[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Cieknący olej spod korka
matyr - 30-08-2009, 11:19 Temat postu: [EAxx] Cieknący olej spod korka Witam wszystkich, zauważyłem następującą rzecz. Ostatnio wyczyściłem silnik jakimś engine cleanerem, był oblepiony 10-letnim brudem. Operacja udała się elegancko, z silnika można było jeść. Wczoraj otwieram maskę, i widzę stróżkę zaschniętego oleju, która wyciekała spod korka. Zastanawiam się jak to mozliwe i jaka może być tego przyczyna? Jakiś tydzień temu przepędziłem samochód po A4, czy duże obciązenia silnika moga być tego powodem? Czy należy się tym przejmować?
Wiktor - 30-08-2009, 11:41
najwidoczniej masz wygniecioną uszczelkę pod korkiem wlewu oleju, wymień a powinno pomóc uszczelka w serwisie jakieś 50 zł u japaneze ok. 15, miałem kiedyś podobny problem i wymiana samej uszczelki pomogła.
seir - 30-08-2009, 11:43
Prawdopodobnie uszczelka jest już lekko "puszczająca".
Odkręć korek, podważ uszczelkę śrubokrętem, albo czym cienkim - palcem ciężko
Wyjmij uszczelkę w włóż ją z powrotem "do góry nogami" tzn. powierzchnia, która dociskała wcześniej do silnika powinna być teraz od wewnętrznej strony korka.
U mnie pomogło na jakiś czas. Warto powoli rozglądać się za nową uszczelką
kojot128 - 30-08-2009, 12:02
Ja za radą kolegi deejay wyciąłem uszczelkę z gumy odpowiedniej grubości i jest ok a koszt praktycznie żaden...
Wiktor - 30-08-2009, 18:35
kojot128 napisał/a: | Ja za radą kolegi deejay wyciąłem uszczelkę z gumy odpowiedniej grubości i jest ok a koszt praktycznie żaden... |
i tą uszczelkę wyciąłeś z gumy olejoodpornej oczywiście?? po takim wycięciu z "dętki" uszczelki do korka płynu do wspomagania w 406 trzeba było wymienić całą pompę ponieważ sparciała guma z uszczelki zniszczyła jej wnętrze.
kojot128 - 30-08-2009, 23:23
oczywiście...
Owczar - 31-08-2009, 23:22
matyr, miałem ten sam problem. Doraźnie pomogło rozkręcenie korka i delikatne podgięcie blaszek. Jak na razie jest sucho.
seir - 01-09-2009, 01:44
Owczar napisał/a: | matyr, miałem ten sam problem. Doraźnie pomogło rozkręcenie korka i delikatne podgięcie blaszek. Jak na razie jest sucho. |
Ktoś na forum też tak zrobił i te blaszki po pewnym czasie pękły i wpadły do silnika. Nie wiem jaka była dalsza historia, ale nic złego się nie działo chyba...
piotruswie - 01-09-2009, 08:29
przecież uszczelka u japaneze nie jest znowu aż taka droga
po latach każda guma ma prawo się zestarzeć
nowa uszczelka i sprawa załatwiona
u mnie po wymianie już nie cieknie
nie kombinujcie bo nie warto
Owczar - 01-09-2009, 10:18
Panowie, napisałem wyraźnie DORAŹNIE, pomogło podgięcie blaszek. Swoją drogą nie wiem jak trzeba je wyginać żeby pękły...
pitbu77 - 02-09-2009, 10:37
No właśnie, jak? Ja też doginałem i nie zauważyłem żeby popękały. I też mam spokój z poceniem się spod korka. A swoją drogą wszystko zależy czym i jak brutalnie gnie te blaszki
maroon - 06-09-2009, 12:23
Mnie chyba czeka wymiana uszczelki.. Podgięcie blaszek nic nie pomogło, a z tego co widzę to nadmierne doginanie moze spowodowac ich pekniecie. Lepiej nie ryzykowac i kupic uszczelke(mam nadzieje ze to rozwiaze problem).
swinks_UK - 09-09-2009, 17:13
Nie sądzę byś dostał samą uszczelkę. Kup od razu korek, albo wykrój sobie z odpowiedniej grubości maty silikonowej (takiej jak np. podstawki non-slip pod talerzyki dla niemowlaków).
Wiktor - 09-09-2009, 19:21
swinks_UK napisał/a: | Nie sądzę byś dostał samą uszczelkę. Kup od razu korek, albo wykrój sobie z odpowiedniej grubości maty silikonowej (takiej jak np. podstawki non-slip pod talerzyki dla niemowlaków). |
tak jak wcześniej napisałem, sama uszczelka jest do dostania bez najmniejszego problemu w serwisie jak i również u japaneze.
Lisek - 09-09-2009, 21:41
Korek oleju natomiast cały nowy - kompletny - 20zł - czy warto się bawić w usczelki - kombinowanie, docinanie. Korek jest taki sam jak w hyundai-u accent-cie.
|
|
|