To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [3.2 DID] czy chipowac pajero 3.2did 200km?

Kacpero - 15-08-2009, 16:10
Temat postu: [3.2 DID] czy chipowac pajero 3.2did 200km?
Witam,
W środę jadę do salonu kupić pajero i zastanawiam sie czy odrazu go zchipowac w aso. Czy ktoś już słyszał o chipowaniu tego nowego silnika? czy skrzynia lub silnik nie zostaną uszkodzone? dziękuje za opinie i pozdrawiam

v6 - 17-08-2009, 10:11

Ja mam zamontowany box Rallitronic , ale nie jestem zachwycony.
wczesniej mialem box V-tech tez bez rewelacji.
Mysle,ze najlepszym wyjsciem jest kompleksowe przeprogramowanie sterownika np.oprogramowaniem ECUtek,lub podobnym.
Wkrotce to zrobie,dam znac o efektach.
Acha,moje pajero ,to 170km ,2008

kudlaty94 - 18-08-2009, 22:13

Witam !
Może moje pytanie jest banalne, al;e jestem zielony w tych akurat sprawach, wiec chciałem się zapytać, apropo poprzedniej wypowiedzi na czym polega to KOMPLEKSOWE PRZEPROGRAMOWANIE STEROWNIKA ?
Czy wiąże się to z utratą gwarancji i o ile może zwiększyć się moc takiego silnika, właśnie w Pajero IV 170 KM ?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam ;)

[ Dodano: 19-08-2009, 11:40 ]
czy to kompleksowe prezeprogramowanie sterownika to jest to samo co chiptuning, czy jak ?

Anonymous - 19-08-2009, 21:30
Temat postu: Re: czy chipowac pajero 3.2did 200km?
Kacpero napisał/a:
Witam,
W środę jadę do salonu kupić pajero i zastanawiam sie czy odrazu go zchipowac w aso.
No i co?
Od razu zchipowales?

Kacpero - 20-08-2009, 18:22

ASO jeszcze nie ma w ofercie chip tuningu do tego modelu silnika. Cena będzie w granicach 5 tys i oczywiście bez utraty gwarancji. Jak narazie 200km musi wystarczyć:) pozdrawiam
Anonymous - 20-08-2009, 20:16

No to na razie spokojnie możesz te 5 tys. gdzieś ulokować albo zainwestować.

Gdy kupowałem moje Pajero dwa lata temu, słyszałem dokładnie taką samą gadkę...
a przepraszam, nie taką samą...
wówczas mi obiecywano, że chip będzie kosztował 4 tys....
:D

Robert-SMOK - 23-08-2009, 14:12
Temat postu: POWER BOX V-TECH 170KM-200 KM
WITAM- posiadam u siebie power box-a v- tech- Przejechałem na nim juz ponad 10 tyś km i dla mnie rewelka- Fabryczne 170 KM to za mało a teraz to rewelka-Elastyczność przy wyprzedzaniu- Spalanie spadło sporo- Obecnie w trasie max. 10,5 l z klimą i jazda 120- 160 km/h - i Naprawdę inny samochód-POLECAM. POZDRAWIAM.

p.s jEŻDZĘ NA PROGRAMIE 6 A SKALA WYNOSI OD 1 - 10.

Fux - 23-08-2009, 15:01

Zobaczymy, jak to bedzie wyglądalo za 100kkm...
Anonymous - 23-08-2009, 15:56

Fux napisał/a:
Zobaczymy, jak to bedzie wyglądalo za 100kkm...
O ile jeszcze w ogóle będzie co oglądać...
:roll:

:wink:


W przypadku ostatniej fabrycznej modyfikacji silnika 3.2 dokonano licznych mechanicznych zmian w samym silniku, jak równiez w turbinie, itp...
Zaowocowało do wyższymi parametrami mocy i max. momentu obr.,
Również w zakresie skrzyni biegów dokonano przeróbek.
W efekcie uzyskano lepszą dynamikę przy nieco niższym spalaniu niż wcześniej.

