Nasze Miśki - Mój mały diabeł
magik - 01-09-2009, 21:00 Temat postu: Mój mały diabeł Mój Colcik CZT, kupiony jakieś 8 mies temu
W sumie zakup przypadkowy, szukałem mocnego kompakta (leona cupre, CTR, Megankę RS) lub czegoś poktoju Coopera S - jednak trafić wspomniane w dobrym stanie bez niepewnej przeszłości graniczy chyba z cudem. Nie mam nic przeciwko autom po jakiś przygodach o ile wiem jak samochód wyglądał po takim czymś, czy nie zniknęła go połowa i jeśli samochód robiony jest dobrze, a nie na odwal się, co niestety jest normą. Po zrobieniu ponad 1000km po Polsce w poszukiwaniu wspomnianych przypadkiem dowiedziałem się, że takiego Colta ma do sprzedania znajomy znajomego, więc znałem przeszłość auta. Właściwie to nawet nie wiedziałem, że takie colty wychodzą, od razu silnik 1,5T mnie zaintrygował + utwardzone zawieszenie, rozpórka, ładny body kit oraz fakt, że coltów cz3 jest mało, co dopiero CZT. Tak miało być, auto nie rzucające się w oczy z mocnym silnikiem, "niepozorne ciałem, a mocne duchem" i tak jest. Poza tym odróżnić CZT od CZ3 mogą tylko wtajemniczeni i o to chodzi Zastanawiam się nad przyklejeniem na dole, z tyłu znaczka 1,1
mkm - 01-09-2009, 21:19
hehe wlasnie Ci mialem pisac, zebys sobie zmienil tytul bo nic innego nie wymyslilem, a tu juz jest.
Bardzo ladna wersja, niezbyt ladnego Colta (pisze to jako posiadacz Colta z "dobrych rocznikow")...
Jakbys mogl wrzucic wiecej fotek, byloby ekstra.
Fragu - 01-09-2009, 21:28
A mi się podoba, ale tylko w 3 drzwiach. Naprawde fajne autko. Napisz jak tym się śmiga, ile pali i co ew byś w nim zmienił.
placet - 01-09-2009, 21:35
Dla mnie to auto to już nie Colt, od kiedy pierwszy raz zobaczyłem Colta, zawsze kojarzy mi się ta nazwa z niską sportową sylwetką, to już nie to.
Wygląda on bardziej na rodzinnego, miejskiego hatchback a z pokroju VW Polo itp.
Ale czas na przełamanie stereotypów;) Powodzenia;)
rosomak1983 - 01-09-2009, 22:04
placet, ja rózniez uwazam ze CAO i C50 to klasyka a reszta jest milczeniem... ale na poczatek łamania stereotypów mozesz zobaczyc filmik CZT z silnikiem EVO
Marcin-Krak - 01-09-2009, 22:06
Jedyna wersja i chyba kolor nowego Colta jaką mógłbym mieć
Powodzenia i bezawaryjności życzę.
placet - 01-09-2009, 22:16
Marcin-Krak napisał/a: | Jedyna wersja i chyba kolor nowego Colta jaką mógłbym mieć |
To mnie chyba do gustu bardziej przypadł kolor czerwony;)
Wszyc - 02-09-2009, 01:36
co do tego że Colt stracił swoją niską sportową sylwetke cóż panowe takie czasy takie wymagania rynku wszystkie auta przeznaczone jako samochody do jazdy na co dzień idą tą drogą Galant czy Lancer w górę też urósł i się zrobił bardziej napompowany ale trzeba trochę bardziej być otwartym Moim zdaniem Twoj Colt ma naprawde zadziorny wygląd i na prawdę wygląda fajnie ile to ma mocy i ile waży?
