Chcę Kupić Space Stara - Ekonomia (i nie tylko)
Gaweł - 02-09-2009, 08:50 Temat postu: Ekonomia (i nie tylko) To mój pierwszy post w tym zacnym gronie, dlatego też chciałbym bardzo serdecznie powitać forumowiczów (a zwłaszcza użytkowników Space Star). Myślę, że dzięki Wam wiele rzeczy/problemów będzie o wiele prostsztych.
Ale do rzeczy, chcę kupić Space Stara. Codziennie dojeżdżam do pracy (+/- 70 km) i koszty eksploatacji/paliwa to dla mnie priorytet. Zastanawiam się nad wyborem pomiędzy LPG a diesel.
Jeżeli LPG to silnik 1,6 czy lepiej 1,8? MSS z silnikiem 1,6 jest chyba najbardziej popularny? Onegdaj jeździłem Astrą 1,4 na gazie, muł był niesamowity, ale palił 7 na 100km.
Diesel? Obecnie używam Scenica 1,9 DT 1998 i ze spalania jestem zadowolony. Zresztą te silniki to chyba podobne są?
Zdaje sobie sprawę, że podobne pytania były zadawane ( używam "szukaj"), ale jako, póki co, teoretyk w tym temacie nie mogłem się powstrzymać...
Mam "na oku" parę ogłoszeń, jeżeli mi pomożecie w ocenie będę niezmiernie wdzięczny...
cns80 - 02-09-2009, 09:52
Gaweł napisał/a: | Jeżeli LPG to silnik 1,6 czy lepiej 1,8? | Silniki 1,6 raczej znoszą gaz, aczkolwiek było kilka przypadków gdzie silnik w wyniku używania gazu po prostu padł. Możliwe że to wada instalacji, a może japoński silnik gazu nie lubi. Ten silnik ma 98 KM więc może być troszkę mało (ale co kto lubi).
Silnik 1,8 GDI absolutnie nie nadaje się do gazu. Najwięcej na ten temat znajdziesz w dziale Carismy.
Jest jeszcze silnik 1,8 MPI, ale bardzo rzadko spotykany (chyba nikt na tym forum go nie ma.
Gaweł napisał/a: | Diesel? Obecnie używam Scenica 1,9 DT 1998 i ze spalania jestem zadowolony. Zresztą te silniki to chyba podobne są? | Silnik diesla w MSS to silnik konstrukcji Renault (oznaczony u nich jako DCi). Występuje w dwóch wersjach 102 i 115 KM. Prawdopodobnie ty miałeś wcześniejszy czyli DTi.
Więcej informacji znajdziesz tu: http://forum.mitsumaniaki...t=18200&start=0
Jeśli chodzi o spalanie, to wszystko zależy od tego jaką kto ma nogę Ja jeżdżę po zatłoczonym mieście i mam ciężką stopę więc diesel pali mi 6,8 i to jest chyba najwyższe zużycie na forum JCH już swojego sprzedał, ale prezentował nam zużycie na poziomie 4,5 litra w dieslu. Jeśli chodzi o wersje benzynowe to wielu kolegów ma ikonke spalania w podpisie.
Temat o spalaniu masz tu: http://forum.mitsumaniaki...hlight=spalani*
Gaweł - 02-09-2009, 10:00
Dzięki za odpowiedź.
Obecnie przy "trybie oszczędnościowym" mam w Sceniorze spalanie na poziomie 5 a 5,5 /100 (dojazdy do roboty). Myślę, że ni DID-ie będzie podobnie...
lucxxx - 02-09-2009, 10:13
jeśli te 70 km robisz poza miastem to myślę że spokojnie możesz zakładać spalanie około 5-5,2 l. zakładając oczywiście że jedziesz w miarę spokojnie. Ja jeżdżę dużo po mieście na krótkich trasach i misiek pali mi około 6,2-6,5 litra.
pablo eldiablo - 02-09-2009, 13:28
Jeśli osiągi nie są dla Ciebie na pierwszym miejscu, może warto zastanowić się nad 1.3?
Ja swojego MSS'a mam dopiero od czerwca, w te 2,5 mies. przejechałem ok. 5k km w zasadzie wyłącznie po Warszawie, spalanie liczone przy każdym tankowaniu waha się 7,4-7,6 l/100km (miasto + włączona klima) Uważam, że to dobry wynik.
