Eclipse - Techniczne - Silnik Gaśnie :(:(:( POMOCY!!!
Creatinian1990 - 13-08-2009, 22:38 Temat postu: Silnik Gaśnie :(:(:( POMOCY!!! Witam:)
3 dni temu odebrałem autko od mechanika, było idealnie:)
Był założony rozrząd na nowo, nowa pokrywa od zaworów, nowa uszczelka pod pokrywę, sprzęgło.Obroty stały w miejscu, praca silnikia równiutka no po prostu ideał:)
Aż tu nagle po 2 dniach użytkowania silnik zaczął mi gasnąć:(
Słychać było strzały z wydechu (nie mam gazu) na zakrętach mi gasł, zapalał mi się CHECK ENGINE, obroty falowały i przygasał... w końcu zaczął gasnąć na wolnych i ciężko było go odpalić:/ więc postanowiłem najpierw sprawdzić dolot - filtr był OK ale w gumie miedzy przepływomierzem a przepustnicą pojawił się olej wyczyściłem tą rurę i założyłem spowrotem. Następnie sprawdziłem świece i były na końcach przypalone a gwint był w oleju... (niedawo zmieniane uszczelniacze) silnik teraz odpala, ale po chwili zapala sie chceck i gaśnie:(:(:( Pomyślałem, że może zalewa go przez Lambde a wy jak myślicie?? czy może to ECU lub nie wiem wtryski??
Proszę o POMOC:)
zenek_bb - 14-08-2009, 00:53
czujnik położenia wału znajdujący się po przeciwnej stronie od rozrządu, przy gumowej rurze dolotu, sprawdźczy się nie rusza i nie obraca jak go przekręcisz ręką, sprawdź podłączenie wtryczki (4 kabelki w niej) przeczyść contactolem i wepnij spowrotem, oleju powodu niewymyśle z palca... najlepiej zamieść na youtube filmik z próby odpalenia i wogóle, może coś zobaczymy, pozatym nielepiej wrócić do mechanika żeby to poprawił?
w książce serwisowej jest jasno napisane: Faulty systems: Oxygen sensor -> Control contents to Fuel injection control: Feedback control of air/fuel - ratio by oxygen sensor signal is not made.
jak odepniesz w zdrowym silniku lambde to będzie chodził ale spali 20L na setke ;p cały czas będzie ustawiał mieszanke bogatą
natomiast TDC Sensor czyli to co ci mówiłem żebyś sprawdził: Faulty systems: TDC sensor -> Control contents to Fuel injection control: No fuel injection.
silnik zgaśnie i zakoduje błąd i zaświeci CHECK ENGINE, podepnij diode i odczytaj błędy (jak to zrobić znajdziesz na stronie http://mitsubishifan.webpark.pl/, podstrona "Dane naprawczo-regulacyjne" w temacie "Diagnoza błędów ECU" tak samo jest w eclipsie, obok skrzynki bezpiecznikowej pod czarną zaślepką gumową jak jeszcze jest) jak odczytasz błędy to pisz dopiero, bo jak pokaże że to czujnik wałka a go sprawdzisz i przeczyścisz jak napisałem wcześniej znaczy że mechanik ci go jakoś uszkodził... albo poluzowane wtyczki przy ECU albo przy czujniku... ZCZYTAJ BŁĘDY
Creatinian1990 - 15-08-2009, 00:00
Dzisiaj zawiozłem go do znajomego mechanika...
Akumulator chwilkę podładowałem i podłączyłem klemy i ku mojemu zdziwieniu odpalił po nocy na dotyk nie wiem nawet czy rozrusznik zdążył zrobić obrót.
Ale moje zadowolenie nie trwało zbyt długo;( chwilke pochodził na wolnych i znowu to samo;/
pytałem ojca dlaczego świece mogą być w oleju to powiedział mi, że mogły pierścienie pójść dlatego go zalewa i nie chce odpalić... Możliwe??
zenek_bb - 15-08-2009, 00:30
napisałem Ci ;/ zenek_bb napisał/a: | ZCZYTAJ BŁĘDY |
potem bedziemy myśleć
po to jest kontrolka CE że jak ma błąd to trzeba go odczytac, jak przychodzi pacjent do szpitala to nie kroją go odrazu sprawdzając co w środku tylko pytają co mu dolega
twój eclips drze sie do ciebie "CHORY JESTEM" a to co mu jest napisał ci dwoma cyferkami
odczytaj błędy diodą
HouseM - 15-08-2009, 01:28
Podaj numerki błędów a zaraz Ci pomożemy.
Wskazówki Tutaj STRONA KRZYŻAKA Mam nadzieje że kolega się nie obrazi o linkowanie do jego strony.
Wchodzisz w Dane naprawczo-regulacyjne a następnie w Diagnoza błędów ECU
Krzyzak - 15-08-2009, 10:37
HouseM, bynajmniej - po to tworzylem strone, by z niej skorzystac
zenek_bb - 16-08-2009, 02:11
zenek_bb napisał/a: | podepnij diode i odczytaj błędy (jak to zrobić znajdziesz na stronie http://mitsubishifan.webpark.pl/, podstrona "Dane naprawczo-regulacyjne" w temacie "Diagnoza błędów ECU" tak samo jest w eclipsie, obok skrzynki bezpiecznikowej pod czarną zaślepką gumową jak jeszcze jest) jak odczytasz błędy to pisz dopiero |
to napisałem ja, na początku....
a ty HouseM mu powtarzasz ;/ przecież nie napisałem mu tego dla jaj... ;/ chcę pomóc ale jak mam to zrobic... ;/
Nikoś - 16-08-2009, 09:56
Tak podpiąć diode lecz wszystkiego ci nie pokaże. Jeśli masz świece w oleju to sprawdz mu ciśnienie na cylindrach. A uszczelke pod głowicą masz całą?
