Chcę kupić Galanta! - znowu galancik do oceny
kamil87 - 26-08-2009, 14:12 Temat postu: znowu galancik do oceny Galant
Galant TD, Radom 1998, proszę o ocene
Cytat: | Cena (brutto):
15 700 PLN / 3 830 EUR
Typ:
Sedan / Limuzyna
Informacje:
Rok produkcji: 1998, Data rejestracji: 05/2009, Przegląd: 05/2010, Ubezpieczenie: 09/2009, 192 000 km, Skrzynia biegów: manualna, Moc: 90 KM (66 kW), Pojemność skokowa: 2000 cm3, olej napędowy (diesel), fioletowy-metallic, Liczba drzwi: 4/5,
Dodatkowe wyposażenie:
ABS, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, alufelgi, centralny zamek, poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, welurowa tapicerka, światła przeciwmgielne, pod. przednia szyba
Dodatkowe informacje:
pierwszy właściciel, sprowadzony, bezwypadkowy, garażowany, zarejestrowany w Polsce
Opis pojazdu:
3 MIESIĄCE W KRAJU,ZAREJESTROWANY OPŁACONY W POLSCE, BEZWYPADKOWY KUPIONY OD PIERWSZEGO WŁAŚCICIELA, AUTO POSIADA 4 ELEKTRYCZNE SZYBY, CLIMATRONIC, ALUFELGI, TRZY KOMPLETY KLUCZY, KSIĄŻKA SERWISOWA |
Anonymous - 26-08-2009, 14:17
wydaje mi się.....ale pewności nie mam, że grilll lekuchno do maski nie bangla.....reszta w miarę ok....tylna klapa coś ma duże szczeliny, ale nie przyglądałem się nigdy sedanowi z tyłu więc tu też tylko mi się wydaje.
lakier jest ok.....więc malowany pewnie nie był. Wart obejrzenia jeżeli koniecznie chcesz diesel-a.....ja osobiście wolę benzynę.
kamil87 - 26-08-2009, 14:26
Cytat: | Wart obejrzenia jeżeli koniecznie chcesz diesel-a.....ja osobiście wolę benzynę. |
Już na ten temat rozmawiałem z jednym mitsumaniakiem z tego forum i stwierdziłem że to dla mnie najlepsze rozwiazanie. Chyba ze masz jakieś argumenty które mnie przekonaja.
Powiem że mieszkam w małym mieście.
KaWu - 26-08-2009, 14:49
kamil87, ale to ty powinieneś nas przekonać że chcesz auto-diesla i dlaczego.
A my mozemy jedynie wtedy sie wlaczyc.
kamil87, napisał/a: | Powiem że mieszkam w małym mieście. |
dlatego diesel Jakie będa przebiegi , jakie długie dystanse itp. Jeżeli liczysz na spalanie 5l/100 - to niestety tym silnikiem raczej nie.
Ze zdjęć auto wygląda w porządku.
Na początek przyda się też podwieszony post Owczara: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803
kamil87 - 26-08-2009, 15:22
Chce diesla dlatego że spala mniej jak benzyna i jest tańszy.
Nie licze na spalanie 5l/100 km, ale 8l tak.
Benzyny pewnie spali ok 9-10l, a w dodatku jest prawie 1zł/ 1l droższa.
Rocznie pokonuje dystanse rządu 10-12 tys km. Dystanse raczej krótkie.
Czytałem po kilka razy chyba wszystkie tematy o spalaniu i o silnikach z tego forum.
KaWu napisał/a: | kamil87, ale to ty powinieneś nas przekonać że chcesz auto-diesla i dlaczego. |
Ja właśnie liczyłem na Was, że mi pomożecie w wyborze. Nie mam dużego doświadczenia, ani dużej wiedzy na ten temat.
Anonymous - 26-08-2009, 15:41
kamil87 napisał/a: | Nie licze na spalanie 5l/100 km, ale 8l tak.
Benzyny pewnie spali ok 9-10l, a w dodatku jest prawie 1zł/ 1l droższa. |
Co do spalania, to wyjdzie praktycznie jednakowo (do max 60zł drożej na benzyne.....miesięcznie).
kamil87 napisał/a: | w dodatku jest prawie 1zł/ 1l droższa. |
a u mnie ropka jest droższa o całe 20gr........
Polecam 2.0.....spalanie w okolicy 10l a i wcale się z nim nie pieszczę.....
Jednakowóż mam 136KM a nie 90KM.....a tu już jest różnica.....
Wyprzedzanie, ruszanie ze skrzyżowania bez świateł (gdzie potrzebny jest kop), wiele innych sytuacji, w których potrzeba dodać gazu i pojechać a nie zacząć przyspieszać....
Do tego:
Mniejsza ilość drgań, przenoszonych do kabiny, względna cisza itd.....
Dodam ze i zimą nigdy problemów nie ma.....itd....
Z kolei że by nie było ze nie wiem jak jest z dizlem, dodam że:
Miałem Galanta E10 1.8D <----to D jest ważnie bo nie był to oryginalny TD tylko diesel z Colta bez turbo.
