[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Dziwny dźwięk na wolnych obrotach
pablodc - 13-08-2009, 21:24 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Dziwny dźwięk na wolnych obrotach Witam!
Jakiś czas temu podczas pracy na wolnych obrotach dziwny dźwięk pochodzący z silnika- chyba od strony paska rozrządu (przenosi po całym silniku). Przypomina to jakby jakiś pas transmisyjny (nie mam lepszego określenia), słyszalne jest dopiero jak silnik złapie wlaściwą temp. ale nie odrazu tylko po dłuższej chwili np. po przejechaniu 10km na krótszych dystansach mimo normlanej temp. silnik ładnie cicho pracuje. Dźwięk praktycznie znika już po podnisieniu obr. o 200 (np. gdy się włączy sprężarka), nie ustaje po wciśnięciu sprzęgła. Nie ubywa ani nie przybywa mi żadnych płynów, osiągi nie spadły. Kompletny rozrząd plus pompa wody wymieniane były 7 tys. km temu.
Z góry dzieki za odpowiedzi.
Hugo - 13-08-2009, 21:38
Sprawdź poziom płynu w układzie wspomagania, a wcześniej rusz kierownicą na wolnych obrotach (na postoju) i posłuchaj czy dźwięk się nie zmienia.
pablodc - 13-08-2009, 21:50
Przeszedłem się do garażu W sumie samochód stoi jakieś 35 min w garażu po trasie. Dźwięk nie pojawił się odrazu, stopniowo się nasilał.Poziom płynu max. po ruszeniu kierownicą dźwięk tak jakby znikał ale może to byś spowodowane podwyższaniem sie prędkości obrotowej podczas kręcenia kierą. Jutro zdejmę pasek i sprwdzę dokładnie.
kama - 14-08-2009, 17:58
siemka miałem podobnie i okazalo sie ze byla sruba poluzowana ok kolektora
pablodc - 15-08-2009, 00:50
Pompa wspomagania wykluczona.
Cytat: | siemka miałem podobnie i okazalo sie ze byla sruba poluzowana ok kolektora | , kama możesz rozwinąć temat i napisać jak do tego doszedłeś?
Dzięki.
[ Dodano: 19-08-2009, 20:50 ]
Rozwiązany!
Okzało się że dźwięk wydawała rolka napinacza, rozrząd wymieniany był 7tys. km temu, rolka Koyo! Czytałem na forum że niektórzy użytkownicy też mieli z nimi problemy. Będę próbował reklamować. Wymieniłem również na Koyo. Po złożeniu do kupy oczywiście pojawilo się cykanie popychaczy ale tylko przez chwilkę.
rambo84 - 23-04-2010, 22:59
pablodc napisał/a: | Pompa wspomagania wykluczona.
Cytat: | siemka miałem podobnie i okazalo sie ze byla sruba poluzowana ok kolektora | , kama możesz rozwinąć temat i napisać jak do tego doszedłeś?
Dzięki.
[ Dodano: 19-08-2009, 20:50 ]
Rozwiązany!
Okzało się że dźwięk wydawała rolka napinacza, rozrząd wymieniany był 7tys. km temu, rolka Koyo! Czytałem na forum że niektórzy użytkownicy też mieli z nimi problemy. Będę próbował reklamować. Wymieniłem również na Koyo. Po złożeniu do kupy oczywiście pojawilo się cykanie popychaczy ale tylko przez chwilkę. |
Chciałem odświeżyć temat z racji iż też po kilku tyś. km jazdy muszę wymienić rolkę bo hałasuje.Mechanik powiedzial mi żebym od razu kupił obydwie... obecnie mam zalożone firmy INA...niby miały być super a tu taka lipa. Jakie polecacie rolki? z poprzedniego postu wynika że KOYO tez odpada...rolke także bede próbował reklamować choć wątpię czy mi się uda....I jeszcze jedno pytanko, mechanik powiedzial mi że napewno przyczyną zużycia nie było złe naciagnięcie rozrządu gdyż naciąg reguluje hydrauliczny napinacz.Czy ma rację?
