Pajero II - [2.8 TD] Jeszcze raz pytanie o układ paliwowy...
gołąb - 01-09-2009, 12:32 Temat postu: [2.8 TD] Jeszcze raz pytanie o układ paliwowy... Witam wszystkich!Ogólnie rzecz biorąc chodzi o zapowietrzanie się układu po dłuższym postoju.Wszystkich rad które znajdują się na forum właściwie już próbowałem...jeszcze dziś tylko spróbuję podłączyć się krótkim przewodem bezpośrednio z pompy wtryskowej do jakiejś małej bańki..(omijając wszystkie możliwe miejsca "łapania"lewego powietrza).Ale obawiam się,że to będzie problem z pompą I w tej kwestii mam pytanko;Ktoś kiedyś na forum pisał o jakimś simmeringu uszczelniającym na pompie wtryskowej...Czy to może być to???Jeżeli ktoś miał już do czynienia z tą gorszą stroną zapowietrzania(czyli pompą wtryskową),niech się odezwie,bo nie chciał bym pchać pieniędzy w metodę prób i błędów.Z góry dzięki i Pozdro dla wszystkich
[ Dodano: 01-09-2009, 18:29 ]
Właśnie to zrobiłem(podłączenie bezpośrednio z bańki pięciolitrowej do pompy),tylko teraz zastanawiam się czy sama pompa ma w sobie jakiś zawór zwrotny co by się paliwo nie cofało
jawaldek - 01-09-2009, 20:28
Zobacz może coś Ci podpowie ten temat
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#362603
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=15
tak na marginesie tez to przerabiałem.
gołąb - 01-09-2009, 22:38
dzięki [/b]jawaldek,ale to w zasadzie już przerabiałem.Ktoś wcześniej pisał o jakimś simmeringu na pompie,ale nie pamiętam kto...A tak wogóle to mam przewód prosto z pompy pociągnięty do butelki i na 100% po zgaszeniu auta w butelce przybywa paliwa(więc na pewno się cofa),ale właśnie nie wiem czy sama pompa powinna trzymać paliwo...
Robert09 - 02-09-2009, 07:46
simmering znajduje się tutaj, nigdzie u nas nie znalazłem
http://cgi.ebay.co.uk/SEA...id=p3286.c0.m14
gołąb - 02-09-2009, 09:21
I mówisz że to to ustrojstwo potrafi robić tą brudną robotę,że przez to się zapowietrza?A oryginału w ASO też nie dostanę?
Robert09 - 02-09-2009, 09:37
W aso na pewno dostaniesz, od ręki nie mają ale na zamówienie oczywiście. Tylko cena może być mało przystępna. Temat zapowietrzania dotyczy lub będzie dotyczył większości posiadaczy miśków z tego okresu. One tak po prostu mają. Jeśli wykluczyłeś rozszczelnienie układu paliwowego to bardzo prawdopodobne że tu leży przyczyna. Sama wymiana nie jest banalna bo wiąże się z wymontowaniem pompy wtryskowej. Mnie ten temat ciągle dotyczy więc szperałem w necie, jest gdzieś opis po angielsku wszystkich czynności wraz ze zdjęciami ale nie pamiętam czy znalazłem to na tym forum, czy był to link do jakiejś innej strony.
[ Dodano: 02-09-2009, 09:45 ]
podłączenie do bańki pozornie może przynieść poprawę, paliwo które pompa wytwarzając podciśnienie zasysa ze zbiornika ma długą drogę do pokonania, na dodatek występuje opór przepływu w postaci filtra czy też zaworków z nim zintegrowanych. Jeśli popłynie prosto z bańki, to podciśnienie do jego zasysania będzie minimalne i wówczas zapowietrzanie może nie występować.
gołąb - 02-09-2009, 10:17
Słuchaj,zszedłem teraz na dół i ku mojemu zdziwieniu butelka 2L po coli(z niej zrobiłem zbiornik)była pełna.
!!!!!!!!!!a gdy wczoraj wieczorem zostawiałem auto po jego zgaszeniu było może z 1/3 tej butelki.NA DODATEK OD POŁOWY W DÓŁ JEST BARDZO CIEMNA ROPA-myślę ze zmieszana z olejem.No i oczywiście zapalił i zdechł...Słabo znam angielski,ale w ogłoszeniu które mi podrzuciłeś chyba są te objawy wyszczególnione.....?
