To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] włączanie przedniego napędu

RYSZARD - 18-08-2009, 20:07
Temat postu: [2.8 TD] włączanie przedniego napędu
W skrzyni SS nie ciągną koła przednie . Lampki zielone migają, mechanik twierdzi iż to jest usterka elektryczna uszkodzony elektromagnes lub coś innego. Proszę o pomoc, czy to może być taka przyczyna?
Passenger - 20-08-2009, 12:54

Lampki migają, jeśli wrzuca się "polecenie" dźwignią, ale napęd się nie "załącza".
tombo - 10-11-2009, 19:53

u mnie jest tak ze jak właczam przod to potem jak go wyłacze na postoju i rusze to ciagle chodzi i musze tak powtorzyc to sie wyłaczy nie wiem dlaczego tak
diWhizZ - 11-11-2009, 11:27
Temat postu: Re: włączanie przedniego napędu
RYSZARD napisał/a:
W skrzyni SS nie ciągną koła przednie . Lampki zielone migają, mechanik twierdzi iż to jest usterka elektryczna uszkodzony elektromagnes lub coś innego. Proszę o pomoc, czy to może być taka przyczyna?


Na prawym nadkolu masz dwie cewki do podciśnień, odepnij wtyczkę od prawej i sprawdź co się teraz będzie działo. Jak zadziała to mamy ten sam problem, IMO, elektryczny.

diWhizZ - 13-11-2009, 09:32

Passenger napisał/a:
Lampki migają, jeśli wrzuca się "polecenie" dźwignią, ale napęd się nie "załącza".


A nie zaczął ostatnio chłeptać więcej paliwa ... bo coś mi się wydaje, że sprzęgiełka zapinają ale muszę to jeszcze sprawdzić na podnośniku.

[ Dodano: 15-11-2009, 19:50 ]
Może ktoś z klubowych specmechaniorów w przypływie dobrej woli opisał by przystępnie działanie załączania napędów w SuperSelect. Jakie znaczenia mają podciśnienia, czy tylko sterują kontrolkami czy mają wpływ na zapinanie sprzęgiełek. Jeśli się nie mylę to wał przedni pracuje cały czas a napęd na przód jest podawany po włączeniu reduktora?

Gene - 17-11-2009, 08:49

DiWhizZ w ES przedni wal pracuje zawsze i jedno kolo takze. Dlatego czesto uzywa sie okreslenia "spiety na sztywno". Tu wlasnie jest roznica w budowie skrzyn rozdzielczych. System SS ma miedzyosiowy blokowany mechanizm roznicowy. Przedni wal w pozycji 2H nie jest spiety, nie kreci sie. Dopiero wlaczajac wajcha (4H) w skrzyni rozdzielczej/reduktorze zapina sie naped na przednia os. Potem idzie zasilanie z czujnika na zaworek, który steruje silownikiem przy moscie i spina razem przednia poloske z dyferencjalem.
Kwestia sprzegielek to juz inna bajka. W systemie SS nie mialy zastosowania w ES bywaja i sa pozytecznym lecz upierdliwym ustrojstwem. Ja mam Easy Select bez sprzegielek i wszystko "robi" na stale. Kiedys myslalem nawet nad kupnem AVM'ow ale skoro japonce tak to u mnie wymyslili to nie bede motal. Przynajmniej do czasu posiadania gwarancji. :D

diWhizZ - 17-11-2009, 10:22

Gene napisał/a:
DiWhizZ System SS ma miedzyosiowy blokowany mechanizm roznicowy. Przedni wal w pozycji 2H nie jest spiety, nie kreci sie. Dopiero wlaczajac wajcha (4H) w skrzyni rozdzielczej/reduktorze zapina sie naped na przednia os. Potem idzie zasilanie z czujnika na zaworek, który steruje silownikiem przy moscie i spina razem przednia poloske z dyferencjalem.


Dzięki Gene, ostatnio dyskutowałem z kimś na ten temat szukając rozwiązania. Dokładnie potwierdziłeś moje przypuszczenia. Jak sądzę po przerzuceniu lewarka w pozycję 4H idzie informacja na przekaźnik (chyba ten w okolicach konsoli radia?) a dalej na cewki od podciśnień, które sterują siłownikiem o którym napisałeś. Teraz muszę prześledzić całą drogę. W schematach znalazłem, że pomiędzy przekaźnikiem a cewkami jest zabezpieczenie bezpiecznikami 10A, tylko za cholerę nie mogę ich zlokalizować.

P.S. Oślepłem albo nie widzę opcji POMÓGŁ do Twojego posta?

LEWY - 17-11-2009, 11:30

diWhizZ
nie widzisz pomógł,
bo to RYSZARDzałożył ten temat.

diWhizZ - 17-11-2009, 11:43

LEWY napisał/a:
diWhizZ
nie widzisz pomógł,
bo to RYSZARDzałożył ten temat.


Ahhh ... Boryna, postać z powieści ;P ... RYSZARD pewnikiem kliknie na odpowiednią ikonkę

rogal16-91 - 22-11-2009, 20:53

spróbuj może po zapięciu 4H ruszyć dość gwałtownie a np u mojego taty w jego Pajero SS kontrolki od napędów nawet na 2H mrugają przednie koła :)
diWhizZ - 23-11-2009, 10:04

rogal16-91 napisał/a:
spróbuj może po zapięciu 4H ruszyć dość gwałtownie


już sprawdzałem, nie działa ... jako ciekawostka coś takiego na youtube



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group