[XX-92]Colt C50 i starsze - Głowica 8V na 12V
Mateusz071 - 16-08-2009, 16:48 Temat postu: Głowica 8V na 12V Witam! o tym ze mam nawalone w misku jakis dziwnych patentów to wiedziałem, ale czy mozliwe jest to że mam zamiast 12V wsadzona głowice 8v?? wszystko zaczelo sie od zmiany paska rozrzadu, najeździłem sie zanim znalazlem ten pasujacy ilosc zebów i szerokość jak na 8V ale okrągły ząb jak na 12V. Z kołami na pasku wieliklinowym (koło pasowe i kolo od wody) tez jest dziwnie bo jak skladałem według instrukcji to koła sie mijały i musiałem koło od pompy włożyć odwrotnie a pasowe zamienic miejscami z podkladka co powinna być przy zębatce od wału. Nastepnie trzebabyło zmienic uszczelniacze, wiec zrobiłem odrazu głowice 8 zaworków na wtrysku... ? uszczelka pod glowice to pikus bo i 12 i 8 sa takie same ale do kolektora ssacego pasowała tylko od 12v i w sklepach stwioerdzili ze nie było 8V na wtrysku i ze mam patent. kolektor ja przykrecalem to okazalo sie ze mam 2 bonysowe dziury na sruby w glowicy bo otworów w kolektorze nie ma. Wiec mam pytanie bardziej prawdopodobne jest ze mam zmieniony kolektor czy glowice z 12V na 8V? bo sie zastanawiam czy wsadzić 12V głowice i czy to ma sens w sensie KM ? Czy lepiej zostawic ten juz rozgryziony patent??
josie - 16-08-2009, 17:46
Silnik 1,5 był w tym modelu Colta zawsze na wtrysku. Do 90 roku był 8-zaworowy 84KM, po 90 roku 12 zaworowy 90KM. Więc oryginalnie miałeś głowicę 8v.
Przy zmianie na 12v trzebaby jeszcze przerabiać trochę elektrykę (w 12v jest cewka i tranzystor mocy w aparacie zapłonowym, aparat jest wsadzany w inne miejsce w głowicy) Zresztą jest kilka tematów jak odróżnić 8v od 12v i o przeróbce 8 na 12 też - musisz poszukać szukajką.
Krzyzak - 16-08-2009, 22:01
kilka koni jak napisal przedmowca zyskasz, silnik 12v kreci sie do 6000 rpm spokojnie i ciagnie do nich bez problemu, natomiast silnik 8v slabnie juz przy 5500 rpm
uszczelki pod glowice sa te same, jak juz zauwazyles,
silniki 1.5 od 1988 wszystkie byly na wtrysku wielopunktowym (ew. w Hyundaiach mozna bylo znalezc glowice 8v gaznikowe)
roznica jest wlasnie w polozeniu aparatu zaplonowego - w 8v jest przy rozrzadzie, w 12v na drugim koncu - przy filtrze paliwa; trzeba by wiec przerobic wiazke elektryczna i zmienic komputer sterujacy wtryskiem ECU
Mateusz071 - 16-08-2009, 23:00
:] czyli dupy a nie sprzedawcy ;] dzieki troche mnie uspokoiliscie, swierzo zrobiłem glowice wiec chyba z przeróbka sie wstrzymam do stycznia :> Własnie, jak to jest z ta przepływka, auto lepiej sie bez niej zbiera i to bezapelacyjnie, znaczy ze walona przepływka bo nie powienien czy jest taka opcja ze tryb awaryjny daje taka szpryce ze jest lepiej? bez przepływki od 0-100 oscylije mi do okoła 9.8 sek a z przepływką 10.5s.
[ Dodano: 16-08-2009, 23:02 ]
acha, macie patent na uszczelke pod pokrywe zaworów bo juz 2 wyminiam i kazda mi przecieka i juz kombinowałem z siłą dokrecania we wszystkie strony i na koińcu pęka :/
[ Dodano: 16-08-2009, 23:03 ]
silikonem do silników ja potrzaktowac?
Hugo - 17-08-2009, 01:09
Mateusz071 napisał/a: | acha, macie patent na uszczelke pod pokrywe zaworów bo juz 2 wyminiam i kazda mi przecieka i juz kombinowałem z siłą dokrecania we wszystkie strony i na koińcu pęka :/ | Kupić firmy Elring i dokręcić "z wyczuciem". Wycieków już nie zauważysz. Mateusz071 napisał/a: | silikonem do silników ja potrzaktowac? | W żadnym wypadku.
Krzyzak - 17-08-2009, 08:06
pewnie zwalona przeplywka, bo to z nia auto powinno jezdzic lepiej
a co do uszczelki - niestety masz 2 wyjscia:
- albo oryginalna
- albo dobra podroba i silikon - przerabialem juz i Reinz i Elring - kazda cieknie, wiec daje silikon na glowice (tylko) i skrecam; Elringa musialem 3x dokrecac - tak cieklo...
o podrobach ze "sprasowanej sadzy" to nawet nie wspominam - sa tak sztywne, ze raczej nie ma w nich gumy i pekaja wlasnie
Mateusz071 - 17-08-2009, 19:50
Czyli wybieram opcje silikon!! jakos kolejne pieniadze na kolejna uszczelke mi sie nie usmiechaja. a co do przepływki to była i jest czysta ale teraz juz uszkodzona (plaster miodu juz nie jest oryginalniy tylko ciut prostowany, a ztego co wiem kwalifikuje przepływke do śmieci). pewnie nikt mi nie powie ze jak kupie nastepna to auto bedzie na 100% lepiej sie zbierać i kasa nie pójdzie w błoto? a da sie coś podpiąć zamiast przepływki zeby oszukiwało kompa i mu mówiło ze dostaje mało zimnego powietrza i potrzeba naprzykład wiecej paliwa ? zeby tak sobie dobrać mieszanke zeby było lepiej jak z przepływką (bo przepływka ma zapewnić optymalne osiagi i małe spalanie a mnie na tym nie zależy tylko na osiagach)?
[ Dodano: 18-08-2009, 20:19 ]
Jakies pomysły? :>
|
|
|