Nasze Miśki - potworek :> prawie jak WRC :D
Mateusz071 - 02-09-2009, 21:25 Temat postu: potworek :> prawie jak WRC :D
Zaczęło sie wszystko od przejeżdzki Carismą GDI (służbowozem). Pierwsze to co zaobserwowałem to cisza (nie bylo stuków puków), moc na wysokich obrotach oraz niezłe prowadzenie (jeździłem astra F prywatnie).
Zawsze fascynowały mnie rajdy, a moją ulubioną rajdówka było od zawsze EVO...
Pewnego dnia dostałem zastrzyk pieniędzy i postanowiłem zaczać starty w KJS, ale czym?
Przeszukałem tony ofert i nawet kupiłem na allegro 3 auta... ale jedno nie dojechało (silnik padł - nissan sunny GTI) drugie zostało skasowane (lancia na podwujnym wałku 130 patataj) oraz honda CRX (silnik dead jak w nissanie). Aż tu nagle trafiłem na MIsia! napisane było w ogłoszeniu ze ma 130 Koni z silnika 1.6 (taaa....) kupiłem w ciemno na allegro 1300 pluz oplaty z niemcowa. Oczywiscie okazało sie 1.5 i 84 ihaha Ale odpaliłem go, przejechałem sie i to było to. taka mała namiastka eVo potem miałem liczne przygody z cłem i reszta ale po 1,5 roku sie udało .
Dzięki ludziom na tym forum mogłem sam rozwiazywać problemy i usuwac awarie (np. ECU i kondensy-byłem załamany czemu auto nie działa) za co wielkie dzieki Teraz autko wraz z pilotem zbiera sie do setki w tak około 9,8 sek. Wiadomo na mniejszych kołach, z dodatkami w paliwie, bez płyty alu po silnikiem, bez zapasówek i pilota robi to w 8.5 sek :>
Przedemna: odciążenie koła zamachowego, wsadzenie spotrowego wałka rozrzadu ale w nowa 12V głowice (ale to jeszcze odległe bo $ brak), wspawanie klatki, zrobienie rozpórki na przód itd.
Spalanie ..... kogo to obchodzi 10 litrów w trybie mieszanym 8 w trasie a na rajdzie....
Co zrobiłem... Obniżyłem utwardziłem (prowadzi sie cacy, na zakretach sie niezbyt kładzie), rozpórka na tył wspawana, sztyca gwintowana na 2 koła zapasowe, odchudzony, zakonserwowany, głowica rozwiercona tak samo jak i kolektory i wyszlifowane na gładko, przepływka wywalona i poprawiony dolot, odmy w podłoge, filtr weglowy oparów wywalony (miałem takie jakby osłabniece przy 3500 obr. teraz juz nie ma), wydech przelotowy, zapłon wyprzedzony, rdza skasowana :> to chyba wszytsko...
Filniki z KJS :
http://www.youtube.com/watch?v=rBuukpj7eiI
http://www.youtube.com/watch?v=RfYuQlT5fpI
http://www.youtube.com/watch?v=ribVF08FwYA
http://www.youtube.com/watch?v=cwanE8dziic
http://www.youtube.com/watch?v=ZUEhzEv5pJY
http://www.youtube.com/watch?v=2SKG5LmQRQ0
http://www.youtube.com/watch?v=qfUOWnzC2qw
Mateusz071 - 24-09-2009, 19:47
Pierwsza awaria 20 wrz.!!!! Chłodnica nie wytrzymała 4 startu w rajdziku ale japończyk nie zawiódł, dopiero na mecie puscił płyn ze starej spracowanej chłodnicy... z kudowy zdr. do Wrocławia (domu) przejechał na 2 razy jedna dolewka wody w ilości 2 litry ;] nastepnego dnia pojechałem na szrot, kupiłem, zamontowałem i zalałem nowa śliczną chłodnice ;] w końcu nastepny start 27 wrz. ;]
mkm - 24-09-2009, 20:24
A jak z wynikami? Dajesz rade?
kartomaniak gti - 24-09-2009, 21:44
hahah witam kolege z Wrocławia... widzę, że colcina ładnie śmiga, musimy sie spotkac i pooglądać miśki moze wpadniesz w niedziele na spot?
avangarda - 24-09-2009, 22:08
No ładny colcik, jeszcze kilka razy obejrzę te filmiki i mi się udzieli...
