To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - rezerwa paliwa

toru - 27-08-2009, 15:45
Temat postu: rezerwa paliwa
Witam!
Wpadła mi w ręce gazetka moto , gdzie testowali ile poszczególne modele samochodów mogą przejechać kilometrów od momentu zapalenia się wskaźnika rezerwy.Zamieścili tam uwage że w lancerze miernik jest wyjatkowo nie dokładny i można jeszcze przejechac na rezerwie 150km.
Prawdopodobnie w naszych miśkach jest taki sam system.
Pochwalcie sie ile wam udało sie przejechać na rezerwie (silnik 2.0 DiD) :?:

sylb - 27-08-2009, 15:56

Przy pierwszym tanowaniu jak odebrałem samochód od dealera do baku weszło ponad 60L, obecnie jak sie zaswieca kontrolka rezery taknuje jakies 48-50lL pod sam korek (tak że widać paliwo).
Wniosek że na spokojnie można przejechać 120-150km na rezerwie.

Wybacz ale testować tego nie będę.

rezon - 27-08-2009, 16:01

86km i weszło 58,79l pod korek.
toru - 27-08-2009, 16:29

Nikogo nie zachęcam oczywiście do testowania bo zabraknie paliwka i mamy powietrze w układzie a to juz DUZYYYYY kłopot ale nieraz zycie płata figle a dystrybutora nie widać na horyzoncie np. nasze nowe autostratki.
86km no to juz nieźle a czy przy takim wyniku wskaznik jest czerwony????

mitsu00 - 27-08-2009, 16:46

Rezerwa zapala się przy stanie paliwa ok. 10l tak więc napewno 100 km da się przejechac.

Pozdrawiam

rezon - 27-08-2009, 20:51

toru napisał/a:
przy takim wyniku wskaznik jest czerwony????
żółty często pulsujący
Hiszpan - 27-08-2009, 21:33

Po pierwszym zapaleniu się kontrolki licznik pokazuje 50 km do końca jazdy. Po drugim na liczniku km do końca już są tylko "-------" ;)
Wtedy też żółta kontrolka często pulsuje i można ją wyłączyć tylko przyciskiem "INFO", bo sama nie zgaśnie.
Nie pamiętam już ile mnie się udało zalać max, ale wtedy zrobiłem na zbiorniku prawie 1000 km.
Na co dzień po zapaleniu się kontrolki robię 50 km, a po drugim szukam stacji. :finga:

rezon - 27-08-2009, 22:09

Hiszpan napisał/a:
Po pierwszym zapaleniu się kontrolki licznik pokazuje 50 km do końca jazdy.
u mnie pokazuje też 80km, a czasami od razu ------. Zależy jak jadę :)
Maciek40 - 24-11-2009, 16:45

Mi pokazuje ->50 km a potem -----. Wolę zaraz szukać stacji. W poprzednim samochodzie (fokus) przy 40 km do końca stanął 500m od stacji. Na szczęście po uzupełnieniu odpalił od razu.
Anonymous - 24-11-2009, 17:12

Ostatnio już mi nie pokazywał żadnych kilometrów i wlałem 52.7 litra.......To chyba jeszcze coś było jak podają że zbiornik 60l...........
mitsu00 - 24-11-2009, 19:41

Z tą rezerwą to wszystko zależy też od stylu jazdy. W/g instrukcji czerwona kontrolka zapala się jeśli pozostanie 10l paliwa, żółta pulsująca jeśli zostaje 5 l. Z moich doświadczeń wynika że jeśli jadę w trasie ze spalaniem okolo 7-7,5 l/100 km to od zapalenia czerwonej kontrolki kilka razy przejechałem prawie 140 km i wlałem 58l. W mieście średnio przejeżdżam 80-90 km i trzeba tankować.

Pozdr.

Martens - 07-12-2009, 17:46

U mnie z tą kontrolą jest zawsze duży stres. Analogowy wskaźnik zapewne dla wszystkich byłby jednak dużo bardziej praktyczny (są tacy co widzą różnicę między 0 a 0 bezwzględnym na wskaźniku ;)
Jadąc Outkiem na trasie - zawsze traktuję że:
1 komunikat - 10l
2 komunikat - 5l - szukaj stacji ASAP
Wiem że przy szybkomigającej kontrolce mogę przejechać ok. 50 - reszta to "uda się albo nie".
W mieście staram się moim Outkiem nie zapuszczać - raz przejechałem na 36km na 2 ostrzeżeniu (korki)- jak podjechałem na stację - zatankowałem pod kurek 58,7l - od tej pory od razu szukam stacji benzynowej.

