To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Trudne zapalanie i przygasanie na zimnym silniku

oko_81 - 14-08-2009, 17:29
Temat postu: [CA1A 1.3] Trudne zapalanie i przygasanie na zimnym silniku
Witam !
Podczas porannego odpalania silnika auto za każdym razem gaśnie tzn. pierwsze przekręcenie i silnik załapie i od razu zgaśnie i tak dwa trzy razy. Za którymś razem załapie ale ma niskie obroty ok. 1000 obr/min ale po dodaniu gazu wchodzi normalnie na ssanie i trzyma ok. 1500-2000 obr/min.
Można normalnie jechać ale jeśli silnik się nie nagrzeje do normalnej temperatury to zdarza się tak ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadną bardzo nisko i ciężko go wprowadzić na normalne. Tak jak by go zalewało. Dzieje się tak na paliwie i gazie ( sekwencja ) , natomiast po zagrzaniu wszystko jest dobrze.
Czyściłem przepustnice, zmieniałem świece i przewody wysokiego napięcia, sprawdzałem silnik krokowy (czyściłem i smarowałem), sprawdzałem kondensatory w ECU ale niestety bez efektu.
Co jeszcze można zrobić ?
Pozdr.

oko_81 - 16-08-2009, 09:30

To coś w tych aparatach zapłonowych się starzeje ?
Cewkę akurat mam zamontowaną nową bo poprzednia się spaliła natomiast moduł pozostał stary.
Jeszcze jedno pytanko odnośnie silniczka krokowego… przekręcam kluczyk – słychać bzyczenie silniczka ( ok. 2-3 sek.) zapalam auto i wówczas gdy silnik nie odpali i zgaśnie to jak zapalam za drugim razem to tez powinien bzyczeć jak za pierwszym razem czy nie ?

karolgt - 16-08-2009, 23:52

Stein napisał/a:
podmienił bym aparat zapłonowy od kogoś na chwile, może nie dawać rady na zimnym silniku


nie. Jego aparat zapłonowy powinien sprawdzić w innym colcie, nie na odwrót, bo może komuś uszkodzić aparat, jeśli coś u niego go zepsuło. Tak będzie bezpieczniej.

oko_81 - 24-08-2009, 20:54

Dzisiaj wymieniłem cały aparat zapłonowy i dalej to samo ...
Co to może jeszcze być ?

Pexu - 25-08-2009, 08:34

Kiedy ostatni raz były regulowane zawory?
oko_81 - 29-08-2009, 15:05

Winowajcą okazały sie jednak zawory !!
Wydechowe miały za mały luz - praktycznie zero luzu
Po regulacji silnik super pracuje !
Pozdrawiam

Muri - 30-08-2009, 22:24

Jezeli moge podpiac sie pod temat i nie zakladac nowego.
Czy tykanie silnika (najprawdopodobniej zawory) mozna zlikwidowac?
I kolejne pytanie: czy duzo roboty jest przy regulacji zaworow?


Pozdro

Pexu - 31-08-2009, 08:32

oko_81 napisał/a:
Winowajcą okazały sie jednak zawory !!
Wydechowe miały za mały luz - praktycznie zero luzu
Po regulacji silnik super pracuje !
Pozdrawiam


No właśnie tak stawiałem :)

oko_81 - 03-09-2009, 16:29

Jeśli zawory masz za lużno ustawione to bedzie je słychac ( tak jak piszesz tykanie)
Regulacja to godzina roboty dla niewprawionego człowieka ;)

Pexu - 03-09-2009, 16:32

oko_81 napisał/a:
Regulacja to godzina roboty dla niewprawionego człowieka ;)


...za to jaka frajda jak nie ma problemów przy odpalaniu na zimnym a i autko się lepiej zbiera z dolnego zakresu obrotów :)

Muri - 03-09-2009, 21:23

Specjalnych problemow przy odpalaniu nie ma, ale czasami trzeba dluzej zakrecic.
Moglby ktos z grubsza wytlumaczyc co jest potrzebne i jak sie do tego zabrac? ;:
Z gory dzieki.


Pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group