To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Regeneracja zacisków hamulcowych tylnych

zuku3210 - 19-08-2009, 23:08
Temat postu: [EAxx] Regeneracja zacisków hamulcowych tylnych
Jakis miesiac temu wymienialem u jednego Mitsumaniaka tarcze tył wraz z klockami, zaciski byly niby zapieczone, przy wymianie zostały wyczyszczone przesmarowane. Efekt?? po takim czasie tarcze są nadal "matowe" jak byly nowe takie są, nie są tak wygładzone blyszczace ja z przodu.Po umyciu zrobiły sie ciemne kropki, troche rdzy i tak pozostaaa, wogóle nie dotarte. Teraz pytanie, jest jakis zestaw naprawczy/regeneracja tłoczków czy zostaje warsztat i niech oni czyszcza zaciski czy tłoczki? Powiem też że płyn hamulcowy po badaniu kwalifikuje sie tez do wymiany wiec bedzie to robione, ale pewnie on nie ma na to wpływu
Zhan - 20-08-2009, 00:49

Wydaje mi sie, ze tloczki musialyby byc bardzo zapieczone zeby nie scisnac tarczy, predzej by scisnely i nie odpuscily... moze jest cos nie tak z cisnieniem plynu hamulcowego z tylu?
zuku3210 - 20-08-2009, 01:38

No ale co moze byc moze nie tak z cisnieniem z tylu, pompa jest jedna , na przod daje rade wiec na tył tez powinna, sam niewiem co to :? . zmieniłem tarcze i klocki bo byly już do wymiany i wlasnie z nalotem rdzy.Znajomy powiedzial zapieczone zaciski, wymienil,niby zrobil a nowej tarczy i tak nie zbiera, wyglada tak samo jak byla w pudełku, jedynie troche rdzy przybylo :evil:
Krzyzak - 20-08-2009, 07:40

jesli tyl jest zapowietrzony, to tez nie bedzie hamowal
sampler - 20-08-2009, 07:45

ewidentnie zapieczone tloczki. Sciagnij jeszcze raz zacisk wypchaj tloczek, wyczysc wszystko przeszlifuj i zloz na nowych uszczelnieniach i nowym plynie. Zestaw naprawczy jak najbardziej jest. Akurat bede zmienial uszczelnienia we wszystkich zaciskach no i plyn w calym obiegu bo uszczelnienia po 11 latach juz nie sa takie elastyczne jak powinny.
Ursus - 20-08-2009, 12:25

Dokładnie jak pisze kolega sampler. Zainteresuj się wymianą uszczelnień i gum ochronnych. Samo rozruszanie nie wiele pomoże, jeżeli są zapieczone tzn że już obecne gumy nie dają rady i szkoda roboty. Lepiej wymienić na nowe i przy okazji wszystko ładnie wyczyścić.
zuku3210 - 20-08-2009, 20:13

Ursus napisał/a:
Zainteresuj się wymianą uszczelnień i gum ochronnych
może ktoś podać dla przykładu jakis link do takiego zestawu naprawczego abym wiedział o co chodzi?? Szukałem w InterCarsie i jakos nie widze tego.Rano w sumie bede tam dzwonil to zapytam bo przy okazji gumy stabilizatora musze wziac i osłone przegubu od strony skrzyni bo pękła :? a i płyn hamulcowy od razu
Ursus - 20-08-2009, 20:32

Sampler umieścił ten link w podobnym temacie(tylko on to zrobił lepiej :? ):
http://sklep.intercars.co...ic=0&lang_id=PL
Tutaj zobaczysz reperaturkę tylnego zacisku. Ja w sumie nie wiem skąd mi to ściągali w motoryzacyjnym, ale zamówili to bez problemu i na drugi dzień miałem reparaturki do odbioru.

zuku3210 - 20-08-2009, 20:58

Dzięki, jutro bedę załatwiał mam nadzieje że beda od reki dostepne :)
sampler - 20-08-2009, 21:01

W IC sa w e-sklepie ale problem polega na tym ze nie wiadomo ktore ida na tyl 35 czy 38 mm wg katalogu (manual podaje niby 35 ale trzeba to sprawdzic). Jak zmierzysz wczesniej odemnie srednice tloczkow to podaj na forum.
zuku3210 - 20-08-2009, 21:08

Jutro podjade jeszcze do sklepu z japońskimi czesciami to bede wiedział wszystko, gość ma tam katalog w głowie, uszczelniacz wału chciałem to podszedł do wieszaka i mi dał nie sprawdzając po katalogach :shock: zobacze jak u niego wyjdą graty a jak w IC ze zniżką. A zestaw już znalazłem w katalogu, cena śmieszna :wink: jak już bede wiedział to napisze :) a przy okazji wymiany płynu, ruszać też ten do sprzęgła?? Ostatnio ktoś mi odradzał żeby sie nie pchać jak działa sprzegło.
kkkarol - 20-08-2009, 23:29

sampler napisał/a:
W IC sa w e-sklepie ale problem polega na tym ze nie wiadomo ktore ida na tyl 35 czy 38 mm wg katalogu (manual podaje niby 35 ale trzeba to sprawdzic). Jak zmierzysz wczesniej odemnie srednice tloczkow to podaj na forum.


Dzisiaj własnie rozebrałem tylni tłoczek i mam srednice 35 mm w galancie z 1998r. 2,5l V6.
Moze ktos mi podac jaka grubosc powinna miec tylna tarcza, jak jest nowa i do jakiej grubosci mozna jezdzic.
pozdrawiam

zuku3210 - 20-08-2009, 23:38

Typ tarczy hamulcowej: pełny
Średnica [mm]: 262
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10
Minimalna grubość [mm]: 8,4
średnica otworu centrujacego [mm]: 90
Wysokość [mm]: 60,1
Ilość otworów: 4
Wymiar gwintu: 12,6
średnica otworu [mm]: 114,3
Strona zabudowy: oś tylna

sampler - 27-08-2009, 10:43

A czy ktos pamieta jaka srednice ma tloczek w przednim zacisku w przed lifcie z tarczami 256mm ?? Katalogi podaja 43 lub 60 mm.
Koyocik - 27-08-2009, 11:33

zuku3210, jak to wymienisz, to daj znać czy pomogło - mam ten sam problem w kombiku, tylko jakoś mi się wierzyć nie chce, że to to - tłoczek wciskam paluszkiem i wchodzi... płyn okej, zapowietrzony nie jest, mam nadzieję, że to nie jest coś z którąś pompą, ale przód hamuje dobrze...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group