To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Nie gaśnie kontrolka SRS

jAZZMAN - 12-08-2009, 14:07
Temat postu: [CJ1A 1.3] Nie gaśnie kontrolka SRS
Zważywszy iż jest to mój pierwszy post na forum pragnę wszystkich serdecznie powitać powitać :) ....

Od 2-3 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Colta.....
Poza problemami ze spalaniem, obrotami i zawieszeniem pojawił się nowy problem....

Dziś rano zgasłą mi kontrolka SRS, do pracy jechałem około 15 minut.

Wczoraj rozebrałem zegary aby zeskanować je i po złożeniu nie było problemu z kontrolką. Po złożeniu zegarów samochód odpaliłem i gasiłem 3 - 4 razy w czasie 4 godzin i przejechałem w tym czasie około 75 km. Zostawiłem Miśka na noc pod domem samego.... i rano ruszywszy do pracy zwróciłem uwagę na czerwoną kontrolkę, odruchowo chwyciłem za ręczny a on na samiuśkim sole... Przyjrzałem się kontrolce a tu SRS......

Tak więc wczoraj zrobiłem następujące rzeczy, któe mogły mieć wpływ na zapalenie kontrolki SRS:...
- wyjąłem i włożyłem zegary, (jedna śrubka spadła mi za regulator od wentylacji - do tyłu),
- możliwe, że wczoraj wieczorem "nadwyrężyłem" (siedzenie, kierownicę okolice biegałki i gniazda zapalniczki),
- Zrobiłem około półtora kilometra offroad.

Tak więc mam pytania:

1. Gdzie znajdują cię czujniki i jak się do nich dostać aby sprawdzić połączenia?
2. Gdzie znajduje się centralka i jak się do niej dostać aby sprawdzić połączenia?
3. O ile mi wiadomo (mogę się mylić) mam 2 poduszki (w kierownicy i nad schowkiem pasażera). Jak się do nich dostać aby sprawdzić połączenia?
4. Czy jeśli jest problem z jakimś połączeniem i poprawie to, to kontrolka zgaśnie? (znalazłem na forum dwie sprzeczne opinie na ten temat).

Na koniec proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu :)

Krzyzak - 12-08-2009, 15:15

blad poduszek mozesz odczytac w ASO lub warsztacie, ktory ma komputer do podlaczenia sie do auta
niestety - odwrotnie niz w przypadku ECU czy ABS - skasowac blad mozna takze tylko komputerem serwisowym (czyli ASO sie klania i usluga za ok. 120 zl)

ja bym tego nie lekcewazyl, bo jak poduszka wybuchnie w twarz (choc to malo prawdopodobne), to dopiero bedzie problem

jAZZMAN - 12-08-2009, 15:40

Zgadza się, średnio przyjemne może być wybuchnięcie poduszki podczas jazdy...... Jak na razie dziś wieczorem planuje zasiąść przed telewizorem z poduszką (jaśkiem) w dłoni i będę symulował otwarcie poduszki powietrznej i wyrabiał reakcje :twisted: :) ))


Dzwoniłem do AutoKlubu w Szczecinie i przemiły pan powiedział mi 208zł brutto.... Kwota 120zł jest do przyjęcia, lecz nim wydam pieniążki chciałbym sprawdzić czy aby wszystkie styki są prawidłowo podłączone aby po resecie nie powrócił błąd gdy wjadę w dziurę albo "nadwyrężę" :D znów jeden z elementów wymienionych w pierwszym poście.

Względnie czy zna ktoś jakiś warsztat w Szczecinie lub w Policach, któremu można powierzyć Miśka?

========================
Podłubałem troszkę w Miśku, Wyjąłem radio wraz z całym plastikowym panelem, odkręciłem 4 śrubki i dostałem się do czujnika odpowiedzialnego za poduchy... wtyczka siedziała ciasno. Przewody do czujnika szły w żółtej plastikowej peszli (rurce) idąc za nimi znalazłem za czujnikiem od strony kierownicy dwie złączki, jedna była jak by troszeczkę - wcisnąłem ją.

Pod schowek od pasażera na razie nie zaglądałem... Kierownicy Miśkowi również nie rozbierałem. Wstrzymam się do poniedziałku, zobaczymy co powie fachowiec z cyfrowo-kryształową kulą.


Znalazłem warsztat, który ma komputer do Japończyków... jestem ustawiony na poniedziałek. Ustawiłem się z gościem od razu na przegląd zawieszenia z przodu bo coś mi dziwnie świergocze na wybojach jak bym miał świerszcza i jak hamuje to czasem na końcu jak już auto staje słyszę takie metalowe "puk". Przy tak zwanej okazji poproszę mechanika o sprawdzenie sprężania w garnkach, bo zdarza się, ze poniżej 2tys obrotów coś mi w silniku (dosłownie) dzwoni, a i misiek podpija mi olej........
Do warsztatu mam stosunkowo blisko :) Zobaczymy czy to wszystko będzie mi się opłacać...


Jeśli ktoś ma pomysł na usterkę z SRS to proszę o poradę

Anonymous - 12-08-2009, 20:12

Nie wiem, skąd ten "przemiły" pan wziął cenę usługi. W Warszawie podpięcie pod komputer kosztuje w ASO 150 PLN - przetestowałem w dwóch miejscach, cena identyczna - nie mniej, ni więcej. I - by było to jasne - cena brutto.
Arti_Ca0 - 12-08-2009, 22:16

moze wlasnie stad roznica ze w warszawie masz 2 serwisy a w szczecinie jeden:) i w szczecinie nie masz wyjscia i albo u nich albo nigdzie:)
jAZZMAN - 13-08-2009, 08:47

A w Policach (15 km od Szczecina) jest mechanik, który powiedział, że podłączy mojego miśka do kompa i zobaczy co jest z poduszkami. Cenę uzgodnię w poniedziałek. Ale faktycznie Firma Mitsubishi powinna ujednolicić ceny w całym kraju....
Inna rzecz, jeśli podłączam trzynastoletni samochód do komputera to troszkę bez sensu płacić tyle co za podłączenie nowego samochodu.



Dodano =======================

Mechanik przełożył wizytę na dzień jutrzejszy. Czekam więc do jutra i poinformuję o wyniku...

[ Dodano: 06-09-2009, 19:32 ]
Wszystko się przesunęło w czasie.....

Kontrolka SRS zgaszona, chłopak powiedział mi, że coś się mogło obluzować w złączce przy jednej z poduszek. Zresetowali i działa... to znaczy nie świeci się... znaczy się świeci ale tylko przez pierwsze kilka sekund po włączeniu zapłonu.

Dziękuję za odpowiedzi na moje pytanie.

burdygal - 07-04-2010, 01:48

Kupiłem Colta z wystrzelonymi poduchami, oczywiście palił się SRS.
Kupiłem poduchy, sensor oddałem do skasowania crash.
Podłączyłem poduchy, na końcu sensor i SRS mi zniknął.
Jak na mój rozum może cos nie stykac w kabelkach w instalacji. Jak podpinałem poduchy sprawdzałem wszystka podpięcia bardzo dobrze.

jAZZMAN - 06-05-2010, 12:02

burdygal, tak jak mówisz, błąd 22...
Jakiś czas temu znów mi się pokazało... czekam na jakieś wolne popołudnie aby zobaczyć połączenia



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group