To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - potworek :> prawie jak WRC :D

Mateusz071 - 02-09-2009, 21:25
Temat postu: potworek :> prawie jak WRC :D






Zaczęło sie wszystko od przejeżdzki Carismą GDI (służbowozem). Pierwsze to co zaobserwowałem to cisza (nie bylo stuków puków), moc na wysokich obrotach oraz niezłe prowadzenie (jeździłem astra F prywatnie).
Zawsze fascynowały mnie rajdy, a moją ulubioną rajdówka było od zawsze EVO...
Pewnego dnia dostałem zastrzyk pieniędzy i postanowiłem zaczać starty w KJS, ale czym?
Przeszukałem tony ofert i nawet kupiłem na allegro 3 auta... ale jedno nie dojechało (silnik padł - nissan sunny GTI) drugie zostało skasowane (lancia na podwujnym wałku 130 patataj) oraz honda CRX (silnik dead jak w nissanie). Aż tu nagle trafiłem na MIsia! napisane było w ogłoszeniu ze ma 130 Koni z silnika 1.6 (taaa....) kupiłem w ciemno na allegro 1300 pluz oplaty z niemcowa. Oczywiscie okazało sie 1.5 i 84 ihaha :P Ale odpaliłem go, przejechałem sie i to było to. taka mała namiastka eVo :D potem miałem liczne przygody z cłem i reszta ale po 1,5 roku sie udało :D .
Dzięki ludziom na tym forum mogłem sam rozwiazywać problemy i usuwac awarie (np. ECU i kondensy-byłem załamany czemu auto nie działa) za co wielkie dzieki :) Teraz autko wraz z pilotem zbiera sie do setki w tak około 9,8 sek. Wiadomo na mniejszych kołach, z dodatkami w paliwie, bez płyty alu po silnikiem, bez zapasówek i pilota robi to w 8.5 sek :>
Przedemna: odciążenie koła zamachowego, wsadzenie spotrowego wałka rozrzadu ale w nowa 12V głowice (ale to jeszcze odległe bo $ brak), wspawanie klatki, zrobienie rozpórki na przód itd.
Spalanie ..... kogo to obchodzi :D 10 litrów w trybie mieszanym 8 w trasie a na rajdzie.... :P
Co zrobiłem... Obniżyłem utwardziłem (prowadzi sie cacy, na zakretach sie niezbyt kładzie), rozpórka na tył wspawana, sztyca gwintowana na 2 koła zapasowe, odchudzony, zakonserwowany, głowica rozwiercona tak samo jak i kolektory i wyszlifowane na gładko, przepływka wywalona i poprawiony dolot, odmy w podłoge, filtr weglowy oparów wywalony (miałem takie jakby osłabniece przy 3500 obr. teraz juz nie ma), wydech przelotowy, zapłon wyprzedzony, rdza skasowana :> to chyba wszytsko...
Filniki z KJS :
http://www.youtube.com/watch?v=rBuukpj7eiI
http://www.youtube.com/watch?v=RfYuQlT5fpI
http://www.youtube.com/watch?v=ribVF08FwYA
http://www.youtube.com/watch?v=cwanE8dziic
http://www.youtube.com/watch?v=ZUEhzEv5pJY
http://www.youtube.com/watch?v=2SKG5LmQRQ0
http://www.youtube.com/watch?v=qfUOWnzC2qw

Mateusz071 - 24-09-2009, 19:47

Pierwsza awaria 20 wrz.!!!! Chłodnica nie wytrzymała 4 startu w rajdziku ale japończyk nie zawiódł, dopiero na mecie puscił płyn ze starej spracowanej chłodnicy... z kudowy zdr. do Wrocławia (domu) przejechał na 2 razy jedna dolewka wody w ilości 2 litry ;] nastepnego dnia pojechałem na szrot, kupiłem, zamontowałem i zalałem nowa śliczną chłodnice ;] w końcu nastepny start 27 wrz. ;]
mkm - 24-09-2009, 20:24

A jak z wynikami? Dajesz rade?
kartomaniak gti - 24-09-2009, 21:44

hahah witam kolege z Wrocławia... widzę, że colcina ładnie śmiga, musimy sie spotkac i pooglądać miśki :D moze wpadniesz w niedziele na spot?
avangarda - 24-09-2009, 22:08

No ładny colcik, jeszcze kilka razy obejrzę te filmiki i mi się udzieli... :D
Mateusz071 - 25-09-2009, 19:11

mkm, a pewninie ze daje rade, ocieram sie o pudło w klasie a w generalce tez w tyle nie jestem ;) niestety pierwsze miejsca zajmowane sa przez auta zdrowo przerobione niekoniecznie zgodnie z regulaminem (szpera) no i dłuższy staż kierowców ;]

kartomaniak gti, pewnie bym wpadł ale startuje w niedziele w DMO "Bystrzycka Jesień" ;) Jak chcesz to montuj płyte pod silnik i dawaj też (bez płyty tez sie da ale jedziesz mniej wydajnie uwazajac na miske olejową:P)

