Carisma - Ogólne - Pierścień ABS
kubazzz - 18-08-2009, 17:25 Temat postu: Pierścień ABS Witam,
robiłem renowację bębnów i jeden nie był przykręcony. Pomyślałem, że lepiej żeby był przykręcony i znalazłem podobną śrubkę(na długość taką samą jak z drugiego) i przykręciłem. Pojeździłem trochę i coś zaczęło szorować i na pierwszą myśl przyszła ta śrubka. Do domu miałem jakieś 3 km i powolutku wracałem, żeby nic nie uszkodzić i pod samym domem coś strzeliło Zaglądam, a tam pierścień w kawałkach. Jednak ta śrubka miała inny łepek i więcej się wkręciła...
I teraz moje pytanie, czy można ten pierścień kupić osobno, bo jeździłem po sklepach i nigdzie nie ma, czy muszę całą piastę wymieniać?
Dwa tygodnie temu zrobiłem czujnik i długo się nie nacieszyłem ABSem...
adaśko - 20-08-2009, 13:21
z tego co pamietam to taki pierścien powinien byc osobno wymieniałny ale moge sie mylis zawsz emozesz do aso zadzwonic to Ci powiedza.jeśłi chcesz to mam taka cała piaste do cari to moge Ci sprzedac ale najpierw się upewnij czy samego pierścienia nieda sie wymienic
Anonymous - 24-08-2009, 14:49
miałem też przygodę z pierścieniem, chcieli mi sprzedać razem z piasta więc patrząc na koszt pierścień pospawałem i naprzód, minęło jakieś 3 lata i jeżdżę
Jaro1974 - 24-08-2009, 23:30
Witam. Do tematu - pierścień ABS-u da się wymienić oddzielnie ponieważ jest on przykręcany do piasty za pomocą dwóch śrubek M6. Problemem może być samo dostanie takiego pierścienia w sklepie. Proponuję poszukać gdzieś na szrotach lub na alledrogo. No chyba że ktoś z kolegów na forum ci odsprzeda jak ma i jest mu nie potrzebne.. Ja u siebie wymieniałem piasty i odkręcałem je i powiem szczerze nie ma z tym dużo roboty. Wystarczą dobre chęci. Powodzenia.
janitor - 03-08-2010, 21:28
Witam, przepraszam że odkopuję stary temat ale nie chcę zakładać nowego z podobnym problemem. Dziś przez moją niewiedzę podczas zdejmowania bębna hamulcowego ułamałem pierścień ABS. Znalazłem już odpowiedni (przynajmniej tak mi się wydaje po ilości zębów i kształcie) pierścień używany na allegro, nowych nie mogę namierzyć w sklepach internetowych. Nie wiem tylko czy poradzę sobie z założeniem go na miejsce. Dllatego pytam Szanownych Kolegów, czy obejdzie się bez specjalistycznych narzędzi i co trzeba będzie zdemontować?
Jaro1974 - 04-08-2010, 07:54
janitor na pewno będziesz musiał zdjąć całą piastę. Najlepiej najpierw zdjąć bęben później piastę , po wyjęciu piasty bierzesz klucz nasadowy 10 i odkręcasz dwie śrubki za pomocą których zamocowany jest pierścień ABS-u do piasty. Wymieniasz pierścień i w odwrotnej kolejności składasz. Do wykonania tej operacji potrzebne ci będą: nasadowy klucz 10, nasadowy klucz 24 lub 27 (nie pamiętam dokładnie) do odkręcenia piasty, lewarek do podniesienia auta, klucz do kół i szczere chęci do pracy. Czas potrzebny do naprawy to około godziny a nawet mniej. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Jak coś potrzeba jeszcze w tej kwestii to służę radą.
janitor - 04-08-2010, 13:26
Jaro1974 serdeczne dzięki za pomoc. Obawiałem się, że trzeba będzie więcej demontować i zaopatrzyć się w jakiś ściągacz do piasty. Jutro powinien dojść do mnie zamówiony pierścień, mam nadzieję że tym razem nic nie zepsuję. Pierścień załatwiłem przy ściąganiu bębna, nie chciał zejść więc pomyślałem, że te dodatkowe otwory w nim są po to żeby wkręcić tam śruby i go wypchać. Niestety jeden z tych otworów nie służy chyba do tego celu, wkręcona śruba dostawiła do pierścienia i po prostu pękł :/ Człowiek uczy się na błędach, a nauka niestety kosztuje.
Jaro1974 - 04-08-2010, 14:16
Jak będziesz zdejmował piastę to zwróć uwagę na łożyska głównie wewnętrzne potrafi się tulejka środkowa wysunąć z niego. Ale to raczej jest sporadyczny przypadek. Ja się z tym nie spotkałem, koledze taki motyw się wydarzył jak ściągał u siebie.
janitor - 05-08-2010, 22:47
Niestety pierścień dziś nie dotarł, ale chciałem sprawdzić czy dam radę zdjąć piastę. Poszło bardzo gładko, aż zastanawiam się czy tak powinno być. Śrubę piasty (kucz 30) wykręciłem bez blokowania czegokolwiek (zdjęte koło, bez hamowania), piastę zdjąłem po prostu rękami, bez użycia jakichkolwiek ściągaczy, stukania itp. Po prostu pociągnąłem i zeszło, na osi została tulejka łożyska (ta część z rowkiem po którym toczą się kulki), ale ją też zdjąłem lekkim pociągnięciem. Czy tak powinno być, nie powinno to jakoś mocniej siedzieć na osi?
Jaro1974 - 06-08-2010, 07:55
janitor tak właśnie powinno być. Do odkręcenia śruby z piasty nic nie trzeba nic blokować ponieważ czop piasty jest częścią nieruchomą. Jeśli chodzi o tulejkę łożyska to właśnie o tym mówiłem w poprzedniej wypowiedzi że potrafi zostać na czopie. Tak więc niczym się nie przejmuj bo tak ma właśnie być.
janitor - 07-08-2010, 17:29
Dzięki za odpowiedź. Niespodobało mi się to, że bieżnia łożyska tak luźno wchodzi na oś, ale jeśli tak ma być to super. Niestety nadal nie założyłem pierścienia, gdyż kurierowi DHL nie chciało się dostarczyć przesyłki. Wpisał info, że niezastał nikogo w domu i ma kłopot z głowy. A ja głupi dwa dni siedziałem nie wychodząc na krok z domu i czekając :/ Normalnie parodia a nie firma kurierska.
[ Dodano: 10-08-2010, 18:35 ]
Dziś w końcu doszedł pierścień. Zamontowałem go i niestety świeci się kontrolka ABS :/ Przypuszczam, że uszkodzeniu uległ czujnik, odgięty pierścień kilka razy "przejechał" po nim zostawiając ślady. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czujnika?
|
|
|