Mateusz071 - 25-09-2009, 19:11
mkm, a pewninie ze daje rade, ocieram sie o pudło w klasie a w generalce tez w tyle nie jestem niestety pierwsze miejsca zajmowane sa przez auta zdrowo przerobione niekoniecznie zgodnie z regulaminem (szpera) no i dłuższy staż kierowców ;]
kartomaniak gti, pewnie bym wpadł ale startuje w niedziele w DMO "Bystrzycka Jesień" Jak chcesz to montuj płyte pod silnik i dawaj też (bez płyty tez sie da ale jedziesz mniej wydajnie uwazajac na miske olejową:P)
Mateusz071 - 25-09-2009, 19:12
avangarda, a to prawidłowo im wiecej zapaleńców tym lepiej ;]
klatwa7 - 25-09-2009, 19:37
widze ze kolega 27 ja tez 27 mam start Nowe Miasto Lubawskie Tor pozdrawiam i lataj na maxa hehe colty gora
Anonymous - 25-09-2009, 20:15
Słowa uznania,bardzo fajny projekt,ja w przyszłym roku też ruszam na KJSy
Morfi - 26-09-2009, 16:33
piekny potworek, mi sie marzy inne autko. Suzuki GTI kiedys raz sie przejechałem, ale nie kupiłem, gdyz blacharka była w opłakanym stanie i wtedy wybór padł na crx-e, ale po 4 miesiacach zajechałem silnik i na tym skonczyły sie przygody z szybsza jazdą.
Ale wróce do szybkich aut chocbym miał 50 na karku
harpagan - 01-10-2009, 14:44
Piekna zabawka
Mialem okazje pilotowac dokladnie takiego samego i mimo nie za duzej mocy autko daje rade
Mam troche technicznych pytan
Jak zrobiona jest tylna rozporka?
Widze ze przyspawana jest od boku. Czemu tak?
Jak przymocowales plyte ? Pas przedni plus mocowania wahaczy ?
Obnizony i utwardzony zawias ? Chetnie poznam wszystkie szczegoly
Jesli to nie problem porob troche fotek mocowan plyty, rozporki i sztycy na zapasowki
No i pisz czesciej jak idzie i co dlubiesz
Mateusz071 - 01-10-2009, 21:24
wspawana od do bo tak szybciej i łatwiej i skuteczniej, powinna być jeszcze blaszka miedzy rurą a blachą auta zeby na wiekszej plaszczyźnie działać, ale puki co nie robia sie wgnioty (sam na to nie wpadłem, juz byli tacy przedemna i zdawało to egzamin)
pas przedni na 4 śruby plus ta belka środkowa co jest bezpośrednio pod silnikiem nawiercona po rantach w najniższym punkcie - po śróbce na strone, oraz zaraz przy wachaczu (jest tam takie idealne miejsce [miedzy wachacz a cześć konstrukcyjna] dziura juz jest fabryczna tylko nakretke wsuwasz a od dołu śrube dobrze docietą na wymiar)
zawias to sprężyny jamex!!! plus zregenerowane amorki ale utwardzone (maja jakieś metody)
sztyca to nic innego jak w seryjne miejsce wspawany pod kątem pręt nagwintowany a na niego nałożony i przycheftany kawałek rury (w moim wypadku drążek na ciuchy z szafy )
zrobie zdjecia i wrzuce bede sciagał płyte na dniach to bedzie akurat okazja, bo dostała po tyłku po "Bystrzyckiej jesieni"
Niestety na 1 pętli pilotka popełniła błędy i jeden odcinek był pomylony a na drugim 3 przerwy na "herbatkę" i tak 5 miejsce na 8 w klasie, 2 pętla była bezbłędna ze strony pilota i jakby taka sama była pierwsza pętla to byłoby 2 miejsce, no ale takie są rajdy (pętla - przejazd okreslonej ilości odcinków tu: 4 )
w drodze powrotnej na stacji benzynowej pewna kobieta co ocenia ludzi po aucie wycofała mi w przód po czym oznajmiła ze nie zapłaci bo auto całe jest poobijane i jest złomem... ale perspektywa placenia mandatu i spokojna rozmowa mojego kolegi przekonała ją ze auto w rajdzie z urwanym reflektorem i złamaną maską raczejby sie nie nadawało a co dopiero do ruchu drogowego. Tak wiec zadość uczynienie PLN było. Maske z poczatku chciałem nową kupować ale udało mi sie ja poprostować i pospawać tak samo jak i reflektor Normalnie fabryka
15 listopada Pożegnanie Sezonu AK Dolny Śląsk - Wrocław !! nastepny start ! ;]
Mateusz071 - 01-10-2009, 21:32
acha.. rejstracja na zderzak powędrowała, bo zasłaniała część chłodnicy a tu chłodzenie to podstawa! ;]
Mateusz071 - 03-10-2009, 20:21
zakreslona dziura to to idealne miejsce, a tam gdzie strałka to wsówasz nakretke z kluczem.
A tu nawiercasz
Mateusz071 - 03-10-2009, 20:22
ad. 1 foto: zakreslona sruba z kreska to idealne miejsce na przykrecenie brechy zeby spiąć go dołem
|
|
|