[ Dodano: 02-09-2009, 10:28 ]
Czy ma prawo cofnąć się paliwo z pompy,tym bardziej z olejem?Przecież pompa powinna chyba trzymać?
Robert09 - 03-09-2009, 19:51
Dopiero dzisiaj dosiadłem kompa, to potwierdza przypuszczenia. Ktoś opisał przypadek że po założeniu dodatkowej pompy wspomagającej przybywało mu oleju w silniku. Poprostu pompa dodatkowa, wpychała paliwo przez nieszczelny simmering do oleju w silniku i poziom wzrastał. Ja też niestety mam pompkę wspomagającą ale działa tylko przy rozruchu, a konkretnie podpięta jest do obwodu świec żarowych. To niestety rozwiązanie tymczasowe i docelowo planuję wymianę simmeringu w pompie wtryskowej.
gołąb - 03-09-2009, 20:12
tzn.u mnie w drugą stronę-wyssało olej gdy paliwo się cofało...Dzwoniłem do ASO w markach-twierdzą że mitsubishi nie przewiduje takiej naprawy,a więc nie mają takiego simmeringu..
Robert09 - 03-09-2009, 20:13
znalazłem jeszcze coś
i jeszcze jedno
to pierwsze to opis co i w jakiej kolejności zdemontować by wymienić ów simmering, drugie to jego widok z bliska po wymontowaniu pompy, może Ci się przyda.
gołąb - 03-09-2009, 20:25
W ogóle to śmiesznie,bo jak miałem tą bańkę bezpośrednio do pompy podłączoną,to gdy rano odpaliłem auto i gdy obroty spadały już w przepaść zbliżającą się ku zeru,to wystarczyło bańkę podnieść na poziom głowy i od razu zaczynał normalnie chodzić...A może zbiorniczek na dach
[ Dodano: 03-09-2009, 20:33 ]
Powiem Ci,że do pompy mam trochę stracha się dotykać.No i zastanawiam się w jaki sposób wejść w posiadanie tego magicznego simmeringu...Mam kumpla w Lądku morze przez niego coś wykombinuję...
Robert09 - 03-09-2009, 20:40
heh, to świetny pomysł, mam spory bagażnik (trumnę), weszłoby z 300 litrów . Tylko po rano paliwo wylewało by się przez korek wlewu oleju do silnika.
gołąb - 03-09-2009, 20:53
Gadałem dziś ze swoim braciakiem pracuje w hurtowni części do japońców,twierdzi że ten simmering wygląda standardowo i mówi żebym wyciągał pompę i na pewno się coś dopasuje...Ale godzinę później byłem u mechaniora,a on stwierdził że w cale nie koniecznie i prawi co by spróbować zamówić to tam gdzie Ty mi wskazałeś..
barciuu - 03-09-2009, 22:34
[ Dodano: 02-09-2009, 10:28 ]
Czy ma prawo cofnąć się paliwo z pompy,tym bardziej z olejem?Przecież pompa powinna chyba trzymać?[/quote]
Witam.
Miałem dokładnie taki przypadek - autko żarło ponad litr oleum na 100km.
okazało się że to pompa na powrocie pompowała paliwo zmieszne z olejem do zbiornika.
Pogadaj ze ZbyszkiemM - on zdiagnozował i wszystko pięknie naprawił.
Myśle że opisze co było przyczyną bo ja w tych sprawach słaby jestem.
gołąb - 04-09-2009, 10:29
U mnie całe szczęście nie ma tego problemu,olej trzyma stan jak tralala.Może to kwestia tego że simmering natychmiast po rozgrzaniu się silnika po prostu uszczelnia się i problem znika...Co nie znaczy,że nagle mu się nie pogorszy w jakimś (najmniej oczekiwanym:lol: ) momencie.Jednak,jak tylko ten magiczny pierścień zdobędę,to wyciągam pompę i nadejdzie chwila prawdy!
[ Dodano: 04-09-2009, 10:57 ]
Sorki nie wiem czy dobrze nawiązuję kontakt(jestem nowy i trochę zielony z resztą to moje pierwsze forum,więc jak coś to darujcie) .Ale czy zbyszekm2 mógłby coś w temacie podrzucić...?
|
|
|