Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Błąd 21 i 24
Anonymous - 23-08-2009, 19:28 Temat postu: [1G 90-94] Błąd 21 i 24 Witam
Mam taki problem wyskakuje mi błąd 21 i 24 uszkodzony czujnik temperatury silnika czy ktoś wie czym to się objawia bo u mnie jest tak że odpalić go odpalę ale nie mogę wcisnąć gazu jak wcisnę to auto gaśnie dopiero jak trochę pochodzi to można normalnie nim ruszyć, a u krzyżaka na stronce wyczytałem że jeśli jest on uszkodzony to nie da się auta odpalić jak jest zimny silnik(chyba że to o to chodzi) drugiego błędu nie rozumiem bo niby uszkodzona linka od prędkościomierza ale jest ale prędkościomierz działa bezproblemowo
Jeszcze jedno pytanie jak zdiagnozować czy to wogłe ten czujnik przy króćcu chłodzenia bo sprawdzałem go miernikiem i na obu wsówkach pokazuje że jest masa
zenek_bb - 23-08-2009, 22:39
co do czujnika temperatury niejestem pewien jak powinien działać, w każdym razie wiem że często zdarza się że izolacje kabli które idą do niego i innych czyjników typu sonda lambda w okolicy termostatu lubią często stwardnieć od wysokiej temperatury jak plastik, wtedy gdy je ruszymy może pęknąć robiąc zwarcie albo stracić styk, wogóle miejsce nieciekawe, warto sprawdzić na początek kable, ewentualnie poprawić wtyczki wpięte w ECU (za radiem) czy tam nie straciło styku coś
co do 24, sprawdź wtyczki znajdujące się nad skrzynką z bezpiecznikami wewnątrz auta, są to głównie wiązki biegnące pod deske rozdzielczą i do liczników, sprawdzić możesz wtyczki przy samej tablicy zegarów, potem zobacz ścieżki za tablicą, coś musi być nie tak z czujnikiem skoro linka chodzi i pokazuje prędkość a wykazuje błąd
jak będę miał auto na kołach a dalej będziesz miał problem pomierze ten czujnik jak powinien się zachowywać pozdro
Krzyzak - 24-08-2009, 08:06
ja o problemach z tymi kablami nie slyszalem - one sa projektowane, by wytrzymac temp. rzedu 100 st. C i wiecej
natomiast w 99% przypadkow ten blad to uszkodzony czujnik wlasnie i tylko wymiana pomaga; zamiennik kosztuje ok. 30 zl u Japaneze
zenek_bb - 24-08-2009, 14:22
tp usłyszysz odemnie, przyjechał do mnie gościu Eagle Talonem i takie coś tam miał, popękane kable, czemu? bo zawsze znajdzie sie debil który na uszkodzonym układzie chłodzenia jedzie dalej aż mu "kreska temperatury nie wejdzie na czerwone pole" i myślą że nic się nie stanie... ale cóż... z tego co wiem na czerwonym polu jest ze 130-150 stopni... w każdym razie spotkałem się z tym kilka razy, krzyżak niewiesz jak powinien sie zachowywać działający czujnik na mierniku? bo ja niewiem, niemierzyłem...
Anonymous - 24-08-2009, 15:26
zenek to jak sprawdzisz to daj znać a możliwe że spaliło się coś więcej np miejsce gdzie ten gdzie kończą się przewody od tego czujnika bo do uszkodzenia sam doprowadziłem zapomniałem że mam klucz w pozycji na zapłon i ruszałem tymi przewodami a jak ruszałem to coś hałasowało pod kolektorem ssącym może tam coś padło?
