Sigma/Diamante Techniczne - Umarla skrzynia automatyczna
sebi629 - 27-08-2009, 20:22 Temat postu: Umarla skrzynia automatyczna Witam Panowie.
Moze któryś z was potrafi okreslic co moglo sie stac z moja skrzynka???
Jade sobie wczoraj spokojnie skrzynia pracuje gladko i nagle przy predkosci okolo 60km/h zaczynaja sie nieoczekiwane zmiany biegow. Skrzynia zaczela sama sobie zmieniac to na 2 to na 3 momentami nawet na 1 po czym przestala dzialac wcale. W tej chwili jakiego biegu bym nie wrzucil to zachowuje sie jak na N.
Jak ktos mial kiedys taki objaw lub domysla sie co to moze byc to czekam na sugestie.
P.S. Brak i niski poziom oleju odrzucilem jako przyczyne bo ze dwa dni temu sprawdzalem jego poziom i bylo ok.
Anonymous - 27-08-2009, 21:28
Witam!
Takie mieszanie biegami wskazuje na komputer skrzyni podając błędne sygnały do elektrozaworów, a podstawą diagnozy zwykle jest sczytanie błędów.
Pozdrawiam
lukasz12 - 28-08-2009, 00:25
Tak jak pisze Syski - prawdopodobnie sterowanie elektrozaworami - sprawdź jakie błędy wyrzuci - być może tylko masa do elektrozaworów wysiadła i dlatego działy się takie dziwy...i spokojnie to tylko awaria.
sebi629 - 28-08-2009, 02:11
Ok w takim razie jutro sprobuje sklecic ten sprzet do zczytania bledow. TYLKO AWARIA??? Powiem szczerze ze ostatnio sigma przyprawia mnie awariami o bol glowy i przez to zaczynam zerkac na niemiecka motoryzacje. Tak wiem ze to grzech
W kazdym razie dzieki za rade jak cos zdiagnozuje to bede pisal.
Pozdro for all
Slaw - 30-08-2009, 10:31
Witam.Ja bym stawiał na bebechy skrzyni bo w razie problemów z elektryką skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i ma jeden bieg.Jeśli chcesz to zadzwoń postaram się pomóc a Sigma jest super tylko trzeba dbać o nią nawet jeśli czasem zawiedzie.Mój numer 509-782 102
VirMan - 30-08-2009, 14:08
w razie co ecu naprawiam i zdiagnozuję - lukasz me referencje
Anonymous - 30-08-2009, 17:56
a ja potwierdzę !!!!!!
sebi629 - 30-08-2009, 19:26
Ludze sie wlasnie nadzieja ze to kwestia sterownika a nie samej skrzyni. Niestety dzisiaj jak zabralem sie do zczytania bledow okazalo sie ze akumulator jest pusty jak glowa policjanta. Tak wiec akumulator podladuje sie do jutra i jutro zobaczymy co wymiga do mnie dioda.
VirMan - 31-08-2009, 09:38
to masz więcej prawdopodobieństwa ze komp skrzyni , bo masz wywalony prąd.. (kurcze zawsze pisze ecu jak mam na mysli komputer jakis... daaahhh..)
sebi629 - 31-08-2009, 17:12
No i zebralem sie dzisiaj do zczytywania bledow. Wsadzilem naladowany akumulator, podpiolem, podlanczam diode i zaczyna mrygac. Wpatruje sie w nia jak sroka w p.... a ona sobie miarowo i wiednym tempie miga bez przerw i zmian tempa. Z tego co wiem to tak sie obiawia brak bledow. Tyle ze skrzynia dalej nie chodzi. I teraz mam dwa pytania.
Czy ma ktos pomysl dlaczego tak jest????
I czy moze udalo mi sie w jakis sposob zle skastruowac sprzet do zczytania bledow o ile to mozliwe???
VirMan - 31-08-2009, 19:36
wpioles sie pod jaki pin ? to może być różniaste więc zacznij od łukasza - on ci pomoze zdiagnozowac co to wogóle może być w instalacji , a potem pomierz i powiedz co ci wyszlo
[ Dodano: 31-08-2009, 19:44 ]
aaaaa.
ok mam juz - przeciez wyciagnoles akumulator - musisz uruchomic silnik i wrzucic na d
potem zdzytac bledy ,m najlepiej sprobowqac ruszyc zeby ecu skrzyni coś powiedizal. i wtedy zczytac.
lukasz12 - 31-08-2009, 20:06
sebi629 napisał/a: | No i zebralem sie dzisiaj do zczytywania bledow. Wsadzilem naladowany akumulator, podpiolem, podlanczam diode i zaczyna mrygac. Wpatruje sie w nia jak sroka w p.... a ona sobie miarowo i wiednym tempie miga bez przerw i zmian tempa. Z tego co wiem to tak sie obiawia brak bledow. Tyle ze skrzynia dalej nie chodzi. I teraz mam dwa pytania.
Czy ma ktos pomysl dlaczego tak jest????
I czy moze udalo mi sie w jakis sposob zle skastruowac sprzet do zczytania bledow o ile to mozliwe??? |
Jeśli miga to znaczy że udało Ci się dobrze go skonstruować ale być może wpiąłeś się faktycznie pod nie ten pin co trzeba. Plus diody wpinasz pod pin nr 6 (na obrazku ten poprawej z X nad 7 - zdjęcia od 3000GT)
Natomiast minus podpinasz pod 12
[ Dodano: 31-08-2009, 20:08 ]
VirMan napisał/a: | wpioles sie pod jaki pin ? to może być różniaste więc zacznij od łukasza - on ci pomoze zdiagnozowac co to wogóle może być w instalacji , a potem pomierz i powiedz co ci wyszlo
[ Dodano: 31-08-2009, 19:44 ]
aaaaa.
ok mam juz - przeciez wyciagnoles akumulator - musisz uruchomic silnik i wrzucic na d
potem zdzytac bledy ,m najlepiej sprobowqac ruszyc zeby ecu skrzyni coś powiedizal. i wtedy zczytac. |
Tu masz rację ale kto wie bo to mogło rozwiązać problem który był wywowałny zwarciem. No tak czy inaczej odpal silnik i zobacz co się stanie
VirMan - 31-08-2009, 20:15
no ale musi zamielić bebechami ,zęby znów error siepojawił - zwarcie zwarciem , ale bledy wszystkie reset wziol.
sebi629 - 01-09-2009, 08:31
Panowie no Ja tez czasem mysle. Po podpieciu akumulatora oczywiscie odpalilem auto i sprobowalem ruszyc. Niestety nie chcialo ani do przodu ani do tylu.
Druga sprawa to dokladnie przeczytalem temat Lukasza o zczytywaniu bledow i podpiolem dokladnie tak jak pisze. Plus diody pod pin nr 6 a mase pod 12.
Niestety mimo tych wszystkich zabiegow dioda nic do mnie nie wymrugala.
Jakies sugestie co robic dalej???
VirMan - 01-09-2009, 09:11
diagnoza na miejscu - nie bardzo wiadomo
|
|
|