To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Outlandera - MIVEC i LPG

Krzysiek_slask - 16-08-2009, 20:34
Temat postu: MIVEC i LPG
Tak przegladam sobie ogloszenia na alledrogo i znalazlem cos takiego :

Zagazowany Outlander

Cos sie zmienilo w temacie LPG w MIVEC'u, czy sprzedajacy to jakis kamikaze, ktoremu wypalaja sie wlasnie gniazda zaworowe i chce sie pozbyc zonk'a ?

tomekrvf - 17-08-2009, 18:03

Ciekawy jestem czy już ma podparte zawory ssące :D Wydechy mają hydraulikę więc trochę polata a później dwie głowice do góry.
Anonymous - 17-08-2009, 18:30

tomekrvf napisał/a:
Ciekawy jestem czy już ma podparte zawory ssące :D Wydechy mają hydraulikę więc trochę polata a później dwie głowice do góry.


tutaj można zastosować technikę czysto pokerową :D
mimo iż ssące są regulowane a wydech na hydro to i tak bym obstawił nie podparcie a wypalenie się gniazda wydechowego :?
Tomku na gazie nie powinno nic się dziać na ssących....

tomekrvf - 17-08-2009, 18:31

jaceksu25 napisał/a:
Tomku na gazie nie powinno nic się dziać na ssących....

A jednak się dzieje. I to całkiem sporo.

Anonymous - 17-08-2009, 18:41

tomekrvf napisał/a:

A jednak się dzieje. I to całkiem sporo.


np? :roll:

Hiszpan - 17-08-2009, 23:16

Może po prostu ktoś zainstalował LPG, by łatwiej było go sprzedać.
A o tym, że ten silnik nie lubi gazu po prostu nie wie albo wychodzi z założenia, że martwił się będzie następny właściciel. :?

mariusz_2050 - 23-08-2009, 14:04

Witam! Znam dwa mitsubishi 2.4 MIVEC, które jeżdżą bezawaryjnie na gazie. Jeden outlander ma zamontowaną instalacje od nowości i przejechał 150000km na gazie. Jest to wtrysk fazy lotnej BRC z zastosowanym systemem flashlube(lubryfikacja). Podstawa to dobra instalacja z dobrymi wtryskami, które cały czas gwarantują precyzyjną pracę i zapewniają optymalną mieszankę w całym zakresie obrotów a wtedy gaz spala się w temp. podobnej do benzyny. Niestety większość systemów wtryskowych pracuje na kiepskich listwach, które niewiele mają wspólnego z wtryskiwaczami i w wymagających silnikach np. MIVEC sprawiają problemy, pracują na ubogiej mieszance i doprowadzają do uszkodzeń głowicy. Pzdr.
slawek_torun - 14-09-2009, 17:27

Kolego mariusz_2050, napisz proszę gdzie montowana była instalacja LPG w tych Outlanderach. Podobno BRC są bardzo trudne w odpowiednim ustawieniu, a poważnie myślę o gazie.
mariusz_2050 - 15-09-2009, 21:27

Jeden był gazowany w Łodzi a dwa pozostałe, które udało mi się namierzyć w Trójmieście w serwisie Mitsubishi. Również dowiedziałem się, że we Włoszech w BRC gazują te samochody. Rzeczywiście zwracają uwagę na "miękkie" gniazda zaworowe ale jest na to lekarstwo. Przede wszystkim bardzo dokładna mapa gazowa gdyż w autach problemem nie jest gaz tylko uboga mieszanka w wyniku, której wzrasta temp. spalania. Przy prawidłowej dawce jest wyzsza tylko o ok. 50 st.C. Druga sprawa to częstsza kontrola luzów zaworowych oraz montaż systemu lubryfikacyjnego.
W każdym bądź razie będę na bieżąco informował o moich doświadczeniach na gazie w silniku MIVEC bo autko jest właśnie gazowane. Zamontowany będzie SEQUENT24 BRC plus system lubryfikacji.Pzdr.

emil0604 - 17-09-2009, 09:00

Chętnie pośledzę doświadczenia mivec-a z lpg, sam mam dt-gas system,taki nabyłem już, jeżdżę co prawda więcej na PB, ale czasami w trasie karmie go trochę LPG.
didku - 19-09-2009, 18:39

Widzę na stronie niemieckiej, że można tam kupić z lpg instalacje sa 2 różne, 1 możliwa do Outlandera
Podobnie jest z subaru, było z Volvo. Nawet Volvo w Warszawie kiedyś pytałem (fabryczna instalacja LPG bądź CNG) - homologacja byłaby za droga, serwis niemożliwy wszędzie a wtedy w PL nigdzie. Cóż biedny kraj ta Polska i nie opłaca się inwestować

mariusz_2050 - 24-09-2009, 21:34

No i śmigam moim MIVECkiem na gazie. Tak jak pisałem zamontowałem SEQUENTA 24 BRC z systemem lubryfikacji. Oczywiście o ewentualnym zgubnym działaniu gazu(chociaż ja uważam że zgubna jest uboga mieszanka, inaczej bym nie montował) bedzie można mówić zdecydowanie później. Na razie od strony użytkowej zadnych problemów. Brak różnicy w osiągach. Żadnych problemów z "check engine" (trasa i miasto), przejechane ok. 500km. Montaż dopieszczony ( demontaż kolektora, bliskie nawierty,krótkie przewody, bardzo precyzyjnie zmapowany). Nastepny raport za 10kkm. Pzdr.
slawek_torun - 25-09-2009, 20:58

No to czekamy z niecierpliwością na wieści! :)
D_Czarny - 18-12-2009, 23:37

Witam bywalców.
Właśnie przymierzam się do zakupu Outlanderka I'. W związku z tym mam 2 pytania.
Pierwsze do Mariusza o koszt montażu instalacji o której napisałeś? Zamierzam przejechać do 20kkm rocznie i zastanawiam się nad opłacalnością takiej inwestycji. A byle czego z tego co tu wyczytałem założyć się nie da :wink:
I drugie pytanie żeby nie zakładać nowego wątku. Jaki jest przybliżony koszt wymiany rozrządu? Gdzieś znalazłem opinię że ok. 3tyś :? i ani jednej opinii więcej.
Serdeczne dzięki za pomoc. :mrgreen:

mariusz_2050 - 19-12-2009, 17:22

Koszt montażu instalacji BRC to ok. 2800zł. plus ew. układ lubryfikacyjny do smarowania zaworów ok. 200zł (manualny). Koszt wymiany rozrządu w tym silniku rzeczywiscie oscyluje wokół kwoty o której piszesz. Pewnie można zaoszczędzic na robociźnie w zależności od tego komu to zlecimy. Ponoć nie zawsze trzeba też wymieniać napinacz hydrauliczny (można go sprawdzić). Jego koszt to ok. 500zł. Pzdr.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group