Archiwum - [Carisma] Przed liftem 1.8 czy po lifcie 1.6
kazik70 - 30-08-2009, 14:38 Temat postu: [Carisma] Przed liftem 1.8 czy po lifcie 1.6 Lepiej wybrać Carisme przed liftingiem ale z motorkiem 1.8 (nie GDI, szukam auto do zagazowania),
czy może lepiej po liftingu z tym że 1.6?
Jakie zmiany oprócz kosmetyki wystąpiły podczas liftingu?
Czy 99r zmienili coś w zawieszeniu?
Tutaj:
http://www.motofakty.pl/a...1995_2004_.html
można przeczytać że w autach przed 1999 r. występują usterki wahaczy osi przedniej i gumowych łączników stabilizatorów.
adaśko - 30-08-2009, 14:48
ja bym polecał wersje przed liftem ze wzgledu na slnik bo sam przez 4 lata jezdzilem taka carisma i nie miałem rzadnych problemów z tym silniczkiem a byl on zagazowany i to zwykła instalacja mieszalnikowa i sprawowal sie bez zarzutu.jesli chodzi o zawieszenie to bardziej tylem bym sie przejmował niz przodem bo problemów niema z wymiana przedniego zawieszenia i nie sa to drogie kosztu gorzej juz jest z tylnim gdzie jest ono wielowachaczowe.obecnie mam carisme 1,6 z holenderska instalacja gazowa i powiem ci ze zamieniłbym sie spowrotem na moja stara cari z silniczkiem 1,8 115KM bo tam to było czym jechać a w 1,6 to juz nie to samo ale wybór należy do Ciebie
kazik70 - 30-08-2009, 17:32
Spoko o taką właśnie odpowiedź mi chodziło. A jak jeszcze z tym zawieszeniem szukać rodzcznika od 99 w góre. Czy się tym aż tak nie przejmować?
adaśko - 30-08-2009, 18:32
ale w carismach silniki 1,8 115 KM montowano tylko do 1997 roku a pozniej to juz GDI byly montowane a go zagazowac jest ciezko choc sa osoby co maja zagazowane akie silniczki ale to sa duzo koszty zalozenia instalacji gazowej wiec ja bym polecił raczej poszukac zadbanego egzemplarza z silniczkiem 1,8 115KM i zagazowac sekwencja dobra.Jesli jednak wolicz wersje po lifcie to tam tylko i wylacznie 1,6 silnik wchodzi w gre do gazu.sadze ze niema czym sie przejmowac jesli chodzi o zawieszenie bo to niejest kłopot bardziej bym zwrocil uwage na stan skrzyni biegów bo to bolaczka carismy jesli chodzi o silnik 1,8 i 1,6 oczywiscie GDI odpada bo tam made in Japan skrzynia a nie francuska.
kazik70 - 30-08-2009, 18:57
Silnik 1.8 ma 116 koni jeśli być drobiazgowym i był produkowany do 2000r. Jest jeszcze wersja 140 konna. Takie dane podaje autocentrum.pl. Widziałem nawet raz taką po lifcie z tym silnikiem, ale cena była nieosiągalna dla mnie.
Jak zwrócić uwage na skrzynie, na co patrzeć? Kto ma zagozowane GDI? pogadał bym z nim. Rozmumiem że instalacja z wtryskiem gazu podchodzi, tak? Tylko kosztuje mocno.
adaśko - 30-08-2009, 19:23
turek61 ma cari taka własnie wiec do niego prosze o kontakt. ciezko tak wzrokowo ocenic skrzynie ale zawsze mozna podjechac do jakiegos dobrego mechanika i niech zobaczy jak biegi wchodza czy niema wycieków i czy niepracuje za głosno.do zwyklego silniczka mozesz i mieszalnikowa zalozyc ale ja bym polecał jednak sekwencje chic sam 4 lata na mieszalnikowej i nienarzekalem
kazik70 - 30-08-2009, 19:47
Powiedz mi jeszcze jakie przebiegi wytrzymują te silniki. Jest jedna niedaleko mnie na sprzedasz ma już ponad 240tys. Dużo? Mało? Średnio? Jak jak się do tego ustosunkować?
adaśko - 30-08-2009, 19:56
ja swoja obecna cari kupilem z przebiegiem 193000km a silniczki te wytrzymuja spokojnie 400.000km
ZEROSUPER - 30-08-2009, 19:58
Po lifcie nie montowano w Cari jednostek 1.8 SOHC 116KM i 1.8DOHC 140KM tylko zmodyfikowane (słabsze) 1.8 GDI 122KM. Przed liftem GDI ma 125 KM. Silnik 140KM był montowany w wersji MSX.
GDI mozna zagazować, jest do tego instalacja V generacji LPI. W polsce chyba tylko trzy warsztaty które sie tym zajmują. Koszt instalacji to jakieś 8-9 tyś zł.
Co do silników to na forum są egzemplarze mające koło 500tyś przebiegu i latają więc 240 to przynajmniej połowa drogi
kazik70 - 01-09-2009, 12:19
Ech tym razem ostatne pytanie jak ocenicie koszt utzymania carismy wogule oraz między pierwszą a drugą generacją.
ZEROSUPER - 01-09-2009, 13:14
Koszt utrzymania modelu z przed liftingu z takim poliftingowym przy tych samych silnikach jest taki sam.
Co do silników, koszty utrzymania 1.6 są takie same jak 1.8GDI, części do GDI droższe trochę, ale żadziej wymieniamy świece i rozrząd i trochę mniej pali niż 1.6 więc wychodzi mniej więcej na równo (no chyba że 1.6 z junkersem) a GDI dynamiczniejsze i szybsze
Najekonomiczniej wypada TD.
Robson86 - 04-09-2009, 21:28
kazik70 napisał/a: | Jakie zmiany oprócz kosmetyki wystąpiły podczas liftingu? |
standart to stabilizator na tylnej osi, tarczowe hamulce w kazdej wersji silnikowej, poszerzenie rozstawu kol bodajze osi tylnej, standart to 15calowa felga, ogolnie poprawili bledy (usterki) wielku dzieciecego. kazik70 napisał/a: | jak ocenicie koszt utzymania carismy wogule oraz między pierwszą a drugą generacją. |
wszystko zalezy jak dane autko jest utrzymane. Jesli jest z dobrych rak to i Renault czy fiat nigdy nie zawiedzie
Pozdroo
|
|
|