Eclipse - Techniczne - Eclipse i LPG
Anonymous - 27-08-2009, 20:10 Temat postu: Eclipse i LPG Zdecydowałem się zamontować w swoim miśku sekwencje IV generacji i po przełączeniu na gaz zapala się kontrolka CHECK ENGINE. Oprócz tego auto śmiga lepiej nawet niż na benzynie. Mam pytanie czy lekceważyć palenie się tej lampki, czy lampka ta świeci się tylko dlatego , że nie pracuje pompa paliwa, czy to coś bardziej poważnego? . Silnik na gazie daje trochę inny dźwięk niż na benzynie (bardziej basowy jakby wydech był do wymiany) czy jest to prawidłowe?? Za udzieloną pomoc z góry dziękuje. Pozdrawiam !!!!
Adaho_krak - 27-08-2009, 23:18
tyrel79, jeśli pali się check na LPG to najprawdopodobniej to błąd 44 (wtryski nie działają) co na LPG jest normalne. Można założyć tzw. emulgator wtrysku który pokazuje ECU że wtrysk działa i wtedy nie świeci Check. Można jeździć z takim świecącym Checkiem i nic się nie dzieje. tyrel79 napisał/a: | Silnik na gazie daje trochę inny dźwięk niż na benzynie (bardziej basowy jakby wydech był do wymiany) czy jest to prawidłowe?? |
Jest to normalne ponieważ masz inne parametry spalania LPG i silnik zachowuje się troszkę inaczej. tyrel79 napisał/a: | Oprócz tego auto śmiga lepiej nawet niż na benzynie. |
Dobrze zestrojony gaz tak potrafi Cytat: | Za udzieloną pomoc z góry dziękuje. |
Nie ma sprawy
Anonymous - 27-08-2009, 23:46 Temat postu: Dzięki wszystkim To się uspokoiłem. Bo na gazie pierwszy raz jeżdżę i jestem trochę zielony w tym temacie.
zenek_bb - 28-08-2009, 02:39
dodam moje 2 grosze bo musze, znasz mnie Adam ;p
Adaho_krak napisał/a: | jeśli pali się check na LPG to najprawdopodobniej to błąd 44 (wtryski nie działają) |
to błąd numer 41, emulator kosztuje około 50 zł ale niejest do szczęścia potrzebny, ale co jakiś czas włącz benzyne i sprawdź czy CE sie dalej świeci, bo jeśli tak to znaczy że jest jeszcze jakiś błąd, bo przy cały czas palącej sie CE to niewiesz czy masz cały czas ten nieważny błąd czy nie dzieje się coś poważniejszego
co do dźwięku to normalne gdyż gaz spala sie wolniej od benzyny i powstają inne rezonanse przy wylocie, będzie bardzo podobny jeżeli wyprzedzisz bardziej zapłon co dla jazdy na LPG będzie miało pozytywny wpływ, ale niemożna częśto jeździć na benzynie na takim zapłonie, rozwiązaniem jest urządzenie podobne do emulatora wtrysków ale zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu tylko podczas jazdy na LPG, można kupić pasującą wersje do eclipsy, ale jest to bardzo zaawansowane i drogie użądzenie (chyba 300zł)
jeżeli jeździ Ci odczuwalnie lepiej na LPG znaczy że możesz mieć coś nietak z silnikiem pod względem pracy na benzynie, na przykład zapchany filtr paliwa
aha, i jeszcze coś, instalacja sekwencyjna nie wyłącza pompy paliwa, wyłącza tylko wtryskiwacze
aha i jeszcze jedno, źle dobrany emulator powoduje zużywanie benzyny podczas jazdy na LPG, do mitsu jest potrzebny STAG2-E4, instrukcje podłączenia i wygląd znajdziesz tu http://ac.com.pl/site_med...MITSHUBISHI.pdf
pozdrawiam
|
|
|