Sigma/Diamante Techniczne - Zwarcie Ecu?? Pomocy
Jacksigma - 29-08-2009, 19:25 Temat postu: Zwarcie Ecu?? Pomocy Witam dziś na auto stradzie nagle zgasł mi silnik. zatrzymałem się i już nie mogłem odpalić. Po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki sie świecą oprócz kontrolki check engine. Nie świecą również kontrolki na przełączniku od gazu. podniosłem maskę i w skrzynce bezpieczników był spalony bezpiecznik ecu motored czy jakoś tak. Wstawiłem nowy i zaraz po rzekręceniu kluczyka w pozycje zapłon odrazu sie spalił i każdy następny to samo.
Koledzy co to za przyczyn co może być przyczyną tego zwarcia i gdzie go szukać?? Pomóżcie
Zajc3w - 29-08-2009, 21:42
Który dokładnie bezpiecznik, podaj pozycję i wartość.
[ Dodano: 29-08-2009, 21:51 ]
jeszcze sprawdź bezpiecznik od gazu, gaziarze zwykle zasilają instalacje bezpośrednio z klemy akumulatora i dają na przewodzie bezpiecznik.
Anonymous - 30-08-2009, 10:11
sprawdź masę ECU być może zaśniedziała to jest na prawym słupku przy nogach pasażera pod osłona plastikową, sprawdź tez masę silnika i instalacji ele pod maska jest ona przykręcana do ściany grodziowej.
Slaw - 30-08-2009, 10:35
Masa raczej nie ma nic wspólnego z paleniem bezpieczników,raczej masz gdzieś zwarcie i to pewnie przez instalację gazową
Jaceksigma - 30-08-2009, 13:59
Bezpiecznik ten licząc od zderzaka zajmuje 5 pozycje wartość 20A oczywiście w skrzynce pod maską
VirMan - 30-08-2009, 14:07
niekoniecznie - przez uwalenie masy ( a musiała by sieuwalić w kiku miejscach naraz, można stracuić mase rzeczy w aucie tu dużo sygnałów sterowania idzie negatywnym impulsem.. pozatym może się upalić tranzustor mocy albo cokolwiek naprawdę , i diagnozowanie akiej usterki po spalonym bezpieczniku to jak dla mnie prognoza pogody górala.. trzea pomierzyć , rozwebrać sprawdzić itd.
Zajc3w - 30-08-2009, 17:45
Pin 10 ECU relay(przekaźnik tuż obok ECU) i jest załączany na 4 i 5 pin
później zasila:
czeronym przewodem
Czujnik położenia wału
wtryskiwacze
sondę labda
krokowiec przepustnicy
EGR SOL ???
PURGE CONTROL SOL ???
czerwono-czarnym przewodem
i wreszcie ECU
Powodzenia w poszukiwaniach
Ale jeśli masz gaz , to stawiam na zwarcie na emulatorze wtryskiwaczy,lub jego wiązce. Sprawdź najpierw dokładnie czy nie ma przetarć w izolacji wiązki od emulatora wtrysków.
Na drugim miejscu sonda. wysoka temperatura źle wpływa na izolacje przewodów.
VirMan - 31-08-2009, 09:12
to kwestia posiadania dokumentacji i poziomów napięć. - do zrobienia spokojnie - usterkę diagnozuje się według schematu
Zajc3w - 31-08-2009, 21:37
No przecież napisałem co trzeba sprawdzić. Ze schematu wziąłem to przecież a nie z kosmosu.
VirMan czytaj czasem ze zrozumieniem zanim odpowiesz, spójrz w schemat o ile Ci się chce i zobacz co jest zasilane przez ten bezpiecznik
A co gdzie jest pod maską to już niech Jacek sam poszuka, serwisówke może ściągnąć http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=5122 link podany przez TomaszWu
Schemat elektryczny też tam jest
Jaceksigma - 31-08-2009, 23:45
Dziękuje koledzy dałem rade:) okazało się że sonda lambda daje zwarcie. Odłączyłem wtyczkę i na razie jeżdżę. Może ma ktoś z was na zbyciu taka sondę? Pozdrawiam
VirMan - 01-09-2009, 01:20
no sory - niedoczytałem ale równie dobrze mogła paść sonda , a co inego mogło ssać prąd
Anonymous - 01-09-2009, 20:51
Jaceksigma, kupisz na allegro sondę nowa koszt około 200pln (mowie tu o oryginalnej NGK)
Zajc3w - 01-09-2009, 20:53
Jaceksigma napisał/a: | Dziękuje koledzy dałem rade:) okazało się że sonda lambda daje zwarcie. Odłączyłem wtyczkę i na razie jeżdżę. Może ma ktoś z was na zbyciu taka sondę? Pozdrawiam |
N P. Mam sondę ale ma 311kkm przejechane, może paść lada dzień, poszukaj uniwersalnej NGK. Na forum ktoś zapodawał dokładnie jaki typ i jak ją podłączyć.
[ Dodano: 01-09-2009, 20:54 ]
Kosior mnie ubiegł
lukasz12 - 01-09-2009, 20:57
Tutaj jest wszystko o sondzie http://forum.mitsumaniaki...highlight=sonda
Anonymous - 01-09-2009, 20:59
Zajc3w, he he bo ja jestem czarny ubiegający zorro
|
|
|