Adaho_krak - 24-08-2009, 22:23
beben1982 napisał/a: | jak ruszałem to coś hałasowało pod kolektorem ssącym może tam coś padło? |
To z pewnością silniczek krokowy hałasował, on tak ma
Co do czujnika temperatury działa on jak opornik, czyli w zależności od temperatury ma inny opór na stykach, a wskaźnik i ECU umieją odczytywać te wartości i pokazywać temperature. Myśle że kwota 30 jest warta zainwestowania i wymiany czujnika na nowy jak radzi kolega Krzyżak, powinno to zaradzić kłopotom a przynajmniej wyeliminować jego awarię na 100%.
zenek_bb - 25-08-2009, 00:02
kuźwa zapomniałem zmierzyć go a dzisiaj odpalałem dziada mojego do ustawiania nowego reduktora ... ;/ to hałasował silniczek krokowy tylko pytanie czemu jak przekręcisz na zapłon to powinien raz sie ustawić do pozycji 90 i czekać na odpalenie silnika, po czym dopiero sie zamyka do około 30 kroków i ustawia wolne obroty... pozatym czemu grzebiesz pod maską z kluczykiem na zapłon chcesz sie pokłucić ze swoją cewką WN czy co
tak jak adaho napisał, to jest zwykły termistor (termo rezystor) ja go zmierze jaki ma opór na zimnym a jaki na gorącym silniku i sobie porównasz
Krzyzak - 25-08-2009, 07:45
zenek_bb napisał/a: | krzyżak niewiesz jak powinien sie zachowywać działający czujnik na mierniku? bo ja niewiem, niemierzyłem... |
przy obecnych temp. otoczenia ok. 2-5 kOm na zimno i ok. 300 om na goraco
natomiast ten czujnik pada dosyc czesto i w kazdym Mitsu, gdzie go wymienialem kabel i wtyczka byly OK, ale coz - widac wyjatki sa jak zwykle
Nikoś - 25-08-2009, 08:59
to hałasował silniczek krokowy tylko pytanie czemu
Powoli zaczyna wysiadać.
Anonymous - 25-08-2009, 16:58
uszkodzenie nastąpiło poprzez zapomnienie bo wcześniej wymieniałem przewody do czujnika temp przy chłodnicy i sprawdzałem czy wiatraki chodzą a potem zapomniałem przekręcić kluczyki co do tego hałasu to pojawiał się właśnie wtedy gdy ruszałem przewodami od tego czujnika temp silnika dlatego wczoraj wymieniłem przewody do tego czujnika bo wyszedłęm z założenia że tak jak zenek mówił stopiły się i zrobiły zwarcie
zenek_bb - 25-08-2009, 21:14
czekaj, czyli wymieniłeś przewody i działa? bo nie czaje, od kąd do kąd je wymieniłeś? zaizolowałeś je przed temperaturą czymś? ja używam szmacianej taśmy izolacyjnej, co najmniej 3 warstwy ;p i działa jak trzeba
Anonymous - 25-08-2009, 23:09
no tak teraz wymieniłem przewody i problem znikł błędów brak i odpala normalnie i po odpaleniu mogę gaz wciskać i nie zgaśnie
zenek_bb - 26-08-2009, 03:24
no to w takim razie pomogłem należy mi się "Pomógł" chyba, mam rację Adamie
beben1982 naciśnij proszę taki guziczek "Pomógł" pod moim postem w którym napisałem o tych kablach będę zobowiązany
Adaho_krak - 26-08-2009, 22:49
zenek_bb napisał/a: | mam rację Adamie | oczywiście masz racje. Ale żeby tak nudzić o "pomógł" IMHO jest lekkim nietaktem.
zenek_bb - 27-08-2009, 01:51
Adamie, niewiesz czy widzisz, ale strasznie sie produkuje czasami żeby komuś pomóc, zależy mi i jestem szczęśliwy jak mi się uda, cały czas zdobywam doświadczenie i wiedzę i mam zamiar się dzielić tym co najlepsze, tak jak Ty dzieliłeś i dzielisz się wiedzą ze mną, niejestem taki że to co mnie nauczyliście idzie w las, i wszystkich mam w nosie... a co do produkowania, to poprostu uważam "pomógł" za zapłatę która mi bardzo odpowiada, i łatwo Ci powiedzieć bo masz już tego 50 ;p
Auto: Eclipse, Space Runner
Klub: MM, MEKP
Region: Małopolski
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 2222
Skąd: Kraków
|
|
|