To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Pozostałości oleju w układzie chłodzenia

Thorgal - 22-08-2009, 22:41
Temat postu: Pozostałości oleju w układzie chłodzenia
Hej,

Wreszcie mogę jeżdzić autem(MSW 2.0 TD). Do układu chłodzenia dostawał się olej i mechnik splanował mi głowicę i wymienił uszczelkę. Chodzi dobrze.

Dodał jednak, że należy pokazać się jeszcze w warsztacie (za 3-4 dni) by doczyścić układ chłodzenia itp. bo są jeszcze pozostałości oleju. Ja dziś miałem okazję się o tym przekonać gdy temperatura oleju w silniku wzrostła nieomal na maxa (do czerwonej kreski) by potem nieco opaść. Ponoć to normalne po wymianie uszczelki i dostaniu się oleju do układu chłodzenia. Wolę się jednak upewnić czy tak jest.

Ponadto po odkręceniu kurka pod maską (na środku) gdzie wlewa się wodę do układu chłodzenia - prysnął mi olej.

Proszę więc o fachowe opinie - czy są to normalne przejawy czy też powód do niepokoju.
Czy wystarczy, że mechani przeczyści mi jeszcze auto z oleju i będzie OK? Czy powinienem na bieżąco dolewać tam wody?

Zajc3w - 27-08-2009, 08:23

"mechanik" powinien przepłukać układ chłodzenia...
Thorgal - 27-08-2009, 12:33

Powiedział, że to zrobił i że należy jeszcze do niego przyjechać po 3-4 dniach by doczyścił (bo wciąż zalegają tam resztki oleju).
marecki338 - 27-08-2009, 13:13

przepłukaj układ chłodzenia wodą z octem ze 2 razy potem sama woda destylowana i dopiero zalej płyn chłodniczy . robili tak facchowcy caterpilara jak pad w komojnie wymiennik ciepła .
Thorgal - 27-08-2009, 13:16

Dzięki.

Mechanik powiedział, że płucze układ chłodzenia octem, ale chłodnica jest zapchana jakimś "kamieniem". Na razie to chyba nic nie daje. Moze trzeba poczekać trzeba dłużej.

Póki co auto jeździ bez termostatu (gość jechał 15 min i mówił, że włącza się wiatrak chłodnicy i trzyma temperaturę, ale nei wiem jak długo) bo tez cos z nim jest nie tak. Sugerowal ze dopoki chlodnica nie jest przeczyszczona - by jezdzic bez termostatu przez jakis czas, a to dlatego by poczekac czy da rada ta chlodnice przeczyscic czy trzeba szukac nowej.

Szczerze mowiac mam obawy. Co jesli znow mi sie silnik przegrzeje?

PS. Płukałbyś wodą z octem 2 razy i JEŹDZIŁ na tym? Czy też płukać 2 razy, potem wodą destylowaną i jechać dopiero jak jest wlany płyn do chłodnicy?

Jak długo czekać między jedną a drugą wymianą octu oraz drugą wymianą octu a wodą destylowaną?

Zajc3w - 27-08-2009, 19:57

Z tym octem to sa 2 sprawy:

1: Pomaga tylko na jeden z dwóch typów kamienia.
2: Ocet w silniku może troche narozrabiać, np skoroduje oś pompy wody, przeżre gdzieś dziurę na wylot w chłodnicy...

Nie jeździł bym z tym za długo, najwyżej 2x 1 dzień potem płukanie bieżącą wodą, zwykłą kranówą, ale minimum z 30 litrów silnym strumieniem przepuścić przez cały układ chłodzenia.
jak kamień zostanie, wymontować chłodnicę i samą zalewać octem (odkamieniaczem jak ocet nie daję żadnego efektu)aż do skutku - prościej i może taniej inną kupić.

POtem zalać czystym płynem i nie lać już więcej wody do chłodnicy(kamień z "boryga" sie nie robi)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group