Adaho_krak - 16-08-2009, 11:11
Creatinian1990 napisał/a: | zapalał mi się CHECK ENGINE |
Panowie od tego zaczynamy i koniec bicia piany. Jeśli kolega Creatinian1990, chce zacząć "wymianę oleju" od "remontu silnika" to jego sprawa, wam nic do tego.
zenek_bb - 16-08-2009, 16:11
jakie bicie ;p jaka piana ;p jesteśmy spokojni, pozdrawiamy
Creatinian1990 - 16-08-2009, 21:38
Adaho_krak napisał/a: | Creatinian1990 napisał/a: | zapalał mi się CHECK ENGINE |
Panowie od tego zaczynamy i koniec bicia piany. Jeśli kolega Creatinian1990, chce zacząć "wymianę oleju" od "remontu silnika" to jego sprawa, wam nic do tego. |
Sory ale zbytnio nie rozumiem o co ci chodzi??
zenek_bb - 16-08-2009, 21:46
nic nic ;p to było off topic...
zczytaj błędy diodą prosze, pomyślimy co dalej czekamy
Creatinian1990 - 16-08-2009, 22:05
spoko;) ale zrobię to mam nadzieję jutro:) bo koleś który mi robi auto ma się właśnie jutro odezwać:) Może akurat udało mu się zrobić kto wie:)
Jutro jeszcze dam znać wieczorkiem
i będę musiał jeszcze jutro tramwajem po 1 diodę leciec;P:P:P
kurcze tyle tych diód ze szkoły ukradłem i żadnej nie mam:P
zenek_bb - 17-08-2009, 03:37
tylko pamiętaj, dioda 12V albo dioda 3V + opornik odpowiedni, powiesz że chcesz tą diode na 12V podpiąć i Ci dobiorą opornik do niej mechanik mechanikiem ale czy wykasuje błąd to inna sprawa po odbiorze sprawdź czy wymiga jakieś błędy (na stronce z instrukcją masz kody błędów) jak wymiga dalej błędy (kluczyk na zapłon a najlepiej na pracującym silniku) to odłącz kleme minusową na 10 minut(wykasujesz stary błąd), podłącz i przekręć potem na zapłon i zobacz czy na dzień dobry po resecie ma jakiś błąd, potem odpal i przejedź się kawałek, i wtedy po jeździe sprawdź czy znów jakiś zarejestrował i tyle, napisz wszystko jak poszło i będziemy wiedzieć co i jak
zrób to nawet jeżeli silnik będzie niby chodził prawidłowo, bo mechanik może niewiedział o resecie kompa po grzebaniu w czujnikach i stary błąd dalej będzie wpisany i może świecić CHECK ENGINE, po resecie warto sie przejechać i sprawdzić czy nie ma dalej błędów, jak będą będziemy myśleć dalej pozdrawiam
[ Dodano: 18-08-2009, 01:13 ]
Creatinian1990 napisał/a: | Dzisiaj zawiozłem go do znajomego mechanika...
Akumulator chwilkę podładowałem i podłączyłem klemy i ku mojemu zdziwieniu odpalił po nocy na dotyk nie wiem nawet czy rozrusznik zdążył zrobić obrót.
Ale moje zadowolenie nie trwało zbyt długo;( chwilke pochodził na wolnych i znowu to samo;/
pytałem ojca dlaczego świece mogą być w oleju to powiedział mi, że mogły pierścienie pójść dlatego go zalewa i nie chce odpalić... Możliwe?? |
tak teraz czytam jeszcze raz twój post i myśle sobie tak: zresetowałeś ecu odłączając kleme (po odpaleniu chciał sie uczyć obrotów na nowo), odpalił na dotyk (jak przy zapłonie ustawionym na zbyt późny) pochodził troche, dostał temperatury (zamknął bypass ssania) czyli odciął dodatkowe powietrze i zdechł... olej na świecach i w odpowietrzeniu -> to samo miał jeden z klubowiczów MEKP który przyjechał do mnie na naprawe jego eclipsa, też miał wczesny zapłon (0 stopni) odpalał na dotyk ale po zamknięciu ssania gasł (miedzy innymi przez źle ustawioną przepustnice i zaklinowany silnik krokowy) ale jemu chodził bo na max miał śrubę wolnych wykręconą... pluł i niechodził równo, jechał max 160... tak myśle... ty też pomyśl... popatrz u siebie...
dodaje filmik instruktażowy jak ustawić zapłon w eclipsie, z tym że jedna część jest na imageshack a druga na youtube bo mi pierwszą 11 minutową część youtube odrzuciło...
1sza część http://img190.imageshack....niezaplonu.mp4/
2ga część http://www.youtube.com/watch?v=BQPJj0_WPcU
Creatinian1990 - 20-08-2009, 00:59
Więc tak:
Dziś odebrałem go od kolegi:)
z podłączenia do komputera wynikło, że pompa paliwa czasem się włącza a czasem nie,
oraz, że sonda lambda ma jakiś błąd.
Więc komputer został wyjęty i wgrane zostały nowe mapy, kondensatory były OK więc nie były wymieniane:)
Po włożeniu wszystkiego na miejsce było OK:)
Lecz w ciągu dnia 2 razy zapalił się check: raz po prostu zaświecił się na chwilkę a drugi raz po zapaleniu check-a rzuciło nim.
mam więc odłączyć klemę i podłączyć później jeszcze raz tak jak pisałeś?
Czy po prostu wymienić pompe paliwa razem z filtrem paliwa no i jeszcze lambda??
co o tym myślisz?? może to poskutkować??
tak a propo filmik suuuper;) będę wiedział na przyszłość;)
|
|
|