swinks_UK - 23-04-2010, 23:53
Noooo... Koyo odpada . Ciekawe... bo fabrycznie MMC zakłada rolki na bazie łożysk Koyo
[ Dodano: 23-04-2010, 22:54 ]
Jeśli już bardzo nie chcesz Koyo, to spróbuj SKF. Nigdy nie miałem z produktami tej firmy problemów.
rambo84 - 24-04-2010, 10:55
swinks_UK napisał/a: | Noooo... Koyo odpada . Ciekawe... bo fabrycznie MMC zakłada rolki na bazie łożysk Koyo
[ Dodano: 23-04-2010, 22:54 ]
Jeśli już bardzo nie chcesz Koyo, to spróbuj SKF. Nigdy nie miałem z produktami tej firmy problemów. |
Dzięki za radę, wybieram się właśnie do sklepu i zamówię SKF-y.Mam nadzieję że cena nie powali mnie z nóg
brodzky - 27-04-2010, 12:06
Luk, SKF i inne sa tylko pudelka. W srodku jest zawsze koyo. Wiem bo dlugo szukalem rolki ktora nie szumiala krecac reka ale wszystkie szumialy wiec w koncu juz nie pamietam jaka wsadzilem. Chyba Koyo koyo
rambo84 - 28-04-2010, 11:23
U mnie też się skończyło na Koyo pomimo że miał być SKF i ............dalej lipa. Mechanik powiedział że ma jeszcze większy luz niż INA ale i tak wsadził mi Koyo w auto. Nie wiem juz co mam robić zaczyna mnie to wszystko wkurzać, rolka sporo kosztuje do tego koszt wymiany i tak w kółko. Jadę dziś do następnego mechanika, zobacze co on mi powie.Do tego moj obecny znalazl mi jakiś luz na rolce od klimy!!!aż boję się sprawdzać cene
eddi1977 - 22-08-2010, 07:59
Ponieważ mam podobny problem,na luzie z silnika dobiega jakby "klekotanie" gdy obroty silnika spadną do min jak silnik jest dobrze nagrzany.Przy tak cichym silniku wszystko słychać.Przedwczoraj wczołgałem się pod auto i zauważyłem że koło prowadzące pasek rozrządu,te duże najniżej ma luz,chodzi na boki ze 2 mm. Wydaje mi się że nie powinno .
Rozrząd był robiony kompletny ponad 20 tys km temu ale ta prowadnica raczej nie była wymieniana,to chyba nie jest ta rolka o której była mowa?
bieniak - 22-08-2010, 13:38
duże koło na dole jest od pasków osprzętu alternatora klimy i wspomagania,luzu nie powinno mieć jeżeli chodzi na boki to prawdopodobnie śruba ci się poluzowała,skręć koła na max w prawo i przez takie okienko będzie widać okienko w osłonie silnika(za kołem) potrzebne będą 2 długie przedłużki i zamiast grzechotki krzyżak do kół L-ka do nasadek ,jakiś metrowy profil na przedłużkę i dokręć .To powinno być dość mocno dokręcone
Krzyzak - 22-08-2010, 20:46
oczywiście luzu być nie powinno
jeśli to nie będą śruby o których wspomniał kolega wcześniej, to mogła się rozwulkanizować guma spajająca - wtedy tylko wymiana tego koła pasowego pomoże
eddi1977 - 22-08-2010, 21:29
Nie wiem czy sam dam radę ale trzeba to zrobić.Może wtedy ten dźwięk zniknie. Nie słychać go zawsze na postoju,dziś raz się pojawił na światłach czy dwa i jak wciskam sprzęgło to znika.
bieniak - 22-08-2010, 21:45
tobie to chyba łożysko oporowe sprzęgła huczy:)a tamto dokręć metoda o której ci napisałem nie wymaga drugiej osoby wbijasz 3bieg zaciagasz ręczny i powinieneś dokręcić:)
Krzyzak, dziwne moje koło pasowe jest odlewem nie wulkanizowanym tylko metalowe całe.wulkanizowane miałem w peugeotach i lagunie to fakt tam wymiana konieczna i dość droga
|
|
|