To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Lancer Sportback - wyciszenie

Marian_K - 01-09-2009, 11:17
Temat postu: Lancer Sportback - wyciszenie
Witam,

Posiadam Sportbacka Intense od kilku dni no i zacząłem wsłuchiwać się w dźwięki dochodzące do wnętrza auta...
Zanim kupiłem Lancerka czytałem opinie, że głośno jest powyżej prędkości 130km/h.
Z moich obserwacji wynika jednak, że to nie prędkość (czyli dźwięk silnika/wydechu) jest bezpośrednią przyczyną sporej głośności wewnątrz auta a raczej .... opony. Hałas w bardzo dużym stopniu zależy od nawierzchni jaką jadę: stary "gładki" asfalt - jest cicho nawet przy prędkości 130-140km/h, nowy "chropowaty" asfalt - hałas dość znaczny.
Może to wina opon (koła 18) - zobaczę jak będzie na 16-kach zimowych...

Konkluzja - hałasuje podwozie/zawieszenie a nie silnik/wydech.

Na koniec pytanie: czy ktoś z Was zastanawiał się nad wyciszeniem podwozia?

Są specjalistyczne firmy które to robią, a może działać we własnym zakresie?
Jak zrobię ogólne rozeznanie w temacie to może na wiosnę coś będę kombinował...
Wszelkie opinie/doświadczenia mile widziane.

Pozdrawiam!

Luk - 01-09-2009, 12:43

A mi się niestety wydaje, że najbardziej hałasuje powietrze :) a raczej niedopracowana aerodynamika... Za każdym razem jak jadę szybciej, to sprawdzam, czy mam domknięte szyby, bo tak świszcze. Niestety moim zdaniem te duże lusterka są z lekka niedopracowane i powodują hałas :(
Pawcho - 01-09-2009, 14:41

Wolę świszczące ale duże lusterka boczne niż małe wypierdki ale ciche :lol: Tak na poważnie lusterka jakoś mi nie przeszkadzają natomiast opony i owszem przenoszą spore szumy ale przy takiej szerokości plus niskoprofilowe - nie ma innej opcji.
Crimson - 01-09-2009, 18:17

Marian_K napisał/a:
Z moich obserwacji wynika jednak, że to nie prędkość (czyli dźwięk silnika/wydechu) jest bezpośrednią przyczyną sporej głośności wewnątrz auta a raczej .... opony. Hałas w bardzo dużym stopniu zależy od nawierzchni jaką jadę
Potwierdzam.
Marian_K napisał/a:
Może to wina opon (koła 18) - zobaczę jak będzie na 16-kach zimowych...
To samo jest w przypadku opon na 16-kach.
Marian_K napisał/a:
Konkluzja - hałasuje podwozie/zawieszenie a nie silnik/wydech.
Też mam takie wrażenie. Ale, tak jak napisałeś, hałas występuje tylko dla określonych nawierzchni. Mi to nie przeszkadza...
Cezarito - 01-09-2009, 18:58

Moim zdaniem

Luk napisał/a:
A mi się niestety wydaje, że najbardziej hałasuje powietrze


I to właśnie przy tych ferelnych lusterkach. Ale je uwielbiam. Gdy wsiadłem w salonie do Lancera i spojrzałem w lusterka powiedziałem sobie od razu "biorę" ;-)

Anonymous - 01-09-2009, 21:51

Lusterka są rewelacyjne(jak w terenówce) natomiast ci, którzy kupili lancera z myślą, że będzie cichy po prostu są w błędzie. Lancer z założenia nie jest cichym i standardowym pojazdem takim jak np. Golf:)
sla - 02-09-2009, 00:26

Bastek77 napisał/a:
Lancer z założenia nie jest cichym i standardowym pojazdem takim jak np. Golf:)

Przepraszam, a czyje są takie założenia?, producenta?. Powiedzieli Ci w MMC, że słabe wyciszenie ma być jego atutem? Na czym polega jego niestandardowość?

gzesiolek - 02-09-2009, 00:35

na pocieszenie powiem, ze ja w 1,5 szumow aero i podloza prawie nie slysze... silnik i wydech skutecznie zagluszaja :P
Luk - 02-09-2009, 00:42

sla napisał/a:
Na czym polega jego niestandardowość?

Moim zdaniem na wyglądzie :D
No i na niskiej cenie - jak za takie wyposażenie...

Panowie, nie oszukujmy się, Lancer to "popularny" kompakt średniej klasy, mający dobre zawieszenie i poprawny silnik. I tyle. No i ładny jest. Ale np. nie jest stworzony do szybkiej jazdy (autostrady): nie jest cichy i nie ma 6 biegu :(
Za to lepiej niż przeciętnie trzyma się w zakrętach, ale to nie jest sportowy samochód!

gzesiolek - 02-09-2009, 00:47

Luk, tylko sla wciaz nie moze przebolec, ze ten nowy swietnie zapowiadajacy sie Lancer zostal umieszczony przez Mitsu w segmencie tanich kompaktow... a nie w segmencie premium...
to taki zawod jakby Ci zona sprzed oltarza uciekla... poniekad ma troche racji (sla nie zona ;) ) no ale jakby Lancerek byl premium to by byl sprzedawany za 2x wiecej i mnie np. nie bylo by na niego stac...

