To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Problem z ci¶nieniem oleju w TD

znawca86 - 29-08-2009, 23:10
Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Problem z ci¶nieniem oleju w TD
witam,
jestem nowy na forum, od półtora roku posiadam galanta byłem zadowolony dopóki nie zacz±ł sie sypać, w zwiazku z tym mam kilka pytań:
1. mam problem z wrzuceniem drugiego biegu przy redukcji(normalnie z pierwszego wchodzi)
2. przy jezdzie ponad 3000 obrotów/min (ok. 130-140 km/h) i wyluzowaniu zapala sie kontrolka od cisnienia oleju. Natomiast gdy redukuje i obroty spadaja powoli nic sie nie zapala.
3. przy pierwszym odpaleniu auta strasznie piszczy i to chyba nie jest pasek

Przy poprzedniej usterce(nr 2.) uszkodziłem panewke , przypaliłem wał, i uszkodziłem korbowody , tłoki i musialem wymienic silnik, nie jest to tania naprawa i cieżko taki znaleĽć.
Czy może mi kto¶ podpowiedziec co moze byc przyczyna tych problemów bo nie ukrywam ze bardzo lubie ten samochod i ciezko jest mi sie z nim rozstać. Po podłaczeniu pod komputer nie ma błędów, jezdze po mechanikach i kazdy ma inna teorie. Znajomy podpowiedział mi ze moze mam przytkany "smog" nie wiem czy dobrze pisze chodzi o miskę olejowa i jakis filtr ktory pobiera olej i przy wiekszych obrotach nie bierze wystarczajacej ilosci oleju.
Proszę o pomoc ludzi ktorzy moze mieli podobne problemy.
pozdrawiam

Owczar - 31-08-2009, 23:28

znawca86, co do skrzyni to jest temat rzeka a na forum jest mnóstwo informacji na ten temat, więc nie będę się rozpisywał.

Co do kontrolki oleju, to znajomemu chodziło prawdopodobnie o tzw smoka. jest on zanurzony w oleju, który jest w misce. Obejrzyj miskę czy nie jest pognieciona i czy nie utrudnia obiegu oleju. Druga sprawa to pompa, być może nie pompuje już jak należy, albo silnik się kończy.

SprawdĽ ci¶nienie oleju, napisz na jakim oleju jeĽdzisz, kiedy była wymiana, jaki kupiłe¶ filtr itd.

seir - 01-09-2009, 01:49

Miałem problemy z cisnieniem oleju i też wydawałoby się, że to pompa, ale pompy oleju naprawdę żadko się psuj± i trzeba mieć wielkiego pecha, żeby to było akurat to. Ciężko mi stwierdzić, co pomogło, bo przy silniku było sporo dłubania, ale polecam:
- sprawdzenie poziomu oleju (jak za niski to może złapać za niskie ci¶nienie na niskich obrotach)
- sprawdzenie ci¶nienia oleju
- sprawdzenie czujnika ci¶nienia oleju (ewentualnie wymiana - koszt ok. 15 PLN)
- sprawdzenie miski olejowej
- zmiana oleju
- zmiana filtra oleju na jaki¶ poż±dny

Do tego co napisał owczar. Jeżeli niedawno wymieniałe¶ olej i filtr to może zalałe¶ jaki¶ dziwny olej lub filtr nie daje rady...

znawca86 - 01-09-2009, 22:29

olej wymieniałem juz drugi raz po wymianie silnika na mobil 15w40 co 5tys. km, teraz jest filtr filtrona wczesniej był bosha ale nie widze roznicy miedzy nimi, olej wymieniam co 10-12 tys km, poziom oleju jest w normie, jesli chodzi o miske to jest troche wgnieciona wiec ja sprawdze przy kolejnej wymianie oleju. Mam pytanie czy moge sam sprawdzic cisnienie oleju jesli tak to w jaki sposob czy musze jechac do warsztatu??
pozdrawiam

Koyocik - 01-09-2009, 22:33

Manometrem wkręconym w miejsce czujnika ci¶nienia możesz sprawdzić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group