To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Cieknący olej spod korka

matyr - 30-08-2009, 11:19
Temat postu: [EAxx] Cieknący olej spod korka
Witam wszystkich, zauważyłem następującą rzecz. Ostatnio wyczyściłem silnik jakimś engine cleanerem, był oblepiony 10-letnim brudem. Operacja udała się elegancko, z silnika można było jeść. :D Wczoraj otwieram maskę, i widzę stróżkę zaschniętego oleju, która wyciekała spod korka. Zastanawiam się jak to mozliwe i jaka może być tego przyczyna? Jakiś tydzień temu przepędziłem samochód po A4, czy duże obciązenia silnika moga być tego powodem? Czy należy się tym przejmować?
Wiktor - 30-08-2009, 11:41

najwidoczniej masz wygniecioną uszczelkę pod korkiem wlewu oleju, wymień a powinno pomóc uszczelka w serwisie jakieś 50 zł u japaneze ok. 15, miałem kiedyś podobny problem i wymiana samej uszczelki pomogła.
seir - 30-08-2009, 11:43

Prawdopodobnie uszczelka jest już lekko "puszczająca".

Odkręć korek, podważ uszczelkę śrubokrętem, albo czym cienkim - palcem ciężko ;)

Wyjmij uszczelkę w włóż ją z powrotem "do góry nogami" tzn. powierzchnia, która dociskała wcześniej do silnika powinna być teraz od wewnętrznej strony korka.

U mnie pomogło na jakiś czas. Warto powoli rozglądać się za nową uszczelką :)

kojot128 - 30-08-2009, 12:02

Ja za radą kolegi deejay wyciąłem uszczelkę z gumy odpowiedniej grubości i jest ok a koszt praktycznie żaden...
Wiktor - 30-08-2009, 18:35

kojot128 napisał/a:
Ja za radą kolegi deejay wyciąłem uszczelkę z gumy odpowiedniej grubości i jest ok a koszt praktycznie żaden...


i tą uszczelkę wyciąłeś z gumy olejoodpornej oczywiście?? po takim wycięciu z "dętki" uszczelki do korka płynu do wspomagania w 406 trzeba było wymienić całą pompę ponieważ sparciała guma z uszczelki zniszczyła jej wnętrze.

kojot128 - 30-08-2009, 23:23

oczywiście...
Owczar - 31-08-2009, 23:22

matyr, miałem ten sam problem. Doraźnie pomogło rozkręcenie korka i delikatne podgięcie blaszek. Jak na razie jest sucho.
seir - 01-09-2009, 01:44

Owczar napisał/a:
matyr, miałem ten sam problem. Doraźnie pomogło rozkręcenie korka i delikatne podgięcie blaszek. Jak na razie jest sucho.


Ktoś na forum też tak zrobił i te blaszki po pewnym czasie pękły i wpadły do silnika. Nie wiem jaka była dalsza historia, ale nic złego się nie działo chyba...

piotruswie - 01-09-2009, 08:29

przecież uszczelka u japaneze nie jest znowu aż taka droga
po latach każda guma ma prawo się zestarzeć
nowa uszczelka i sprawa załatwiona
u mnie po wymianie już nie cieknie
nie kombinujcie bo nie warto

Owczar - 01-09-2009, 10:18

Panowie, napisałem wyraźnie DORAŹNIE, pomogło podgięcie blaszek. Swoją drogą nie wiem jak trzeba je wyginać żeby pękły...
pitbu77 - 02-09-2009, 10:37

No właśnie, jak? Ja też doginałem i nie zauważyłem żeby popękały. I też mam spokój z poceniem się spod korka. A swoją drogą wszystko zależy czym i jak brutalnie gnie te blaszki :)
maroon - 06-09-2009, 12:23

Mnie chyba czeka wymiana uszczelki.. Podgięcie blaszek nic nie pomogło, a z tego co widzę to nadmierne doginanie moze spowodowac ich pekniecie. Lepiej nie ryzykowac i kupic uszczelke(mam nadzieje ze to rozwiaze problem).
swinks_UK - 09-09-2009, 17:13

Nie sądzę byś dostał samą uszczelkę. Kup od razu korek, albo wykrój sobie z odpowiedniej grubości maty silikonowej (takiej jak np. podstawki non-slip pod talerzyki dla niemowlaków).
Wiktor - 09-09-2009, 19:21

swinks_UK napisał/a:
Nie sądzę byś dostał samą uszczelkę. Kup od razu korek, albo wykrój sobie z odpowiedniej grubości maty silikonowej (takiej jak np. podstawki non-slip pod talerzyki dla niemowlaków).


tak jak wcześniej napisałem, sama uszczelka jest do dostania bez najmniejszego problemu w serwisie jak i również u japaneze.

Lisek - 09-09-2009, 21:41

Korek oleju natomiast cały nowy - kompletny - 20zł - czy warto się bawić w usczelki - kombinowanie, docinanie. Korek jest taki sam jak w hyundai-u accent-cie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group