Luk - 02-09-2009, 01:06

gzesiolek, dokładnie tak, te samochody w których jest ciszej i mają lepsze plastiki, kosztują 2x tyle. Ale moim zdaniem Lancer jest idealny na polskie warunki drogowe, gdzie brak autostrad. Poprzednio miałem Astrę 1.4 60KM :) I właśnie ona była idealna na zachodnie autostrady (oprócz niemieckich). Fakt, że do tych 130 rozpędzała się 5 minut, ale potem jechało się w miarę komfortowo i tanio. Za to w Polsce wyprzedzanie na jednopasmówkach - masakra... :mrgreen:
Jak bym mieszkał w Niemczech, to pewnie Lancera bym nie kupił, jak bym zobaczył że przy 150 mam 5000 obrotów :)

el_diablo - 02-09-2009, 07:38
Temat postu: Re: Lancer Sportback - wyciszenie
Marian_K napisał/a:
Witam,
Z moich obserwacji wynika jednak, że to nie prędkość (czyli dźwięk silnika/wydechu) jest bezpośrednią przyczyną sporej głośności wewnątrz auta a raczej .... opony. Hałas w bardzo dużym stopniu zależy od nawierzchni jaką jadę: stary "gładki" asfalt - jest cicho nawet przy prędkości 130-140km/h, nowy "chropowaty" asfalt - hałas dość znaczny.
Może to wina opon (koła 18) - zobaczę jak będzie na 16-kach zimowych...

Konkluzja - hałasuje podwozie/zawieszenie a nie silnik/wydech.


Seryjne opony 16" sa niestety głośne. Na zimowych michelinach jest wyraźnie ciszej. Silnik jak dla mnie też niestety jest słabo wygłuszony - jak założysz cichsze opony to sam się przekonasz.
Szumy powietrza też robią swoje, ale jak dla mnie nie są najbardziej uciążliwe.
Natomiast nie mogę się zgodzić z tym, że zawieszenie jest głośne - może nie jest jak w mercedesie, ale porównując innymi samochodami podobnej klasy którymi jeździłem, poziom hałasu pochodzącego z wybierania nierówności drogi jest naprawde przyzwoity.

Marian_K - 02-09-2009, 09:49

gzesiolek napisał/a:
jakby Lancerek byl premium to by byl sprzedawany za 2x wiecej i mnie np. nie bylo by na niego stac...
Luk napisał/a:
te samochody w których jest ciszej i mają lepsze plastiki, kosztują 2x tyle
Panowie, wybaczcie, ale co Wy opowiadacie???? Dwa razy tyle (pow. 120 tys. PLN) to już jest klasa wyższa a nie kompakt i takie porównanie nie ma sensu.
Bastek77 napisał/a:
Lancer z założenia nie jest cichym i standardowym pojazdem takim jak np. Golf:)
Z tym założeniem to chyba przesadziłeś, a jeśli chodzi o Golfa to niestety nie mam doświadczeń, słuszne jest jednak porównanie, bo to ten sam segment, i nie kosztuje 2x tyle...

Panowie - nie założyłem tego tematu aby porównywać Lancerka do innych aut tej klasy. Każdy przy zakupie kierował się jakąś swoją logiką i argumentacją i tyle.
Przesiadłem się na Sportbacka - zupełnie świadomie - z auta wyższej klasy, gdzie jakość plastików, wyciszenia itp była zupełnie innych lotów...
Skoro jednak kompleksowe wyciszenie auta w profesjonalnej firmie to koszt rzędu 2,5-3,5 tys PLN, to zastanawiam się czy tego nie zrobić. Można też bawić się samemu za sporo niższe pieniądze i dlatego spytałem o Wasze doświadczenia.
Jak Wam hałas nie przeszkadza, to darujcie sobie komentarze, że ktoś niepotrzebnie kupił Lancera bo "to z założenia głośne auto". Uważam, że jeśli coś można poprawić stosunkowo niewielkim kosztem to czemu tego nie zrobić?

Pozdrawiam!

krzychu - 02-09-2009, 10:17

Marian_K napisał/a:
Panowie, wybaczcie, ale co Wy opowiadacie???? Dwa razy tyle (pow. 120 tys. PLN) to już jest klasa wyższa a nie kompakt i takie porównanie nie ma sensu.


No nie jest tak zobacz kompakta od Alfy Romeo, albo od Audi, Mercedesa itd.

To że można wyrwać dobrze wyposażone SuperB w cenie 120 tys to inna bajka my mówimy o klasie premium.

Marian_K - 02-09-2009, 11:04

krzychu napisał/a:
No nie jest tak zobacz kompakta od Alfy Romeo, albo od Audi, Mercedesa itd
No wybrałeś największych "zdzierców"...

Za ok 120 tys. można kupić: Mazdę 6, Hondę Accord, Toyotę Avensis, Forda Mondeo, Opla Insignię, Citroena C5, Renault Lagunę i pewnie jeszcze kilka innych, a to wszystko inna liga i ma się nijak do Lancera. Ale jak już mówiłem - to nie jest wątek o porównaniach, więc nie ma co zaśmiecać :wink:
Mi chodzi tylko o to, że wyciszenie Lancera to stosunkowo niewielki koszt (a nie podwojona cena zakupu) i stąd ten temat.

Pozdrawiam!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group