To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...

Patryk38 - 18-08-2009, 21:56
Temat postu: Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...
Problem zaistniał gdy zrobiło się zwarcie z immobilizerem, odłączyłem klemę plusową. Wtedy imobilaizer przestał działać. Po tamtej awarii zaczęła zapalać się kontrolka [ CHECK ANGINE ] gdy silnik jest nagrzany. Raz pali się przez dłuższą chwilę i gaśnie a raz z przerwami. Czasami samochód szarpie jakby miał zbyt wiele paliwa lub zbyt mało. Chcę się dowiedzieć od czego jest ta kontrolka, ponieważ mechanicy nie są w stanie mi tego wytłumaczyć, twierdzą, że jest błąd w oprogramowaniu silnika. Jeżeli chodzi o tankowanie paliwa to mam do niego zaufanie, gdyż zawsze tankuję na tej samej stacji i problemow nigdy nie miałem nawet z innymi samochodami. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję!!!!! POZDRAWIAM!!!!
Maretzky85 - 18-08-2009, 22:42

Mechanicy nie mogą nic poradzić, bo pewnie mitsubishi na oczy nie widzieli.
Musisz odczytać kody błędów, najlepiej diodą, poszukaj w szukajce forumowej, na pewno znajdziesz :)

akbi - 19-08-2009, 08:24

Maretzky85 napisał/a:
Musisz odczytać kody błędów

dokładnie tak

Maretzky85 napisał/a:
najlepiej diodą

jednak najlepiej proponowałbym podjechać do warsztatu, który podepnie Twoje auto pod komputer i w ten sposób odczyta błędy.

Maretzky85 - 19-08-2009, 08:42

akbi, ASO ? :D
akbi - 19-08-2009, 09:14

Maretzky85 napisał/a:
ASO ? :D

niekoniecznie ...chyba w takim mieście jak Łódź jest jakaś alternatywa.

viader - 19-08-2009, 09:23

akbi napisał/a:
jednak najlepiej proponowałbym podjechać do warsztatu, który podepnie Twoje auto pod komputer i w ten sposób odczyta błędy.


I jaki to by miało mieć cel? Wywali kupę kasy, zamiast kupić diodę i kawałek kabla za 2zł...Lepiej zacząć od tańszych i prostszych metod niż wywalać kasę w błoto.

Maretzky85 - 19-08-2009, 09:24

akbi, Obawiam się, że nie :(
Ja mam samochód który był raz serwisowany w łodzi i widząc to co tam porobili ... nie jestem pewien czy jechałbym do jakiegośtam serwisu w łodzi nawet na podłączenie do komputera.

akbi - 19-08-2009, 09:56

viader napisał/a:
Lepiej zacząć od tańszych i prostszych metod niż wywalać kasę w błoto.

jasne, że lepiej ...pod warunkiem, że ktoś ma ciut szersze pojęcie
natomiast z całym szacunkiem dla kolegi Patryk38, (w końcu nikt nie zna się na wszystkim i kolega Patryk ma jak największe prawo być po prostu "zielonym w materii mechaniki) ... po jego słowach:
Patryk38 napisał/a:
Chcę się dowiedzieć od czego jest ta kontrolka, ponieważ mechanicy nie są w stanie mi tego wytłumaczyć, twierdzą, że jest błąd w oprogramowaniu silnika. Jeżeli chodzi o tankowanie paliwa to mam do niego zaufanie, gdyż zawsze tankuję na tej samej stacji i problemow nigdy nie miałem nawet z innymi samochodami

wnioskuję jednak, że lepiej podjechać do warsztatu z komputerem, aniżeli samemu bawić się diodą i nie mieć żadnej pewności, czy to co się stwierdziło jest faktycznie tym błędem/problemem wyświetlanym przez CE.

viader - 19-08-2009, 10:49

Forum jest po to aby się czegoś nauczyć, a podłączenie diody na kabelku pod dwa piny we wtyczce OBD, przekręcenie kluczyka na zapłon i policzenie mrygnięć diody nie jest czynnością wymagającą "szerszego pojęcia".

Lepiej zacząć od tego niż wywalić 100-200zł za podpięcie po to aby uzyskać ten sam błąd co wymigany diodą...za te pieniądze często można już usunąć usterkę.

Patryk38, tu masz linka do strony kolegi Krzyżaka, na której masz dziecinnie prosto opisane co i jak sprawdzić.
http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/work.html

zenek_bb - 19-08-2009, 12:13

a ja już widzę jakieś powiązanie, pewnie wy też, immo może odłączać dla zabezpieczenia cewke WN/pompe paliwa/wtryski a nawet widziałem raz jak immo odłączał czujnik położenia wałka rozrządu :twisted: też dobry patent jako na zabezpieczenie przed odpalenie,, jazda z czymś takim może spowodować uszkodzenie silnika (jeżeli odłącza pompe)... odczytaj błędy i będziesz wiedział co immo odłącza ;p
Patryk38 - 19-08-2009, 20:57
Temat postu: Dziękuję!!!
Dziękuję Wszystkim za pomoc! Pozdrawiam!!!!
krzypolo - 19-08-2009, 21:58
Temat postu: Re: Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...
Patryk38 napisał/a:
Problem zaistniał gdy zrobiło się zwarcie z immobilizerem, odłączyłem klemę plusową. Wtedy imobilaizer przestał działać. Po tamtej awarii zaczęła zapalać się kontrolka [ CHECK ANGINE ] gdy silnik jest nagrzany. Raz pali się przez dłuższą chwilę i gaśnie a raz z przerwami. Czasami samochód szarpie jakby miał zbyt wiele paliwa lub zbyt mało. Chcę się dowiedzieć od czego jest ta kontrolka, ponieważ mechanicy nie są w stanie mi tego wytłumaczyć, twierdzą, że jest błąd w oprogramowaniu silnika. Jeżeli chodzi o tankowanie paliwa to mam do niego zaufanie, gdyż zawsze tankuję na tej samej stacji i problemow nigdy nie miałem nawet z innymi samochodami. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję!!!!! POZDRAWIAM!!!!


nigdy nie sciągaj klemu plus zawsze ujemną .... czek engine kontrolka sygnalizująca błedy silnika ......... u mnie takie zachowanie ... zapalona przy wolnych obrotach gasnie przy dodaniu gazu , szarpanie ....... wybijało błąd czujnika wolnych obrotów ....... sciągając plusową mogłes wiele uszkodzic..........

zenek_bb - 19-08-2009, 22:46
Temat postu: Re: Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...
krzypolo napisał/a:
.......wybijało błąd czujnika wolnych obrotów ......
nie ma w eclipsie czegoś takiego ;p ani kodu błędu takiego czujnika ;p co to opowiadasz za cherezje ;p nierzucam sie ale spalimy cie na stosie zaraz ;p

Patryk38, jak dziękujesz to zaznacz "pomógł" temu kto swoim postem Ci pomógł a pozatym napisz co się stało i jak to zdiagnozowałeś i naprawiłeś :P wszyscy chcemy wiedzieć :o

Krzyzak - 20-08-2009, 07:50
Temat postu: Re: Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...
zenek_bb napisał/a:
krzypolo napisał/a:
.......wybijało błąd czujnika wolnych obrotów ......
nie ma w eclipsie czegoś takiego

alez oczywiscie, ze jest - IPS czyli iddle position switch

Maretzky85 - 20-08-2009, 08:15

Właśnie miałem to napisać :D
Krzyzak, uprzedziłeś mnie :P
Bawiłem się z tym czujnikiem w E32 na wtrysku ;) upierdliwa sprawa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group