Jest jeszcze jeden aspekt, którego koledzy z Outkow 2.0 moga nie znać. W Outkach 2.2 jest specjalny zbiornik dodatkowy z nazwijmy go z "ulepszaczem do paliwa" (temat był juz opisywany na forum), który wg serwisu wystarcza na ok. 120tys. km (oczywiście tankując auto do pełna). To oznacza, iż jeśli będziemy tankować paliwo bazując jedynie na naszym super komputerze - ilość naszego umownie nazwanego ulepszacza zdecydowanie zmaleje - i starczy nam go na o wiele mniej km -gdyż - co jest tutaj dość dziwne - przy tylu układach elektronicznych w naszych Outkach dozownik "wstrzykuje ulepszacz" do baku w tej samej ilości (wyliczonej na pełny bak) niezależnie od ilości rzeczywistej wlanego paliwa. Dlatego użytkownicy silników 2.2 często będą eksperymentować więcej w kontekście "ile mogę jeszcze przejechać km na drugim ostrzeżeniu" gdyż chcą odwlec w czasie niekonieczne małe koszty związane z wymianą tego zbiornika po dłuższym okresie eksploatacji samochodu.

mitsu00 - 07-12-2009, 19:09

Martens napisał/a:
U mnie z tą kontrolą jest zawsze duży stres. Analogowy wskaźnik zapewne dla wszystkich byłby jednak dużo bardziej praktyczny (są tacy co widzą różnicę między 0 a 0 bezwzględnym na wskaźniku ;)
Jadąc Outkiem na trasie - zawsze traktuję że:
1 komunikat - 10l
2 komunikat - 5l - szukaj stacji ASAP
Wiem że przy szybkomigającej kontrolce mogę przejechać ok. 50 - reszta to "uda się albo nie".
W mieście staram się moim Outkiem nie zapuszczać - raz przejechałem na 36km na 2 ostrzeżeniu (korki)- jak podjechałem na stację - zatankowałem pod kurek 58,7l - od tej pory od razu szukam stacji benzynowej.

Jest jeszcze jeden aspekt, którego koledzy z Outkow 2.0 moga nie znać. W Outkach 2.2 jest specjalny zbiornik dodatkowy z nazwijmy go z "ulepszaczem do paliwa" (temat był juz opisywany na forum), który wg serwisu wystarcza na ok. 120tys. km (oczywiście tankując auto do pełna). To oznacza, iż jeśli będziemy tankować paliwo bazując jedynie na naszym super komputerze - ilość naszego umownie nazwanego ulepszacza zdecydowanie zmaleje - i starczy nam go na o wiele mniej km -gdyż - co jest tutaj dość dziwne - przy tylu układach elektronicznych w naszych Outkach dozownik "wstrzykuje ulepszacz" do baku w tej samej ilości (wyliczonej na pełny bak) niezależnie od ilości rzeczywistej wlanego paliwa. Dlatego użytkownicy silników 2.2 często będą eksperymentować więcej w kontekście "ile mogę jeszcze przejechać km na drugim ostrzeżeniu" gdyż chcą odwlec w czasie niekonieczne małe koszty związane z wymianą tego zbiornika po dłuższym okresie eksploatacji samochodu.


Zakładam że masz na myśli zbiornik z płynem Eloys. Ale z tego co się orientuję to ten płyn służy raczej do wspomagania pracy DPF-u niż do uszlachetniania paliwa. Moge się mylic ale gdzieś w ASO tak mi to tlumaczyli.

Pozdr.

Martens - 09-12-2009, 22:32

mitsu00 napisał/a:
Zakładam że masz na myśli zbiornik z płynem Eloys. Ale z tego co się orientuję to ten płyn służy raczej do wspomagania pracy DPF-u niż do uszlachetniania paliwa. Moge się mylic ale gdzieś w ASO tak mi to tlumaczyli.


Tak masz rację Mitsu00. Teraz doczytałem na spokojnie. Niestety takie info dostałem od mojego ASO przy odbiorze samochodu (jako że nie jestem mechanikiem przyjąlem na słowo) - ale było to jakiś czas temu - a ASO samo przyznalo się że miało wtedy raczej nikłą jeszce wiedzę o tym silniku.

Nie zmienia to faktu - że przy tankowaniu zawsze do pełna - Producent kalkuluje wymianę tego płynu po 100-120km - co oczywiście kosztuje (kiedyś ASO twierdziło że trzeba go wymienić razem ze zbiorniczkiem) ale w innym wątku na tym formum można doczytac że nie jest to prawda. tak czy siak kosztuje - i trzeba to wziąć pod uwagę przy eksploatacji i raczej nie dolewać paliwa przy połowie zbiornika.

tomekrvf - 10-12-2009, 00:26

Martens napisał/a:
przy tylu układach elektronicznych w naszych Outkach dozownik "wstrzykuje ulepszacz" do baku w tej samej ilości (wyliczonej na pełny bak) niezależnie od ilości rzeczywistej wlanego paliwa.

A skąd kolega ma takie informacje?
Sterownik oblicza ile trzeba wtrysnąć EOLYS na podstawie różnicy poziomu paliwa przed i po otwarciu korka wlewu paliwa.
Dla tych, którzy chcą sie opierać na FAKTACH a nie MITACH, mogę wysłać info na maila jak to jest dokładnie z tym wtryskiwaniem dodatku do paliwa. Maile poproszę na PW.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group