Pajero Pinin - [1.8 GDI] wyciek ze skrzyni biegów
plandrzej - 25-08-2009, 23:00 Temat postu: [1.8 GDI] wyciek ze skrzyni biegów W Pininie 1,8 GDI pojawił sie wyciek. wydaje mi sie ze cieknie z wyjścia wałka na przedni most . Żona mówiła że coś jej chrupnęło na twardej drodze wałczony przedni napęd bez blokady (dźwignia przesunięta w pierwsze położenie do przodu) Wycieku dotychczas żadnego nie było.
Pytanie moje jest takie jakie jest uszczelnienie przy wyjściu tego wału. W dostępnych manuałach nie ma instrukcji rozebrania skrzyni pośredniej jak i jakiegoś rysunku poglądowego. Może ktoś dysponuje odpowiednim rysunkiem ?? proszę o ewentualne sugestie
(o serwisie słyszałem więc za takie rady z góry dzięki).
a
Anonymous - 26-08-2009, 10:11
Faktycznie manual w tej kwestii poza rysunkami nie oferuje zbyt szczegółowych danych. Przeszukam jeszcze dział Front Axle / Manual Transmission.
Miałem podobny wyciek ale u mnie było to związane z rozgrzebanymi czujkami w skrzyni, pociekło pociekło i przestało, na szczęście były to minimalne ilości.
Jak coś wynajdę to się odezwę.
Grelu - 26-08-2009, 19:28
a mnie ostatnio... no śpieszyłem się do Krakowa....
i okazało się, że skrzynka się trochu popultała...
znaczy olejem sie popultała, ale tak jakoś dziwnie
jakby sobie trochu od góry popuściła, jakby od lewarka
nie wiem co tam jeszcze na górze skrzyni jest - muszę manual obejrzeć
...ale to chyba przez te 160
tzn na pewno przez to bo to się drugi raz powtórzyło
Musze poziom sprawdzić
plandrzej - 26-08-2009, 21:56
Grelu
Może jeśli z uszczelnienia wałka leci to Ci rzuca oliwę ci góry również
pozd
Anonymous - 27-08-2009, 20:32
Odkąd się okazało że na lewej przedniej półośce nie mam simmeringu i zabezpieczenia co spowodowało że na dyferencjale przy bloku napędowym iż nie mam od 3 lat oleju w tymże odcinku a sprawuje się doskonale pojazd uspokoiłem się na temat ubytków oleju. Pinin to odporne bydle - nie traktuj upływu olej ze skrzyni w kategorii nieużytku natychmiastowego.
Przy dużych prędkościach i takim ciśnieniu nic dziwnego że czasem popuści juchy, jak każde zwierzątko.
Zrobić swoje ale traktować z dystansem.
Grelu - 28-08-2009, 15:33
Tzn tam gdzie jest odłączanie przedniego napedu?? Free-wheeling cluth??
Noo, to rzeczywiście nie ciekawie. A ten simmering sam się zniknął czy go ktoś zapomniał założyć?
Wiesz Sk00tie, mimo wszystko wydaje mi się, ze taki ubytek w skrzyni biegów czy skrzyni transmisyjnej mógł by być o wiele drastyczniejszy w skutkach i zapewne bolesny dla portfela, nie sądzisz? Wg. mnie kwestia obciążeń jakie się pojawiają w danym mechanizmie.
Anonymous - 28-08-2009, 20:52
Prosta sprawa - ktoś gremał w półośkach i podczas wymiany poszedł po kosztach - gumowa obudowa połączenia półośki z blokiem napędowym plus simmering i pierścień zabezpieczający można dostać tylko w ASO - ja takowy komplet zamówiłem za kilka stów, poprzedni właściciel stwierdził że na cholere kupować cały komplet skoro brak mu tylko simmeringu i pierścienia. Ludzie są ubodzy w myślenie perspektywiczne. Mnie ten numer wyszedł podczas wymiany łożyska jak gościowi w warsztacie dosłowienie wypadła półośka z bloku napędowego. Sprowadziłem komplet z europy i czekam na dogodny moment jak będę sobie mógł pozwolić na unieruchomienie samochodu do skompletowania. Zrobię to podczas wymiany klocków za kilka tysiaków km.
Pozdro serdeczne.
plandrzej - 28-08-2009, 23:04
Dokopałem sie do skrzyni w katalogu
moim zdaniem to zimering wchodzi od przodu i nie będę musiał rozbierać skrzyni
[img] [/img]
dzięki wszystkim za starania
opis części [/quote]
Anonymous - 04-09-2009, 13:21
Dzięki Tobie za ciekawy załącznik informujący o interesującym software! Giga ciekawych informacji przyjacielu. Pozdrawiam serdecznie.
Grelu - 05-09-2009, 18:00
plandrzej, u mnie wygląda to raczej jakby gdzieś z góry wyciskało. Zaglądam tam kontrolnie raz na tydzień i sucho, ale będę mieć na uwadze też uszczelnienie wałka. W każdym razie skrzynce raczej nie służą takie obroty.
Anonymous - 06-09-2009, 23:25
Grelu, wyciągam dokładnie takie same wnioski - po jeździe intensywnej po autostradzie czasem coś kapło, malusieńko. Po powrocie do jazdy miejskiej od miesiąca mam suchutko. Może nie ma sensu panikować jeśli nie jest to wyciek permanentny.
Grelu - 07-09-2009, 00:05
Po intensywnej powiadasz?
Toteż ja nie panikuje... jestem spokojny... spokojny... spokojny mówię!
tylko ciekawe jaki jest poziom smarowidełka?
plandrzej - 09-09-2009, 13:22
Odnośnie jazdy po autostradzie nawet szybkiej to napędu na przód raczej nie włączasz więc wałek od przedniego sie nie kreci bo w przedniej osi jest wolne koło.
Daromen - 17-02-2011, 08:14
Witajcie,wracam do tego tematu gdyz doszedlem w koncu u siebie dlaczego i skad cieknie olej ze skrzynie od gory, 10 cm od lewarka zmiany biegow w strone silnika,otoz nie mialem zamiaru wyciagac calej skrzyni bo wiadomo duzo roboty,wymienilem podkladki czujnikow polozonych blisko wycieku i dalej nic, w koncu wczoraj udalo mi sie wlozyc reke jak najdalej i na samym prawie czubku skrzyni wyczulem plastikowy korek,srednicy 15mm,ktory obracal sie bardzo swobodnie w swoim otworze,wyciagnalem go bez problemu,owinalem kilka razy teflonem zeby ciasno wszedl no i wkoncu spokoj ani kropla nie leci,wydaje mi sie ze pod wplywem ciepla i czasu poprostu sie skurczyl i nie byl juz szczelny,swoje droga poco on tam jest,tego nie wiem..
PiotrKw - 17-02-2011, 17:34
Daromen napisał/a: | swoje droga poco on tam jest,tego nie wiem.. |
Nie zablokowałeś sobie czasami odpowietrzenia skrzyni ? Wygląda mi to na odpowietrznik.
Inną sprawą jest poziom oleju powodujący wypływ przez odpowietrznik znajdujący się w najwyższym punkcie skrzyni.
Zastanowił bym się czy , np nie podtopiłeś skrzyni i nie ma w niej wody .Stąd większy poziom płynu. Sprawdzałeś poziom oleju ??
|
|
|