wojtas20 - 02-09-2009, 09:58
Marcin-Krak napisał/a: | Jedyna wersja i chyba kolor nowego Colta jaką mógłbym mieć
Powodzenia i bezawaryjności życzę. |
Hehe mamy podobne gusta ogólnie nowa buda w colcie jakoś nie powala mnie na kolana ale ten egzemplarz owszem świetny samochód, bardzo zadziorny i pewnie można narobić wstydu
nie jednemu cwaniaczkowi na światłach
magik - 02-09-2009, 11:04
jeździ się... hmmm dziwnie, bo tak nadwozie wysokie... bałem się, że będzie przycierać lusterkami na zakrętach, ale miłe zaskoczenie... na równych drogach trzyma się bdb. Na nierównościach ... czyli na 3/4 Polskich dróg jest kiepsko, auto skacze, telepie, to jakiś plastik zaskrzypi itp... Silnik ciągnie bardzo fajnie - 150km, 230Nm momentu, masa ok 1000kg. Ciągnie aż miło, szczególnie podoba się dosyć wysoki moment obr. więc wbrew pozorom wysokich obrotów bardzo nie lubi, mimo, że moc max przy ponad 6000 to moment "już" przy 3500
Nie podoba mi się
- fakt wygląd, trochę pudełkowaty, ale w tej wersji jest znośnie, tył jest bardzo fajny, ale przód już taki sobie, choć intercooler w zderzaku wygląda zadziornie... Urzekł mnie silnik i podwozie. Na budę nie patrzę, choć im dłużej się przyglądam tym jest lepiej... taki mały bandyta. Choć niestety / stety na drodze wielu chce się przekonać ile to autko potrafi więc spalanie po trasie w granicach 7 - 8l przy w miarę dynamicznej jeździe, przy spokojnej, jak na razie rekord to - 5,4 l / 100km. W mieście, mam wrażenie, że ile mu się wleje tyle spali przy wściekaniu poniżej 11 nie schodzi przy normalnej miejskiej w średnim ruchu ok 8l.
- brak wskaźnika temp silnika nie wiem co za idiota to wymyslił, ale czapa mu się za to należy, jest tylko kontrolka przegrzania wspomnianego
- nie wyłączalny całkowicie ESP lipa, choć nie jest szczególnie upierdliwy i wkracza względnie późno. Mam nadzieję, że w zimie mnie nie będzie wkurzał, choć tego się obawiam. nawet w accordzie, dużo bardziej rodzinnym samochodzie z fakt... sportowym zacięciem, ale jest to wyłączalne całkowicie... tu nie...
- za bardzo plastikowa deska, niby nie skrzypi cały czas, choć lubi się odezwać... szczególnie schowek :/ Dobrze, że klimatyzowany, taki pic na wodę jak na mój gust, zresztą Polski klimat z 2 mies. względnego ciepła... mogłoby go nie być... wolę wskaźnik temp. silnika, a za ciśnienie doładowania to oddałbym dziewczynę
Miejsca jest dużo, nad głową prawie jak w mini-vanie, na kolana z przodu bdb, z tyłu kanapa przesuwna, składana całkowicie więc bagażnik może być naprawdę pojemny jak na takie małe autko.