Nie jeżdżę kapeluszniczo, ale staram się jeździć ekonomicznie (płynnie przyśpieszać, hamować silnikiem itp)
xjacobs - 02-09-2009, 14:10
pablo eldiablo napisał/a: | Jeśli osiągi nie są dla Ciebie na pierwszym miejscu, może warto zastanowić się nad 1.3?
Ja swojego MSS'a mam dopiero od czerwca, w te 2,5 mies. przejechałem ok. 5k km w zasadzie wyłącznie po Warszawie, spalanie liczone przy każdym tankowaniu waha się 7,4-7,6 l/100km (miasto + włączona klima) Uważam, że to dobry wynik.
Nie jeżdżę kapeluszniczo, ale staram się jeździć ekonomicznie (płynnie przyśpieszać, hamować silnikiem itp) | najgorszy wybór - ani to nie jedzie, a spala tyle samo co 1.6. na takie dojazdy do pracy jak mówisz, czyli ok. 70 km brałbym diesla Zresztą policz sobie, co wyjdzie Ci taniej - obstawiam, że 1.6 na trasie spali 6-7 l gazu
Gaweł - 02-09-2009, 22:39
No właśnie te 7 litrów gazu to dla mnie bombastik...
Jasne, osiągi to dla mnie sprawa drugoplanowa, ale za mułem też nie przepadam.
Czyli chyba benzyna + gaz.
cns80 - 03-09-2009, 08:23
xjacobs napisał/a: | 1.6 na trasie spali 6-7 l gazu | Latem. Bo zimą chwilę potrwa zanim w ogóle przejdzie na ten gaz i spali go jakiś litr więcej.
lucxxx napisał/a: | jeśli te 70 km robisz poza miastem to myślę że spokojnie możesz zakładać spalanie około 5-5,2 l. |
Cytat: | JCH już swojego sprzedał, ale prezentował nam zużycie na poziomie 4,5 litra w dieslu. | Tego bym się bardziej spodziewał.
Porównując te dane to najtańsza sekwencyjna instalacja (którą z całego serca odradzam) kosztująca 2,5 tyś zwróci się dopiero po 50 tyś porównując z dieslem. W porównaniu z benzyną zwróci się szybciej bo po ponad 20 tyś. Liczę tylko koszty paliw bez obsługi instalacji.
Ale jak wiadomo diesel w zakupie będzie ciut droższy od benzyny
Gaweł - 03-09-2009, 10:25
Cytat: | Porównując te dane to najtańsza sekwencyjna instalacja (którą z całego serca odradzam) |
jakieś konkretne uwagi co do instalacji LPG do MSS?
Jak rozglądam się po ofertach sprzedaży to +/- za cene MSS w dieslu będę miał benzynę z gazem. Oczywiście to pewne uogólnienie ale jak napisałem +/- .
Koszty eksploatacji. Doczytałem co nieco o kosztach diesla, ale jak z benzynką, to nie wiem.
cns80 - 03-09-2009, 10:49
Gaweł napisał/a: | jakieś konkretne uwagi co do instalacji LPG do MSS? | Polskie, holenderskie i włoskie instalacje (marek nie pamiętam) na ogół sobie radzą z silnikami 1,6, ale ilość problemów jakie maja ich użytkownicy prowadzi do pewnych wniosków:
1. Niefachowość montażu.
2. Nawet polecane warsztaty nie radzą sobie z tymi instalacjami i niektóre dobre warsztaty po prostu się z nich wycofały.
3. Same instalacje mają wady produkcyjne, które wychodzą w kilkunastu, może kilkudziesięciu procentach aut.
Moim zdaniem dobre instalacje to OMVL, BRC, LR, Prins, ale ich koszt czasem przekracza 5 tyś zł.
Chociaż ostatnio słyszałem o jakimś Prins'ie za 3,7 tyś zł.
