[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] skaczace obroty
Tomasz W - 26-08-2009, 19:37 Temat postu: [CA4A 1.6] skaczace obroty Mam problem z moim coltem 1.6 16v AT coraz czesciej zdaza sie ze po odpaleniu silnika obroty nie spadaja z 3 tys a jak juz spadną to same faluja od 800 do 3 tyś . Co moze byc tego przyczyną
rosomak1983 - 27-08-2009, 00:06
1.krokowiec- przeczyscic i nasmarować
2.komp -zrobić reset
3.przepustnica - przeczyscic
kamil892411 - 28-08-2009, 16:16
a co moze byc przyczyna bardzo niskich obrotow...jakis czas temu byly normalne kolo 900 czasem bywa ze spadaja dzis np do 250 cos kolo tego
Matejo - 28-10-2009, 00:22
witam
a ja mam takie pytanie
Mianowicie mam niskie obroty i podobno można je zwiększyć pzykręcając lub wykręcając srubkę na ECU w takim małym kanaliku.
I tu pojawia sie pytanie bo ja niemam takiej srubki.
Powinien on być zabezpieczony gumowym koreczkiem,
nimam go wec powinna byc widoczna sruba , jej też niema
kanalik wygląda jakby nigdy nie było żadnej śrubki jest zatkany na dole jest zaokrąglony
i koniec nic niema.
pomocy
londolut - 28-10-2009, 00:26
Matejo, śrubką na przepustnicy nie na ECU.
Matejo - 28-10-2009, 00:48
ok to mże ja nie wiem gdie patrzeć gdzie dokładnie ta przepustnica
jest to jest może takie srerne coś patrząc na silnik od przody
za silnikiem tam jest od tyłu podłoczona linka od gazu i
to coś łączy się plastikowym kołnieżem z filtrem powietrza??
Niewiem jestem lewy jeśli chodzi o mechaniczne sprawy
londolut - 28-10-2009, 01:09
Matejo, dokładnie to to. Poszukaj śruby, którą da się lekko odchylić membranę w przepustnicy. To dostarczy większą dawkę powietrza silnikowi i podniesie obroty.
Rozejrzyj się też tutaj http://mitsubishifan.webpark.pl/ . Jest tam instrukcja regulacji wolnych obrotów (inny silnik ale zasada taka sama).
Romano - 28-10-2009, 08:55 Temat postu: Re: skaczace obroty
Tomasz W napisał/a: | Mam problem z moim coltem 1.6 16v AT coraz czesciej zdaza sie ze po odpaleniu silnika obroty nie spadaja z 3 tys a jak juz spadną to same faluja od 800 do 3 tyś . Co moze byc tego przyczyną |
Dzisiaj rano jadąc do pracy stało mi się dokładnie to samo. Obroty falują w szybkim tempie od 2500 do 800 obrotów. Zatrzymałem się i odłączyłem wtyczkę od krokowca, odpaliłem auto, zgasiłem, podłączyłem wtyczkę, odpaliłem i po problemie!. Musimy obydwoje ( ja i Ty) zająć się naszymi silniczkami krokowymi. Albo czyszczenie albo wymiana. Przy okazji czyszczenie przepustnicy na pewno nie zaszkodzi.
kartomaniak gti - 28-10-2009, 10:50
na czerwono zaznaczona przepustnica, mocowana na 4 śruby, z tyły jest taka spręzynka i srubka do regulacj obrotów
a przy okazji wie ktoś co to za czujnik ?
Krzyzak - 28-10-2009, 11:55
kartomaniak gti napisał/a: | a przy okazji wie ktoś co to za czujnik ? |
temp silnika na zegary
kartomaniak gti - 28-10-2009, 13:29
Cytat: | temp silnika na zegary | dziwne bo mam urwany kabelek od tej wtyczki a mimo to pokazuje mi temp
Krzyzak - 28-10-2009, 14:46
moge sie mylic, bo jeszcze wyzej (nie od razu nad nim, ale wyzej) jest jeszcze jeden czujnik i to moze byc ten na zegary (choc jest ciut zasloniety, to wyglada na 1-stykowy)
rosomak1983 - 28-10-2009, 14:52
Krzyzak napisał/a: | kartomaniak gti napisał/a:
a przy okazji wie ktoś co to za czujnik ?
temp silnika na zegary |
stawiam na cisnienia oleju... Kartomaniak świeci Ci konrolka jak przekrecisz kluczyk?
kartomaniak gti - 28-10-2009, 16:58
Cytat: | świeci Ci konrolka jak przekrecisz kluczyk? | jutro sprawdze bo sie aku własnie ładuje
rosomak1983 - 28-10-2009, 17:47
No te dwa czujniki to 1.chyba własnie czujnik cisnienia oleju. (W 4g92 jest w tym samym miejscu) A ten drugi to nie czasem czujnik spalania stukowego (brak go w 4g92).
|
|
|