To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - chip do Carismy z silnikiem 1,6 16v

Wojtas1982 - 25-08-2009, 15:09
Temat postu: chip do Carismy z silnikiem 1,6 16v
Witam serdecznie mam pytanie czy jest możliwość zachipować silnik o poj. 1,6? Proszę o pomoc :)
Koyocik - 25-08-2009, 15:20

Nie.
Poza tym, w silniku 4-cylindrowym N/A (bez turbo) samo zmienianie map niewiele/nic da.

ZEROSUPER - 25-08-2009, 15:27

Na chipowanie podatne sa przedewszystkim silniki diesla z turbo. Tam przynosi to wymierne efekty.
Obawiam sie że w twoim przypadku jedyny zauważalny przyrost mocy uzyskasz swapując silnik.

wichura1 - 27-08-2009, 11:04

1,6 o jakiej mocy? 90KM? Jeżeli tak, możesz wymienić osprzęt na taki od 100KM (jak moja) i masz dodatkowe 10KM, chociaż to nieopłacalne. Chip-tuningu się nie robi, bo komputer ma program w kości ROM (Read only memory- tylko do odczytu).
bravo99 - 27-08-2009, 11:15

ale turbinke chyba daloby rade dolozyc i komputer zmienic?
mlun - 27-08-2009, 11:31

Przy takiej zabawie lepiej auto sprzedać i kupić z turbinką:P
docencik87 - 27-08-2009, 12:30

Normalnie ludzie myślą, że założenie Turbo to takie w kij dmuchnąć...
Ile już takich tematów było na forum??

Chcesz CHIP...poszukaj Turbo Diesla lub Doładowanego benzyniaka.

Chcesz Turbo?? Zeswapuj silnik od Volvo. Jest rzeźba z jednym mocowanie silnika oraz lewarkiem zmiany biegów. Reszta prawie P&P. Gdzieś w necie są zdjęcia z swapa i opis.

Dokładanie Turbo do 1.6 jest po prostu nieopłacalne. Są ludzie którzy to zrobią, ba i będzie działać, ale to jest tylko ich zamiar zrobienia czegoś czego nikt inny nie ma. Ekonomicznie jest to dno...

wash - 05-09-2009, 18:10

docencik87 napisał/a:
Gdzieś w necie są zdjęcia z swapa i opis.


Domyślam się, że o ten opis chodzi:

http://www.racingforum.pl...20T-t62315.html

Anonymous - 05-09-2009, 18:27

Uważam przekładanie obecnego silnika 1.6l, 16V na motor z Volvo turbobenzyna za niebezpieczne lub nie wykonalne. Powodem jest iż zmiana silnika, akcesorii, osprzętu etc. ciągnie za sobą kolejne zmiany tym razem odpowiedzialne za bezpieczeństwo. Czyli układu hamulcowego. Mam znajomego który w Honde Civic Coupe 1.5l, 16V o mocy 101KM zmienił na motor 1.8l, 16V i 169KM. I nawet on przyznaje że ten samochód nie hamuje.
To może już lepiej poszukaj silnika od MSX - a. Tam skok mocy jest mniejszy oraz sam silnik łatwiej zamontujesz do samochodu.

wichura1 - 05-09-2009, 22:47

Hamulce też można, a raczej należy wymienić przy swapie silnika o tak dużej różnicy mocy.
wash - 06-09-2009, 01:51

Cichanos napisał/a:
To może już lepiej poszukaj silnika od MSX - a.


Tylko znajdź silnik od msx-a. ;)

Koyocik - 06-09-2009, 09:33

Od pół roku się rozglądam. Znalazłem 3 z tego dwa byłem zobaczyć - padaczka. W jednym pęknięty blok a w drugim popalone zawory i generalnie szrot. Trzeciego to mi pan przez telefon odradził "bierz albo nie, mnie to nie obchodzi, nie będę się bawił w odpalanie".
Ciężko.

Wojtas1982 - 06-09-2009, 10:05

kto jeździ Carismami z silnikiem MSX może jest kilka osób :shock: a poszukać w dobrym stanie w Polsce silnik z MSX-a graniczy z cudem :D
docencik87 - 06-09-2009, 10:39

No więc tylko możesz sprzedać Cari i kupić coś mocniejszego. Galant 2.5 V6 myślę, że by wystarczył :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group