Mateusz071 - 25-09-2009, 19:12

avangarda, a to prawidłowo im wiecej zapaleńców tym lepiej ;]
klatwa7 - 25-09-2009, 19:37

widze ze kolega 27 ja tez 27 mam start Nowe Miasto Lubawskie Tor pozdrawiam i lataj na maxa hehe colty gora
Anonymous - 25-09-2009, 20:15

Słowa uznania,bardzo fajny projekt,ja w przyszłym roku też ruszam na KJSy :mrgreen:
Morfi - 26-09-2009, 16:33

piekny potworek, mi sie marzy inne autko. Suzuki GTI kiedys raz sie przejechałem, ale nie kupiłem, gdyz blacharka była w opłakanym stanie i wtedy wybór padł na crx-e, ale po 4 miesiacach zajechałem silnik i na tym skonczyły sie przygody z szybsza jazdą.
Ale wróce do szybkich aut chocbym miał 50 na karku :D

harpagan - 01-10-2009, 14:44

Piekna zabawka :)
Mialem okazje pilotowac dokladnie takiego samego i mimo nie za duzej mocy autko daje rade
Mam troche technicznych pytan
Jak zrobiona jest tylna rozporka?
Widze ze przyspawana jest od boku. Czemu tak?
Jak przymocowales plyte ? Pas przedni plus mocowania wahaczy ?
Obnizony i utwardzony zawias ? Chetnie poznam wszystkie szczegoly :)

Jesli to nie problem porob troche fotek mocowan plyty, rozporki i sztycy na zapasowki
No i pisz czesciej jak idzie i co dlubiesz

Mateusz071 - 01-10-2009, 21:24

wspawana od do bo tak szybciej i łatwiej i skuteczniej, powinna być jeszcze blaszka miedzy rurą a blachą auta zeby na wiekszej plaszczyźnie działać, ale puki co nie robia sie wgnioty (sam na to nie wpadłem, juz byli tacy przedemna i zdawało to egzamin) :)

pas przedni na 4 śruby plus ta belka środkowa co jest bezpośrednio pod silnikiem nawiercona po rantach w najniższym punkcie - po śróbce na strone, oraz zaraz przy wachaczu (jest tam takie idealne miejsce [miedzy wachacz a cześć konstrukcyjna] dziura juz jest fabryczna tylko nakretke wsuwasz a od dołu śrube dobrze docietą na wymiar)

zawias to sprężyny jamex!!! :D plus zregenerowane amorki ale utwardzone (maja jakieś metody)

sztyca to nic innego jak w seryjne miejsce wspawany pod kątem pręt nagwintowany a na niego nałożony i przycheftany kawałek rury (w moim wypadku drążek na ciuchy z szafy ;) )

zrobie zdjecia i wrzuce ;) bede sciagał płyte na dniach to bedzie akurat okazja, bo dostała po tyłku po "Bystrzyckiej jesieni"


Niestety na 1 pętli pilotka popełniła błędy i jeden odcinek był pomylony a na drugim 3 przerwy na "herbatkę" :D i tak 5 miejsce na 8 w klasie, 2 pętla była bezbłędna ze strony pilota i jakby taka sama była pierwsza pętla to byłoby 2 miejsce, no ale takie są rajdy ;) (pętla - przejazd okreslonej ilości odcinków tu: 4 )

w drodze powrotnej na stacji benzynowej pewna kobieta co ocenia ludzi po aucie wycofała mi w przód po czym oznajmiła ze nie zapłaci bo auto całe jest poobijane i jest złomem... ale perspektywa placenia mandatu i spokojna rozmowa mojego kolegi przekonała ją ze auto w rajdzie z urwanym reflektorem i złamaną maską raczejby sie nie nadawało a co dopiero do ruchu drogowego. Tak wiec zadość uczynienie PLN było. Maske z poczatku chciałem nową kupować ale udało mi sie ja poprostować i pospawać tak samo jak i reflektor :P Normalnie fabryka :D

15 listopada Pożegnanie Sezonu AK Dolny Śląsk - Wrocław !! nastepny start ! ;]

Mateusz071 - 01-10-2009, 21:32

acha.. rejstracja na zderzak powędrowała, bo zasłaniała część chłodnicy a tu chłodzenie to podstawa! ;]
Mateusz071 - 03-10-2009, 20:21

zakreslona dziura to to idealne miejsce, a tam gdzie strałka to wsówasz nakretke z kluczem.


A tu nawiercasz

Mateusz071 - 03-10-2009, 20:22

ad. 1 foto: zakreslona sruba z kreska to idealne miejsce na przykrecenie brechy zeby spiąć go dołem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group