Zimą do -20 nie miałem z nim problemów. Był w miarę elastyczny......ale zawsze mu brakowało...Z kolei był silny. Nie narzekałem.....ale jak wsiadłem w benzynę, to swoim 2.0 jeżdzę tylko do pracy (ok 16km w jedną) i z powrotem za 70zł tygodniowo (pracuję przez 7 dni w tygodniu)
Jak chcesz oszczędzać, kup malucha.......przy aucie za ok 10-15kzł....już przestaje się oszczędzać.....czemu? a temu, że i tak jest to przynajmniej 10 latek, i tak może się zepsuć, i tak będzie kosztować, i tak będzie palić.......
kamil87 - 26-08-2009, 16:05
Forest_Taft napisał/a: | Jak chcesz oszczędzać, kup malucha...... |
U mnie w mieście 1litr benzyny kosztuje 4,7, a litr diesela 3,8. Z moich obliczeń wychodzi że miesięcznie zaoszczędze jakieś 130 zł na silniku diesela.
A to jest sporo jak dla mnie.
Forest_Taft napisał/a: | Jak chcesz oszczędzać, kup malucha.......przy aucie za ok 10-15kzł....już przestaje się oszczędzać.....czemu? a temu, że i tak jest to przynajmniej 10 latek, i tak może się zepsuć, i tak będzie kosztować, i tak będzie palić....... |
Hm mówisz zeby kupić malucha aby oszczędzać. To dziwne bo nawet Jaguary robią z silnikami diesela, po co ?
Wg Twojego toku myślenia im nowszy samochód tym więcej trzeba do niego dokładać i więcej płacić za paliwo ?
Zapsuć się może zarówno diesel jak i benzyna. A czemu ma palić więcej, jak może mniej.
Jeśli się myle to mnie poprawcie.
[ Dodano: 26-08-2009, 16:06 ]
Forest_Taft napisał/a: | Dodam ze i zimą nigdy problemów nie ma.....itd.... |
Właśnie o to mi chodzi, aby ktoś mi przybliżył te różnice.
Anonymous - 26-08-2009, 17:00
kamil87 napisał/a: | U mnie w mieście 1litr benzyny kosztuje 4,7, a litr diesela 3,8. Z moich obliczeń wychodzi że miesięcznie zaoszczędze jakieś 130 zł na silniku diesela.
A to jest sporo jak dla mnie. |
Ok, a co powiesz na zasilanie gazem?
Ja mam 2,5 "fałkę" i podejrzewam, że wydaję na paliwo tyle samo co ten diesel gdyby palił 8l/100km.
Więc tu masz zaletę silnika benzynowego - możesz go zawsze przerobić na gaz.
Pzdr
kamil87 - 26-08-2009, 18:06
Już sam nie wiem, może poszukam poprostu dobrze zadbany samochód bez względu czy to będzie 2.0 TD czy benzyna 2.0
Do gazu jakoś nie jestem przekonany.
Cezar - 26-08-2009, 18:20
kamil87 napisał/a: | U mnie w mieście 1litr benzyny kosztuje 4,7, a litr diesela 3,8. Z moich obliczeń wychodzi że miesięcznie zaoszczędze jakieś 130 zł na silniku diesela.
A to jest sporo jak dla mnie. |
Pamietaj o tym, ze niedlugo wzrosnie akcyza na ON i juz tak kolorowo nie bedzie
kamil87 - 26-08-2009, 18:47
Słyszałem o tym ale to ma podrożeć tylko 20 gr podobno.
Druga sprawa to diesel pali mniej.
sampler - 26-08-2009, 19:25
Jako ze mam diesla i benzyne to moge cos nakreslic.
Diesel wcale malo nie pali. Srednio trzeba liczyc ze wyjdzie tak jak koledzy pisali 8l. Ale np w zimie jesli robisz male odcinki to licz sie ze spalaniem 10l. Nierozgrzany diesel pali jak smok.
Ja bez watpienia wzialbym benzyne 2.5 V6 a jesli chcialbym dodatkowo ekonomie to gaz. Gaz w tej chwili jest za 1.80 a taka V6 spala go srednio 10-11 l. Instalacja to jakies 3,5-3,8 tys. Problemow zero jak robi to dobry warsztat. Wiec trzeba sobie przekalkulowac co najtaniej wyjdzie.
Co do kultury pracy i dynamiki to po prostu tu jest przepasc. Diesel to jest toczydelko. Natomiast V6 to wzor dynamiki moment rzedu 200 Nm od 2.5 tys obr robi swoje.
kyniec - 26-08-2009, 19:27
Witam.
Taki dylemat miałem 2 lata temu kiedy chciałem mieć Gala. Oczytałem się forum i za radą Tych, którzy wiedzą co piszą kupiłem 2.5 V6 kombi. Przez rok jazdy na benzynie zdecydowałem się założyć instalkę STAG 300 i to był strzał w 10. Żona jeździ bez opamiętania a w portfelu 50% kasy zostaje.
Pozdro
kamil87 - 26-08-2009, 20:02
Nie ma narazie nic ciekawego na allegro, czemu tych samochodów jest tak mało ?
Może i macie racje, ale użytkowanie takiego samochodu 2.5 V6 jest drogie, nie mówie o spalaniu w tym momencie, ubezpieczenie no i jak coś się zepsuje to podobno jest dużo droższe niż w 2.0
A co sądzicie o 2.0 136 koni ?
kyniec - 26-08-2009, 20:23
Jak Sampler powiedział dynamika jazdy i wszelkie inne wrażenia to jak sprite i pragnienie. Jeśli nie masz zniżek to może być drogo. Ja płacę za OC 480zł/rok w tym ubezpieczona chata+gdyby synek narozrabiał
|
|
|