Pewnie zaraz sie odezwą koledzy z gazem i będą pisali że ich instalacja chociaż holenderska za 2,7 tyś to chodzi dobrze. I będą mieli rację. Tylko pytanie jak długo ona pochodzi ? No oczywiście mogą być w tych kilkudziesięciu procentach, w których nie ma problemu także nie zarzucam nic ich instalacjom, ale jak dla mnie to za duża loteria
Dla przykładu dwie identyczne Corolle E12 moich znajomych z silnikiem 1,4 (instalka chyba na Stag'u), montowane w tym samym punkcie polecanym przez wiele osób na forach:
1. 100 tyś przebiegu i tylko czynności przeglądowe.
2. 85 tyś przebiegu - 3 krotnie wymieniana listwa wtrysków, w zimie gubi płyn chłodzący, za późno przełącza się na gaz, potrafi zgasnąć na wolnych obrotach, dusi się podczas ruszania, muli przy redukcji, raz wywaliła jakiś błąd przepływomierza.
Co z tego że większość rzeczy naprawiają na gwarancji jak samochód co kilka tygodni jest unieruchomiony na 1-2 dni. W dłuższą trasę też strach jechać, bo albo się coś zepsuje, albo trzeba wracać na benzynie i nici z oszczędności
Chyba nie o to w tym wszystkim chodzi ?
pablo eldiablo - 03-09-2009, 15:16
xjacobs napisał/a: | najgorszy wybór - ani to nie jedzie, a spala tyle samo co 1.6. na takie dojazdy do pracy jak mówisz, czyli ok. 70 km brałbym diesla Zresztą policz sobie, co wyjdzie Ci taniej - obstawiam, że 1.6 na trasie spali 6-7 l gazu |
Czy najgorszy? Co kto lubi. Do codziennych dojazdów 86HP dla tak lekkiego samochodu jest wystarczające, bez rewelacji, ale i nie jest się w żadnym razie zawalidrogą. Spalanie - raczej jednak niższe niż przy 1.6. Na pewno niższe ubezpieczenie...
A dla radości z jazdy kupuje się roadstery
cns80 - 03-09-2009, 15:19
W sumie różnica to raptem 12 KM niby nic, ale ja widzę róznicę między 98 KM w benzynie, a 102 KM w dieslu (raptem 4 KM). Testowane z kolegą lukasz921 zanim kupił swojego.
JCH - 03-09-2009, 15:49
Gaweł napisał/a: | Jak rozglądam się po ofertach sprzedaży to +/- za cene MSS w dieslu będę miał benzynę z gazem. | Tylko jak kupisz już z instalacją to nie wiesz kto to montował i jak się sprawuje w dłuższym okresie. Ale nie o tym chciałem....
Jak już stwierdziłeś koszty zakupu podobne. Koszty eksploatacji pewnie też więc wydaje mi się, ze kryterium powinno być Twoje podejście do użytkowania auta i styl jazdy. Jeśli lubisz kręcić bardziej silnik i akceptujesz niedogodności LPG to szukaj benzyny i zakładaj gaz. Jeśli bardziej wolisz spokój (lecz nie skazujmy tu DID-a na mułowatość ) i płynną jazdę w zakresie 2-3 tys obrotów (choć 3 tys obr. na V biegu to będzie już dość szybko) to szukaj DID-a. A jeśli jest Ci to obojętne to kup to, co będzie w lepszym stanie technicznym, ze znaną przeszłością.
Ja wybrałem DID-a - nie żałowałem
Witek - 03-09-2009, 19:50
Ja swojego miśka mógłbym polecić nawet najlepszemu przyjacielowi (odpukać puki co) i Tobie też doradzam kupno 1.9DID
Zalety które zauważyłem:
1 Niskie spalanie od 4 do 6l.
2 Mała awaryjność
3 Mam żonę dwójkę dzieci i nie narzekam na komfort podczas jazdy w dłuższych wypadach
Wady:
1 Podczas większych prędkości jest trochę głośno w środku
2 Odtwarzacz kasetowy powiązany z komputerem (spalanie itp.)
3 Koniecznie musisz zamontować chlapacze żeby mieć w miarę czyste drzwi
xjacobs - 03-09-2009, 23:01
Oglądałem rok temu space stara, w którym została zdemontowana instalka - zakładana byla w firmie, gdzie wlasciciel ma identyczny samochod z identycznym silnikiem i tam dziala poprawnie, w misku do sprzedaży, nie szlo jezdzic... pomijam fakt palącej sie kontrolki check engine...
|
|
|