Carisma - Techniczne - Stuki po puszczeniu sprzęgła przy zmnianie biegów
Budrys - 20-08-2009, 19:52 Temat postu: Stuki po puszczeniu sprzęgła przy zmnianie biegów Cześć. kolejny kłopot związany z tym zjawiskiem. Jak sprawdzić poduszki pod silnikiem i pod skrzynią biegów ? Nie misłosierny stukot po gwałtownym puszczeniu sprzęgła przy zmianie biegu na wyższy stąd podejrzewam poduszki, jak to sprawdzić ? Sprawdzałem półosie z prawej strony jest milimetrowy luz prawo-lewo na lewym przegubie prawie nie wyczuwalne. Jest za to luz jak ruszam półosiami w stronę silnika i koła co objawia się metalicznym stukiem. Co o tym sądzicie ? przeguby do wymiany ?
Anonymous - 21-08-2009, 13:20
Moze to nie najlepszy sposob na sprawdzenie poduszek ale zrob tak: zapal silnik zaciagnij reczny i zacznij powoli ruszac do tylu do przodu, tylko delikatnie popuszczaj sprzeglo, jak bedzie trzepac silnikiem to znaczy ze ktoras poduszka (lub poduszki) jest walnieta. Najlepiej robic to w dwie sooby.
Budrys - 21-08-2009, 15:00
Ok. Test przeprowadziłem, trzepie silnikiem na wszystkie strony jednocześnie stukając, ale skąd mam wiedzieć czy to nie stukają przeguby/półosie ? sprzęgło popuszczałem bardzo szybko prawie do zgaśniecia.
Anonymous - 21-08-2009, 15:18
U mnie padły sprężyny kompensujące drgania na tarczy sprzęgła. Miałem takie same objawy. Postawiłem w ciemno. Wymiana i jest ok. Niestety żeby to sprawdzić trzeba skrzynie zrzucać. Pozdrawiam
Budrys - 21-08-2009, 21:47
A Czy możliwe, że zużyta poduszka skrzyni biegów może tak hałasować przy zmianie biegów i jeździe po nierównościach, dziurach. Na wciśniętym sprzęgle jak wjadę do dziury to mam wrażenie, że czasem uderzy a tak normalnie to słychać kilka uderzeń jeden po drugim. Daję głowę, że problem który opisałem w tym temacie i problem ze stukającym zawieszeniem w innym to ten sam metaliczny dźwięk.
Anonymous - 22-08-2009, 12:53
moze tlumik obija sie o jakas blache, zobacz pod spod auta, a polosie czy przeguby podczas w/w testu nie powinny stukac bo kola sie nie obracaly (chyba ze nie przytrzymales auta na sprzegle tylko co chwile wduszales/puszczales sprzeglo) tylko naped zostal przekazany do pewnego momentu a reszte energii odebral silnik, ktorym trzepalo
cyciak - 23-08-2009, 00:52
Obstawiam półosie i wszystko co z nimi związane.
mlun - 25-10-2009, 20:26
Hej i jak zlokalizowałeś co to tak stukało?
Budrys - 25-10-2009, 20:43
mlun napisał/a: | Hej i jak zlokalizowałeś co to tak stukało? |
Tak, tłumik stukał w dwóch miejscach. na środku w połowie długości obijał o blachę osłaniającą i z tyłu uderzał o mocowanie stabilizatora do tego stopnia, że wygiął mocowanie. Jeszcze teraz coś stuka, ale to gumy stabilizatora przód wybite niemiłosiernie czego nikt nie chce się podjąć a ja kanału nie mam, no i nie dam rady ich wymienić z góry.
mlun - 25-10-2009, 20:53
Hymm bo u mnie zaobserwowałem ostatnio takie zjawisko właśnie. Najlepiej to słychać przy zmianie z 1na2 i 2na3. Wciskam sprzegło, wrzucam bieg i zaczynam puszczać to wtedy słychać takie głuche puknięcie(nie jest jakoś strasznie głośne ale jednak słychać). Podczas jazdy też coś dziwnie tłucze a zawieszenie było raptem jakieś 2 miesiące temu robione także nic nie powinno z tych elementów pukać.
Tak się zastanawiam czy jakby poduszka pod skrzynią albo silnikiem była uszkodzona to czy przy jeździe już na załączonym biegu mogły by się wydobywać jakieś głuche stukania czy to niemożliwe i szukać przyczyny w przegubach np?
Budrys - 26-06-2010, 12:37
Problem rozwiązany. Do wymiany poduszka skrzyni tylna zakryta taką belką. Z kanału poduszki nie widać zauważyłem to przypadkiem podczas wymiany wahaczy. Objawy są takie: Lekkie głuche stuknięcia podczas zmiany niskich biegów i szybkim puszczeniu sprzęgła i szarpanie całym autem.
|
|
|