Przednia szyba wielgachna, widoczność do przodu ok, choć szeroki przedni słupek trochę jest uciążliwy, nie tak jednak jak tylny, linia szyb idzie do góry, linia dachu natomiast spada, więc przy cofaniu jest kiepsko, najlepiej cofać na lusterka, ale można się przyzwyczaić, tym bardziej, że auto kończy się praktycznie zaraz za tylną, boczną szybką. W mieście jeździłoby się bdb, gdyby nie nierówności i wyrwy na które trzeba uważać, bo czt ma seryjnie nisko-profilowe 16tki. Ale coś za coś. Auto jest krótkie więc to również na nierównościach nie pomaga, ale jest bardzo zwinne i szybkie to in plus na mieście. A, że z myślą o tym kupowałem samochód... trzeba cierpieć... Wkurzali mnie Ci cwaniacy którzy ustawiali się na lewoskrętach, tudzież prawoskrętach, omijali korek by wskoczyć przede mnie przy jeździe na wprost, a używałem wcześniej typowego hatchbacka z silnikiem 1,6 więc nie było czym
Lusterka nie są zbyt urodziwe, ale z racji swojej vanowatości spełniają swoje zadanie w 100%. Fotele dobrze wyprofilowane, ładnie trzymają na bokach, choć siedzisko mogłoby być dłuższe. Kierownica mała, przełożenie krótkie, więc zakręty to jego żywioł. Prowadzenie neutralne, nie wyjeżdża mocno przodem, ale wiadomo jak to przednionapędówka. Podoba mi się, że gdy w ostrym zakręcie ujmiemy gazu ładnie zamiata tyłem z wyraźnym punktem tegoż i wtedy wkracza esp i zabawa się kończy. Gdyby nie to to mogłoby to być fajne autko do zabawy. Da się jednak z nim żyć, trzeba wolniej atakować zakręty by w połowie dać ostro w palnik... wtedy ładnie wyciąga, ale o jakichkolwiek kontrolowanych poślizgach można zapomnieć. Turbodziura jest, choć nie przeszkadza szczególnie mocno bo autko jest lekkie więc nawet na niskich obrotach radzi sobie dzielnie.
Tyle ... się upisałem i chyba odkryłem w sobie talent dziennikarski nie no o czy jak o czym ale o samochodach / motocyklach / ciężarówkach i rowerach mógłbym rozprawiać godzinami
Kolor jedyny słuszny czarny + ciemne szybki z tyłu więc wygląda ciekawie, choć mówią, że czerwone najszybsze . Mało jest coltów na ulicach więc nie każdy wie co to za puszka, a że Z wydechu lubi sobie strzelić więc również wrażenia słuchowe zaspokaja. Tłumik fabrycznie przemodelowany i brzmi dobrze, szczególnie na niskich obrotach, na wyższych silnik gra 1 skrzypce, ale brzmi równie dobrze.
Ogólnie jest ok, mam problem z tą sondą / czujnikiem, o którym może czytaliście w innym wątku... jak tylko się uporam, może już jutro / pojutrze będę na 100% wiedział czy to jednak cholerny czujnik i diagnoza okaże się trafna. Update we właściwym wątku.
Pozdrawiam
PS. wrzucę więcej zdjęć (dziś / jutro)
A to colt o którym mówiliście -
http://www.youtube.com/watch?v=xjD6WQ8zsHw
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Przedzikus...
MMC - 02-09-2009, 11:29
Super autko, bardzo ładny egzemplarz
Gratuluję zakupu i życzę bezawaryjnej jazdy
Pozdrawiam
londolut - 02-09-2009, 12:16
A zauważyliście, że polifotwe CZ nie mają w ofercie tej jednostki napędowej? Jeśli miałbym kupować CZx to tylko T
magik - 02-09-2009, 12:54
Jest, silnik ten sam, bez zmian. Można również kupić wersję 5d.
Wspomniany colt CZT nazywa się bardziej zawodowo - RalliArt i dostępny jest na zamówienie w PL salonach. Kosztuje podobnie, jakieś chore pieniądze jak za takie małe 4oo.
Edit: link do cennika http://www.mitsubishi.pl/Colt/3d/Cennik.html
Widnieje tam RaliiArt, ale dostępny na zamówienie.
londolut - 02-09-2009, 13:01
Oglądałem przed chwilką ofertę silnikową na stronie MMC i lipa jest zwykły 1,5.
magik napisał/a: | dostępny jest na zamówienie | To wiele wyjaśnia.
macieekg - 02-09-2009, 20:58
Ogólnie nie przepadam za nowymi pudełkowatymi Coltami, ale muszę powiedzieć, że ten ma w sobie coś (chyba to 1,5T) Naprawdę fajny, gratuluję...
|
|
|