Sigma/Diamante Techniczne - klima - bój to był mój ostatni
zOrg - 27-08-2009, 23:30 Temat postu: klima - bój to był mój ostatni miałem problem z klimą ( regulatory starszego typu, dwa pokrętła bez wyświetlacza ).
wentylator działał jak chciał, przeważnie działał na „auto” i tylko na 2 najszybszych pozycjach. dmuchał gdzie chciał, losowo.
regulacja temperatury nie działała, grzał na maksa nawet jak załączył kompresor klimy.
potencjometry od regulatorów przemyłem sprayem do czyszczenia styków elektrycznych. ( wd raczej nie pomoże ).
zaczął reagować na regulator prędkości nawiewu ale nie całkiem, jeszcze chwilami głupiał . temperatura nadal na maksa.
sprawdzanie z manualem oporności i napięć na złączach panelu sterującego było stratą czasu i nie wniosło nic nowego.
okazało się że w sterowniku klimy, na pinach od wtyczki łączącej go z panelem sterującym wystąpiło zjawisko „zimnego lutu” czy jakoś tak – w miejscu gdzie piny są wlutowane do płytki, dookoła niektórych pinów na cynie widoczna była delikatna obwódka, jakby pęknięcie, widoczna po dokładnym umyciu i pod szkłem powiększającym.
przytopienie lutownicą wszystkich pinów rozwiązało problem.
od 2 miesięcy działa poprawnie.
p.s.
trochę się rozpisałem ale może ktoś też cierpi tak jak ja do niedawna cierpiałem i planuje wymianę wszystkich podzespołów które się da wymienić a tymczasem wystarczy prosty zabieg. przyznam się że mi też chodziła po głowie wymiana panelu sterującego...
okazało się że niczego by to nie zmieniło
Anonymous - 28-08-2009, 06:23
no proszę jaki spryciarz !!!
VirMan - 28-08-2009, 08:25
chłopak sobie radzi i myśli jak trzeba ja tam się cieszę że zaradny :]
krzysius - 28-08-2009, 17:18
to teraz ja !!! powiedz gdzie znajdyje sie sterownik klimatyzacji -klima z pokretłami. Mam problem, po załaczeniu sprężarki nie dziala regulacja temperatury w całym jej zakresie ......i co to może być???
zOrg - 28-08-2009, 17:41
sterownik jest pod panelem sterującym klimatyzacją.
musisz odkręcić konsolę środkową, przesunąć ją odrobinę do tyłu aż pokażą się śrubki mocujące maskownicę radia. wykręcasz je, maskownica w górnej części jest na zatrzaskach, możesz ją wyjąć wtedy odsłonisz 2 dolne śrubki panelu sterowania. górne śrubki są pod tym czarnym, pasiastym plastikiem.
wyjmujesz panel sterujący i zobaczysz sterownik, czarne plastikowe pudełko wielkości 2 paczek fajek. nie pamiętam ale chyba radio też wyjmowałem.
potem 4 śrubki i sterownik masz na wierzchu.
[ Dodano: 28-08-2009, 18:02 ]
krzysius napisał/a: | ... po załaczeniu sprężarki nie dziala regulacja temperatury w całym jej zakresie ......i co to może być??? |
możesz podać więcej szczegółów?
czy bez włączenia klimy regulacja temp. działa? a po włączeniu co się dzieje? jaka jest temperatura? słychać że kompresor startuje?
Michal.dh - 28-08-2009, 22:07
miałem to samo, pisałem o tym już dawno:p
zOrg - 28-08-2009, 22:20
Michal.dh napisał/a: | miałem to samo, pisałem o tym już dawno:p |
aha, czytałem, tyle tylko że w moim przypadku taki zabieg nie pomógł.
zdarzało się że wentylator pomimo nastawienia regulatora na minimum sam się załączał i dmuchał na 50% albo na maxa. złośliwa bestia
teraz walczę z centralnym zamkiem. podobna historia, jak wyczyszczę wtyczkę w siłowniku drzwi kierowcy to przez kilka dni jest ok.
potem, szczególnie rano, wpada na pomysł żeby mi zamykać drzwi tak że niekiedy mam problem z z wejściem do auta albo zamyka mnie w środku i nie chce wypuścić.
może mnie jednak trochę lubi i jak wysiądę to będzie tęsknił a potem się obraża i nie chce wpuścić?
Michal.dh - 28-08-2009, 22:59
no zlosliwa bestyjka, wydaje mi sie ze mialem dokladnie tak samo lecz zle opisalem, pozdrawiam powodzenia, ta dmuchawa byla okropna, hehe:p
Anonymous - 29-08-2009, 18:48
zOrg,
to auto Cie kocha a co do centralnego zamka możesz tez sprawdzić panel sterowania szybami bo tam znajduje się tez wiązka od sterowania centralem może tam coś nie styka????
