To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - [1.8 GDI] wyciek ze skrzyni biegów

plandrzej - 25-08-2009, 23:00
Temat postu: [1.8 GDI] wyciek ze skrzyni biegów
W Pininie 1,8 GDI pojawił sie wyciek. wydaje mi sie ze cieknie z wyjścia wałka na przedni most . Żona mówiła że coś jej chrupnęło na twardej drodze wałczony przedni napęd bez blokady (dźwignia przesunięta w pierwsze położenie do przodu) Wycieku dotychczas żadnego nie było.
Pytanie moje jest takie jakie jest uszczelnienie przy wyjściu tego wału. W dostępnych manuałach nie ma instrukcji rozebrania skrzyni pośredniej jak i jakiegoś rysunku poglądowego. Może ktoś dysponuje odpowiednim rysunkiem ?? proszę o ewentualne sugestie
(o serwisie słyszałem więc za takie rady z góry dzięki).
a

Anonymous - 26-08-2009, 10:11

Faktycznie manual w tej kwestii poza rysunkami nie oferuje zbyt szczegółowych danych. Przeszukam jeszcze dział Front Axle / Manual Transmission.

Miałem podobny wyciek ale u mnie było to związane z rozgrzebanymi czujkami w skrzyni, pociekło pociekło i przestało, na szczęście były to minimalne ilości.

Jak coś wynajdę to się odezwę.

Grelu - 26-08-2009, 19:28

a mnie ostatnio... no śpieszyłem się do Krakowa.... :oops:
i okazało się, że skrzynka się trochu popultała...
znaczy olejem sie popultała, ale tak jakoś dziwnie
jakby sobie trochu od góry popuściła, jakby od lewarka :shock:
nie wiem co tam jeszcze na górze skrzyni jest - muszę manual obejrzeć
...ale to chyba przez te 160
tzn na pewno przez to bo to się drugi raz powtórzyło

Musze poziom sprawdzić

plandrzej - 26-08-2009, 21:56

Grelu

Może jeśli z uszczelnienia wałka leci to Ci rzuca oliwę ci góry również
pozd

Anonymous - 27-08-2009, 20:32

Odkąd się okazało że na lewej przedniej półośce nie mam simmeringu i zabezpieczenia co spowodowało że na dyferencjale przy bloku napędowym iż nie mam od 3 lat oleju w tymże odcinku a sprawuje się doskonale pojazd uspokoiłem się na temat ubytków oleju. Pinin to odporne bydle - nie traktuj upływu olej ze skrzyni w kategorii nieużytku natychmiastowego.

Przy dużych prędkościach i takim ciśnieniu nic dziwnego że czasem popuści juchy, jak każde zwierzątko.

Zrobić swoje ale traktować z dystansem.

Grelu - 28-08-2009, 15:33

Tzn tam gdzie jest odłączanie przedniego napedu?? Free-wheeling cluth??
Noo, to rzeczywiście nie ciekawie. A ten simmering sam się zniknął czy go ktoś zapomniał założyć?

Wiesz Sk00tie, mimo wszystko wydaje mi się, ze taki ubytek w skrzyni biegów czy skrzyni transmisyjnej mógł by być o wiele drastyczniejszy w skutkach i zapewne bolesny dla portfela, nie sądzisz? Wg. mnie kwestia obciążeń jakie się pojawiają w danym mechanizmie.

Anonymous - 28-08-2009, 20:52

Prosta sprawa - ktoś gremał w półośkach i podczas wymiany poszedł po kosztach - gumowa obudowa połączenia półośki z blokiem napędowym plus simmering i pierścień zabezpieczający można dostać tylko w ASO - ja takowy komplet zamówiłem za kilka stów, poprzedni właściciel stwierdził że na cholere kupować cały komplet skoro brak mu tylko simmeringu i pierścienia. Ludzie są ubodzy w myślenie perspektywiczne. Mnie ten numer wyszedł podczas wymiany łożyska jak gościowi w warsztacie dosłowienie wypadła półośka z bloku napędowego. Sprowadziłem komplet z europy i czekam na dogodny moment jak będę sobie mógł pozwolić na unieruchomienie samochodu do skompletowania. Zrobię to podczas wymiany klocków za kilka tysiaków km.
Pozdro serdeczne.

plandrzej - 28-08-2009, 23:04

Dokopałem sie do skrzyni w katalogu
moim zdaniem to zimering wchodzi od przodu i nie będę musiał rozbierać skrzyni

[img][/img]

dzięki wszystkim za starania

opis części [/quote]

Anonymous - 04-09-2009, 13:21

Dzięki Tobie za ciekawy załącznik informujący o interesującym software! Giga ciekawych informacji przyjacielu. Pozdrawiam serdecznie.
Grelu - 05-09-2009, 18:00

plandrzej, u mnie wygląda to raczej jakby gdzieś z góry wyciskało. Zaglądam tam kontrolnie raz na tydzień i sucho, ale będę mieć na uwadze też uszczelnienie wałka. W każdym razie skrzynce raczej nie służą takie obroty.
Anonymous - 06-09-2009, 23:25

Grelu, wyciągam dokładnie takie same wnioski - po jeździe intensywnej po autostradzie czasem coś kapło, malusieńko. Po powrocie do jazdy miejskiej od miesiąca mam suchutko. Może nie ma sensu panikować jeśli nie jest to wyciek permanentny.
Grelu - 07-09-2009, 00:05

Po intensywnej powiadasz? :shock:

Toteż ja nie panikuje... jestem spokojny... spokojny... spokojny mówię!

tylko ciekawe jaki jest poziom smarowidełka? :wink:

plandrzej - 09-09-2009, 13:22

Odnośnie jazdy po autostradzie nawet szybkiej to napędu na przód raczej nie włączasz więc wałek od przedniego sie nie kreci bo w przedniej osi jest wolne koło.
Daromen - 17-02-2011, 08:14

Witajcie,wracam do tego tematu gdyz doszedlem w koncu u siebie dlaczego i skad cieknie olej ze skrzynie od gory, 10 cm od lewarka zmiany biegow w strone silnika,otoz nie mialem zamiaru wyciagac calej skrzyni bo wiadomo duzo roboty,wymienilem podkladki czujnikow polozonych blisko wycieku i dalej nic, w koncu wczoraj udalo mi sie wlozyc reke jak najdalej i na samym prawie czubku skrzyni wyczulem plastikowy korek,srednicy 15mm,ktory obracal sie bardzo swobodnie w swoim otworze,wyciagnalem go bez problemu,owinalem kilka razy teflonem zeby ciasno wszedl no i wkoncu spokoj ani kropla nie leci,wydaje mi sie ze pod wplywem ciepla i czasu poprostu sie skurczyl i nie byl juz szczelny,swoje droga poco on tam jest,tego nie wiem..
PiotrKw - 17-02-2011, 17:34

Daromen napisał/a:
swoje droga poco on tam jest,tego nie wiem..


Nie zablokowałeś sobie czasami odpowietrzenia skrzyni ? Wygląda mi to na odpowietrznik.
Inną sprawą jest poziom oleju powodujący wypływ przez odpowietrznik znajdujący się w najwyższym punkcie skrzyni.
Zastanowił bym się czy , np nie podtopiłeś skrzyni i nie ma w niej wody .Stąd większy poziom płynu. Sprawdzałeś poziom oleju ??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group