Czy taki sam (a może lepszy?) efekt można uzyskac chipując poprzednią wersję silnika (fabrycznie 160-170 KM).
Nie sądzę.
W przypadku układu wydechowego bez filtra cząstek stałych, jest dostępny fabryczny chip.
Ale w przypadku gdy jest zainstalowany filtr, Mitsubishi nie instaluje tego chipa, bo w wyniku jego działania może dojść do problemów technicznych.

Tak czy siak jeszcze dużo zależy od tego czy i jak kierowca będzie korzystał z większej mocy samochodu. Jeśli nie będzie jakoś specjalnie, to jest szansa, że spalanie mu nie wzrośnie.
Tylko pytanie, to po co zwiększać moc silnika?
:wink:

kudlaty94 - 23-08-2009, 20:26
Temat postu: Re: POWER BOX V-TECH 170KM-200 KM
Robert-SMOK napisał/a:
WITAM- posiadam u siebie power box-a v- tech- Przejechałem na nim juz ponad 10 tyś km i dla mnie rewelka- Fabryczne 170 KM to za mało a teraz to rewelka-Elastyczność przy wyprzedzaniu- Spalanie spadło sporo- Obecnie w trasie max. 10,5 l z klimą i jazda 120- 160 km/h - i Naprawdę inny samochód-POLECAM. POZDRAWIAM.

p.s jEŻDZĘ NA PROGRAMIE 6 A SKALA WYNOSI OD 1 - 10.



Witam, a próbowałeś jeździć na innych programach, czy od razu miałeś 6 ?
Jeśli tak to jaka jest różnica, bo ja jeżdże na 5, wczesniej jeździłem na 4, czuje zdecydowaną różnicę, ale czy różnica pomiędzy 5 i 6 jest też tak znacząca ?
Słyszałem też, że przy wyższych programikach może wyskoczyć błąd w samochodzie, który trzeba usunąć, bo nie pojedzie więcej niż kilkadziesiąt km/h, miałeś może taki błąd, czy na 6 też jest wszystko ok ?

Pozdrawiam

Robert-SMOK - 23-08-2009, 22:53

Posiadam wersję PIV bez filtra DPF- Firma V-tech w salonach ustawia na program 6 od razu i tak zaleca więc program 6 nie jest jakims wysileniem tylko gdybys chciał właczyc 9 lub max 10 to wtedy bedzie bład wyskakiwał- Ja jeżdze w trasie i 6 jest w sam raz i tak mam od samego początku. Pozdrawiam.
kudlaty94 - 24-08-2009, 09:24

Robert-SMOK napisał/a:
Posiadam wersję PIV bez filtra DPF- Firma V-tech w salonach ustawia na program 6 od razu i tak zaleca więc program 6 nie jest jakims wysileniem tylko gdybys chciał właczyc 9 lub max 10 to wtedy bedzie bład wyskakiwał- Ja jeżdze w trasie i 6 jest w sam raz i tak mam od samego początku. Pozdrawiam.



Dzięki wielkie za odpowiedź, ja mialem zakładanego boxa przez jeden z oddziałów v-techa i nie wiem dlaczego na początku miałem na 4. W takim razie trzeba będzie spróbować na 6 ;]

Pozdrawiam

GIBER - 05-11-2009, 22:16

Witam

Kupiłem PAJERO 3,2 200KM piszecie tu o jakis Programach jestem zielony z tego tematu o co chodzi z tym 4,6, czy 9 program ,Jak jest ustawiony nowy z salonu jak sie wyjerzdza ??? DZIEKI Z GÓRY ZA ODP.
GIBER

Szyszkowa - 06-11-2009, 19:11

Ty prawdopodobnie kupiłeś samochód z silnikiem, który oryginalnie ma 200 KM. Przedmówcy piszą o silnikach mających standardowo 165 KM, którym podnosili moc na 200 KM i więcej przy pomocy "chipa".
GIBER - 06-11-2009, 19:42

Dzieki a info , tak ja kupiłem w salonie NÓWKE 3,2 200KM dlatego sie ptam o te programy bo cos nei jarzyłęm ale dziei za infoo
GIBER



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group