To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Pomocy problem za zaplonem

blayders - 25-08-2009, 00:03
Temat postu: Pomocy problem za zaplonem
Moj misiek to colt 1.3 12v 2000 rok 170 tys bezyna plus gaz sekwencyjny .
Problem jest mianowicie taki ze w czasie jazdy sa jakby to nazwac przerwy w zaplnie , jakby na ulamek sekundy brakowalo iskry . Podczas przyspieszania silnik ciagnie i na ulamek przestaje i znowu ciagnie , nie ma znaczenia czy bezyna czy gaz . Na wolnych obrotach chodzi jak zegarek.
Kopulka , palec , przewody , swiece wymienone . Podpinalem pod komputer i nie wykazal zadnych bledow :( . Co gorsza zjawisko zaaczyna sie nasilac momentami uniemozliwiajac wyprzedzanie . Wczasie jazdy ze stala predkoscia tez jest to odczuwalne w posataci bardzo , bardzo delkatnych sarpniec / kangurkow .
Wedlug moich podejzen najprawdo podobnie problem tkwi w aparacie ktory sklada sie z cewki i mdulu . cena tych czesci to 750 zl . Jakby ktos mial podobny problem to prosze o podpowiesz . Z gory dzieki

wojtas20 - 25-08-2009, 12:51

Moim zdaniem masz uszkodzony aparat zapłonowy.. skoro wymieniłeś kopułkę, palec, świece i kable to raczej nic innego chyba nie pozostaje? Można jeszcze sprawdzić czy masz dobrze ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu.
A filtr paliwa wymieniłeś?

Koyocik - 25-08-2009, 13:03

Mało prawdopodobne ale sprawdzić warto - kable od akumulatora, głównie masowy.
blayders - 25-08-2009, 20:39

Mam dodatkowe kable masowe podciagniete w rozne punkty karoserii i silnika . Filter paliwa ma 15 tys ale na gazie jest to samo . Dzis jeszcze sprawdze kat wyprzedzenia . Jeszcze jedno co mi sie wydalo dziwne to na interfejsie jak jechalem na pierwszym biegu to komputer korygowal kont wyprzedzenia na 25-35 stopni a juz od drugiego biedu 10-15 . Przy ruszaniu kont wyprzdzenia spadal nawet do 1 !!! . Dzis mu sie pogorszylo jeszcze bardziej ze juz nie da sie wyprzedzac . Ja mu gaz a on zero reakcji dopiero po odpuszeczniu troche padalu gazu sie zaczyna zbierac :(
Anonymous - 26-08-2009, 17:21

Miałem ten sam problem co ty. U mnie pomogło ustawienie kąta zapłonu (ze zmasowaniem tego złącza !!)

[ Dodano: 26-08-2009, 19:09 ]
blayders napisał/a:
Jeszcze jedno co mi sie wydalo dziwne to na interfejsie jak jechalem na pierwszym biegu to komputer korygowal kont wyprzedzenia na 25-35 stopni ...


Jeżeli dobrze pamiętam z lektury tego forum (lub strony Krzyżaka) to taka korekcja jest normalna.

blayders - 26-08-2009, 21:09

Dzieki wielkie . Ustawienie konta zaplonu w znaczacy stopniu pomoglo . Zostaly jeszcze dwie kwestie . Jedna to co zauwazylem na wolnych obrotach to ze silnik co 5 sekund parchnie i kont z 10 wskakuje na 15 i wraca spowrotem na 10 . Druga to ze jak wcisne do polwy pedal gazu to silnik przez 2-4 sukundy jest ospaly a pozniej ozywia sie jak oszalaly :(
Anonymous - 26-08-2009, 21:44

Ja po ustawieniu zapłonu jeszcze zresetowałem ECU, a później przegoniłem autko na obrotach. Wykonaj reset ECU może jeszcze pomoże.

p.s. Ustawienie kąta było ze zmasowaniem złącza od ECU ?

blayders - 26-08-2009, 23:47

Tak . Ustawianie kata bylo ze zmazmasaowaniem . Reset kompa tez robilem . Czyzby konczyl sie modul albo cewka ?? :(
Anonymous - 27-08-2009, 08:03

Ja już więcej się nie znam aby coś pomóc :(
saicozis - 28-08-2009, 08:32

blayders napisał/a:
Tak . Ustawianie kata bylo ze zmazmasaowaniem . Reset kompa tez robilem . Czyzby konczyl sie modul albo cewka ?? :(


Wymień moduł i cewkę dla pewności (ja cały aparat kupiłem za 250zł) i jak ręką odjął. Znajomy, który siedzi w tym temacie powiedział, że jak jest nierówna praca silnika, albo przy dodawaniu gazu samochód się dusi, albo wcale nie chce zapalić to na 99% wymiana modułu i cewki pomaga. Polecam także zawsze ze sobą wozić zapasowy moduł i cewkę, bo to chyba jedyna rzecz, która może paść w colcie sama z siebie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group