Zajc3w - 29-08-2009, 21:23
zOrg rozmiar "2 paczek fajek" ma ETACS odpowiedzialny za oświetlenie wnętrza, centralny zamek i alarm fabryczny(jeśli masz) i jest przykręcony poziomo pod schowkiem. Komp klimy siedzi głębiej, jest większy i przykręcony pionowo za radiem. Jeśli go wyciągnąłeś bez demontowania całej konsoli centralnej to jestem pełen podziwu, bo dzisiaj nie dałem rady go odkręcić nawet bez połowy wnętrza(miałem tylko płaski klucz 8 ). Chyba ze coś pokręciłem i ETACS tez za klime odpowiada.
Sygnały otwórz i zamknij są w krótszej wtyczce (prawa)zatrzaskiem do góry wtyk "patrzy na nas" 3 pin o od prawej na górze to zamykanie a otwieranie na dole.
W razie co mam na zbyciu sprawny ETACS z security.
zOrg - 30-08-2009, 00:06
Zajc3w napisał/a: | zOrg Komp klimy ... jeśli go wyciągnąłeś bez demontowania całej konsoli ... nie dałem rady go odkręcić nawet bez połowy wnętrza ... |
eeno coś ty...? bez problemu wyjdzie. faktycznie radio wyciągałem ale konsolę tylko odsunąłem do tyłu na jakieś 5-10 centów, chyba nawet nie zdejmowałem gałki od biegów - mam manualną skrzynię, może w automacie jest gorzej.
w sumie chodzi tylko o to żeby dostać się do 2 wkrętów mocujących maskownicę radia - w niektórych jest mały schowek z klapką, ja mam w tym miejscu CD.
>>(miałem tylko płaski klucz 8 ).<<
w mojej sigmie wszystko jest na śrubki X i tylko do odkręcnia komputera potrzebowałem bita X na grzechotce żeby "zerwać" śrubki a potem już poszły normalnym śrubokrętem.
etacs - "jest przykręcony poziomo pod schowkiem" - masz na myśli duży schowek po stronie pasażera?
Zajc3w - 30-08-2009, 09:40
OK juz wszystko jasne.
Czarny to jest przekaźnik klimy i faktycznie przykręcony na śrubę na X. Właściwy komp klimy siedzi głębiej, jest w budowie ocynkowanej i jest przykręcony na śruby 8 i potrzebny jest klucz nasadkowy z przedłużką. Pisze właściwy bo to ten , który mierzy temperatury, sprawdza nastawy pokręteł i przycisków i steruje wszystkim. Ma dwie duże wtyczki jedna około 20 druga koło 30 pinów. Bez wyciągania radia razem z metalowym stelażem nie ma szans nawet go zobaczyć.
ETACS jest pod przekaźnikiem klimy, chodziło mi schowek pod radiem. Tez jest w ocynku i przykręcony jest na 3 albo 4 śruby 10. Wrzucę później fotkę.
Tak czy inaczej gratuluje dociekliwości i sukcesu w walce z klimą.
P.S za dużym schowkiem pasażera jest "tylko" ECU, kilka przekaźników , wymiennik klimy i wentylator nawiewu z osprzętem.
krzysius - 30-08-2009, 10:27
zOrg
jak nie mam załączonej klimy to raczej regulacaja temperatury pracuje prawidłowło problem zaczyna gdy załącze sprezarke.Sprężarka wlącza sie prawidlowo wentylatory również ,ale przestaje reagować na ustawienie (ustawiam np.22 stopnie a wieje na maxa zimnym daje 27stopni wieje zimnym itd)Wyłącze klime to wraca wszystko do normalności,a czasami dzieje sie tak ze wszystko jest spoko -jakieś sugestie?
Zajc3w - 30-08-2009, 10:46
krzysius Czyli zimą regulacja temperatury działała, stabilizowała się temperatura na ustawionym poziomie??
W takim razie problem może być z pomiarem temperatury za wymiennikiem klimy, albo z jego podłączeniem. Skoro czasem jest ok , to stawiam na problemy na złączach.
czujnik temperatury wnętrza(ten zaraz za szyberdachem) jest podłączony między żółty i żółto -niebieski
a czujnik temperatury wymiennika klimy między żółty a żółto-czerwony
Nie wiem która z 2 wtyczek , bo na schemacie elektryki są 3 złącza, ale żółłto-kolorowe maja być sąsiednimi pinami a żółta oddalona.
Komp ten zagrzebany, o którym pisałem wcześniej.
zOrg - 30-08-2009, 13:05
a może klapka mieszalnika zacięła się w pozycji 0-10% nagrzewnicy i bez klimy jeszcze jakoś grzeje a z klimą ilość zimnego powietrza z parownika jest na tyle duża że z nawiewów leci zimne? styk wtyczki serwomechanizmu klapki, samo serwo albo, jak wyżej pisze zajc3w, sterowanie.
|
|
|