To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów

get low - 27-08-2009, 12:38
Temat postu: [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów
kupiłem tydzien temu galanta 2.0 td. podczas jazdy probnej zauwazyłem ze nie wchodzi dobrze 1 i 2 bieg jednak nie przejałem sie tym gdyz pisało nainternecie ze w tych samochodach to normalka... pojechałem do mechanika odpowietrzyc sprzegło lecz niestety nic to nie dało... mowi ze to synchronizatory... niestety jeszcze w ten sam dzien skrzynia sie posypała:( jak wbije bieg moge go wyłaczyc tylko poprzez otwarcie maski i szarpnieciu cięgna. co robic? kupic nowa uzywana skrzynie czy robic z ta co mam teraz????
sampler - 27-08-2009, 13:15

To wyglada na jakis problem na ciegnach. Moze trzeba je przesmarowac.
get low - 27-08-2009, 14:33

tez mi sie wydaje ze ciegna. bede musiał chyba wejsc pod samochod... a mozecie cos wiecej o tych felernych skrzyniach napisac?? czy ktos wymieniał juz te synchronizatory?? nowa skrzynia czy remont starej?? prosiłbym o obszerna oddpowiedz od znawcow tematu.

[ Dodano: 31-08-2009, 10:48 ]
to było urwane mocowanie od ciegna. juz je przykreciłem i działa tak jak działało... czyli nie działa tak jak powinno.... wy tez macie takie problemy ze skrzynia biegow??

Owczar - 01-09-2009, 01:09

Jeśli chodzi o synchro to tylko i wyłącznie naprawa, druga skrzynia może nie być lepsza od tej. Koszt naprawy jakieś 1,2k.

Czy problem z wybijaniem biegów ustał? Bo wygląda to na łącznik elastyczny cięgna.

get low - 01-09-2009, 19:04

tak to byl urwany łacznik elastyczny ciegna... teraz go zrobilem na sztywno i to samo. zeby wbić 1 bieg musze zwolnic do zera, zeby wbic 2 bieg nie moge jechac szybciej jak 8 km/h pozostałe biegi trochr chacza a pry wiekszej predkości 5 bieg jest przytrzymywany gdy chce go wybic i czaasami jest tak że wsteczny nie chce wejsc za pierwszym razem i musze go wbijac po 2 albo i po 3 razy... mechanik powiedział ze to synchronizacja. koszt synchronizatora 1 i 2 biegu to ok 1 tys. plus robocizna. czyli mowicie zeby nie kupowac uzywanej tylko regenerowac? i czy ten problem dotyczy tylko diesli? mam 2 znajomych co maja galanty tylko ze w benzynie i zaden z nich nie narzeka na skrzynie...
Marcino - 01-09-2009, 21:11

Spróbuj jeszcze zmienić olej, ale prawde mowiąc, kiepskiego synchronzatora to sam olej nie naprawi..:)
Owczar - 02-09-2009, 00:25

get low, tak jak napisał Marcino, wymiana oleju na jakiś pełen syntetyk 75W80, najlepiej texaco lub rover mtf 94.

Dodatkowo regulacja sprzęgła, odpowietrzenie układu wysprzęglika. Piszesz że masz problem z wbijaniem wszystkich biegów. Czy dwójka w górę też wchodzi źle czy tylko przy redukcji?

get low - 02-09-2009, 10:24

sprzegło odpowietrzyłem a oleju nie bede wymieniał bo to niepotrzebny koszt. dwojka nie chce sie wogole wbijac przy redukcji w gore idzie fajnie tylko czasami jak zmnieniam z 1 na 2 cos zaskrobocze... miał ktoś z was taki problem? to tylko w dieslach czy w benzynie tez??
Owczar - 02-09-2009, 11:21

get low, to typowa usterka diesla. Tutaj mas zprzepis jak to naprawić:
http://forum.mitsumaniaki...skrzynia+diesel

Masz teraz dwa wyjścia:
1. Wymiienić olej na porządny (PS To nigdy nie jest wydatek na marne) i powinno się poprawić wrzucanie w górę. Niestety w dół jest tylko jeden sposób. Jak redukujesz z wyższego biegu na 2, to musisz najpierw drążek zmiany biegów skierować na 1 bieg, tak jakbyś chciał go wrzucić, a potem na 2. Na początku to jest uciążliwe, ale można się przyzwyczaić. Kilku forumowiczów tak jeździ. Jeśli skrzynia pracuje w miarę cicho i nie odzywają się jeszcze łożyska to ja bym tak jeździł. Dodatkowo możesz delikatnie podnieść sprzęgło.

2. Kupić komplet łożysk i synchronizatory 1 i 2 biegu, olej i zrobić skrzynię już teraz. Koszt 1,2-1,5k.

To pierwsze ma jedną zaletę, nikt nie chce pożyczać Twojego auta :twisted: A tak na poważnie, to nie ma sensu kupować drugiej bo jest bardzo duże prawdpodobieństwo, że będzie uszkodzona. Ten typ niestety tak ma. Dlatego FAQ o TD pisałem żeby zwracać na to szczególną uwagę. Nie wymieniany olej przyśpiesza ten defekt...

Hugo - 02-09-2009, 11:41

get low napisał/a:
oleju nie bede wymieniał bo to niepotrzebny koszt
:D
get low - 02-09-2009, 13:29

znaczy sie olej juz wymieniłem tylko ze na taki sam jak był ale nowy. w serwisie powiedzieli zeby wlac troche zadszy taki jak do automatów.
Anonymous - 02-09-2009, 14:14

get low napisał/a:
w serwisie powiedzieli zeby wlac troche zadszy taki jak do automatów.


75w80
75w90

i każdy z nich klasy gl-4.

Ja będę lał 75w90 GL-5, ale ja jestem kamikadze i lubię hardcore.....

Pracownicy serwisu niech sobie gadają.

Owczar - 02-09-2009, 14:30

get low napisał/a:
znaczy sie olej juz wymieniłem tylko ze na taki sam jak był ale nowy. w serwisie powiedzieli zeby wlac troche zadszy taki jak do automatów.


Tzn jaki?

Hugo - 02-09-2009, 15:13

Owczar napisał/a:
Tzn jaki?
Pewnie ATF...
get low - 02-09-2009, 21:35

powiedział ze taki jak do atomatow.nie powiedział konkretnie. ten serwisant mowił ze miał juz taki przypadek i koles tak zrobił. mowił ze pomogło ale tylko troche...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group