To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY2A 1.5] Hamulec a obroty

krzysiek.zgora - 31-08-2009, 15:50
Temat postu: [CY2A 1.5] Hamulec a obroty
Witam
Mam pewien problem.
Jak autko ( Lancer 1.5 ) stoi na luzie na ręcznym i ponaduszam hamulec to obroty idą w górę i to nawet o 1000 obr/min :shock: .
Byłem z tym w aso i gość powiedział, że to normalka (że serwo tworzy podcisnienie i silnik musi wyrównać i idą obroty do góry), ale jak widziąłem jego minę to nie wyglądał jakby był pewien co mówi :wink: .
Sprawdzcie czy wy tez tak macie zwłaszcza, że w innych autach tak nie ma.
Dlatego nie daje mi to spokoju.
Z góry wielkie dzięki za pomoc.

tomekrvf - 31-08-2009, 18:25

krzysiek.zgora, wszystko jest jak trzeba. To zupełnie normalne zachowanie silnika.
el_diablo - 31-08-2009, 19:35

Nie wiem czy to taka normalka... taki objaw miałem kiedyś w polonezie, przyczyną była nieszczelność między serwem a kolektorem ssącym
Cezarito - 31-08-2009, 19:47

Bo załącza się wspomaganie hamowania, co jak każde inne dodatkowe ustrojstwo działające akurat w samochodzie pożera paliwo ;-) Podobnie widziałem w Astrze III która ma elektryczne wspomaganie kiery. Jeżeli kręcisz kierownicą stojąc w miejscu obroty też idą (i przygasa deska :-D )
poziomka - 31-08-2009, 21:04

jak o 1000 to trochę za dużo - 100-300 to taka norma. Wg mnie warto to jeszcze skonsultować z fachowcami
krzysiek.zgora - 31-08-2009, 21:11

No własnie jak nacisnę raz no to oki.
Chodzi o to, że jak pompuje to dopiero rosnie o 1000 .
Jak wcisnę raz no to tak w granicy normy czyli 100- 300 tak jak klima i inne elektryczne urządzenia.
W srode jade do aso ze zbieznością i zapytam jeszcze innego goscia, zobaczymy co on powie. Jak cos to dam znac.
Wielkie dzięki za pomoc.

mazin - 31-08-2009, 23:35

krzysiek.zgora napisał/a:
No własnie jak nacisnę raz no to oki.
Chodzi o to, że jak pompuje to dopiero rosnie o 1000 .
Jak wcisnę raz no to tak w granicy normy czyli 100- 300 tak jak klima i inne elektryczne urządzenia.
W srode jade do aso ze zbieznością i zapytam jeszcze innego goscia, zobaczymy co on powie. Jak cos to dam znac.
Wielkie dzięki za pomoc.

Zwiększasz ciśnienie, to zaczyna wspomagać - norma, w innych autach tez tak miałem, choć nie zastanaiwałem sie akurat czy o 100 czy o 1000 rosną obroty. Wyluzuj, jest dobrze ;-)

krzysiek.zgora - 01-09-2009, 14:48

mazin
Toteż tak myślałem ale jak gość z aso nie był pewien(a przynajmniej mnie nie przekonał) za bardzo to i ja zwątpiłem.
Zobaczymy co powie inny mechanik.

risc - 01-09-2009, 21:03

tomekrvf napisał/a:
krzysiek.zgora, wszystko jest jak trzeba. To zupełnie normalne zachowanie silnika.

No to w takim razie ja mam zepsuty silnik, bo dzisiaj z ciekawości sprawdzałem i u mnie obroty nie drgają nawet o 100obr./min.

Pozdrawiam,
risc

Anonymous - 01-09-2009, 21:38

Panowie, nie ma co szukać usterek na siłę. Mamy przecież 3 lata gwarancji i jak coś będzie nie halo, na pewno wyjdzie:)
jaca71 - 01-09-2009, 21:45

Cezarito napisał/a:
Bo załącza się wspomaganie hamowania, co jak każde inne dodatkowe ustrojstwo działające akurat w samochodzie pożera paliwo ;-)

panowie bez jaj. Wspomaganie powietrza nie bierze się z wału silnika tylko z kolektora ssącego. Obroty nie mają prawa skoczyć wyżej niż do 1000 rpm na wolnych. Ale juz na 100% nie z powodu wspomagania hamulców.

krzysiek.zgora - 01-09-2009, 22:31

No to powiem to tak: KICHA.
risc dzięki, że sprawdziłeś to u siebie.
Mam sieczke w głowie, to tak ma być czy nie?
Bastek77 nie mam zamiaru czekać, aż hamulce zrobią mi nie halo, nie daj Bóg przy większej prędkości :)
Auto jest nowe i ma chodzić jak ta lala. Myślę, że się zgodzicie.
Zresztą serwis ma to do siebie, że jakby coś potem wyszło to mi powiedzą: czemu Pan z tym od razu nie przyjechał.

tomekrvf - 01-09-2009, 23:44

risc napisał/a:
No to w takim razie ja mam zepsuty silnik, bo dzisiaj z ciekawości sprawdzałem i u mnie obroty nie drgają nawet o 100obr./min.

Ty masz inny silnik więc nie jest to odniesienie. 1.5 ma tylko MAP sensor w kolektorze a 1.8 ma dodatkowo przepływomierz.
Poza tym dziwne próby robicie na swoich samochodach.
Jednakże w moim galancie przy kilkukrotnym szybkim naciśnięciu hamulca też szaleją obroty. Mojego brata Lancer ma tak samo.
krzysiek.zgora napisał/a:
Mam sieczke w głowie, to tak ma być czy nie?

Tak ma być. Pisze to ze 100% pewnością.
Krzysiek, czy to podczas normalnego używania hamulca zauważasz coś niezwykłego? Pewnie nie.

krzysiek.zgora - 02-09-2009, 18:26

Witam
Byłem w serwisie.
Jak łatwo się domyśleć gość (inny niż ten wcześniej) powiedział, że tak ma być, ale... co ciekawe wspominał coś o braku przepływomierza i obecności czujnika ciśnienia (Map sensor).
Taka odpowiedź mnie w zupełności satysfakcjonuje.
Dzięki wielkie za pomoc wszystkim.

tomekrvf - 02-09-2009, 20:52

krzysiek.zgora napisał/a:
co ciekawe wspominał coś o braku przepływomierza i obecności czujnika ciśnienia (Map sensor).

Widać wiedział co mówi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group