Eclipse - Techniczne - FILTR ODMY
Creatinian1990 - 05-09-2009, 23:04 Temat postu: FILTR ODMY Hej:)
przeglądając allegro znalazłem coś takiego jak filtr odmy na rurkę podciśnienia:)
http://moto.allegro.pl/it...dcisnienia.html
co Wy o tym myślicie?? na aukcji akurat zdjęcie 4G63:D
Warto zakładać??
Pytam ponieważ planowałem zamienić gumę z dolotu na alu rurki:)
i nie miał bym co zrobić z tym wężykiem:)
HouseM - 06-09-2009, 20:55
Po pierwsze taka modyfikacja w Polsce jest niezgodna z prawem
Jak zmieniasz dolot na metalowy (nie wiem czy kupujesz gotowy czy sam robisz ?) to warto wspawać/wlutować rurkę do zamocowania odmy.
Sensowna inwestycja to zamontować po drodze separator.
http://www.optionimports.com/oilcatchcan.html
http://www.oakos.com/Merc...ode=PSP-ENG-600
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3248273
Kilka przykładów.
Creatinian1990 - 06-09-2009, 23:19
Ale czy to jest opłacalne?? nie wiem czy mam się bawić:)
A niby dlaczego jest to niezgodne z prawem??
MATi1G - 07-09-2009, 08:39
zanieczyszczasz srodowisko, ja mam filtr na odme simoty wydatek 25 zł , ładnie wyglada i spełnia swoja funkcje...
Creatinian1990 - 07-09-2009, 22:02
MATi1G napisał/a: | zanieczyszczasz srodowisko, ja mam filtr na odme simoty wydatek 25 zł , ładnie wyglada i spełnia swoja funkcje... |
Aaa i wszystko jasne;)
a powiedz mi gdzie masz go umieszczonego??zaraz przy pokrywie?? i jeszcze jedno:)
czy ten filtr odmy pobiera powietrze czy je wydala??
HouseM - 07-09-2009, 23:19
"Lewa" odma działa dwukierunkowo. Prawa ma zawór zwrotny i działa tylko w kierunku DO silnika.
zenek_bb - 11-09-2009, 17:57
zastosowanie tylko filterka odmy za 25zł to robota na pałe mogąca doprowadzić do całkowitego zniszczenia silnika w silniku 4G63 N/A
lewa odma jest dwukierunkowa, prawa jednokierunkowa
po założeniu takiego filterka mamy takie funkcje:
jeżeli silnik pracuje na wolnych obrotach podciśnienie kolektora wysysa dużą ilość spalin znad głowicy, jednak silnik spalając małą ilość paliwa na niskich obrotach przez filtr odmy jest zasysana duża ilość powietrza "fałszywego" niepoliczonego przez przepływke i silnik może niepracować równo
gdy silnik pracuje na wysokich obrotach nadmiar spalin ze skrzyni korbowej i znad głowicy nieucieka taką dużą ilością przez zawór dwukierunkowy ponieważ panuje tam małe podciśnienie, a przez lewy otwór niemoże wydostać się taka ilość jak oryginalnie (z powodu filtra) może to spowodować tworzenie ciśnienia względnego w silniku i powoduje nasączenie filtra odmy olejem co powoduje jego coraz mniejszą przepuszczalność
jak filterek odmy sie zatka, podczas jazdy na wysokich obrotach ciśnienie panujące w silniku rozszczelni->wydmucha uszczelniacze na wale i wielu innych miejscach powodując utrate oleju, ciśnienia oleju prowadząc do zatarcia silnika
dziękuję
[ Dodano: 11-09-2009, 18:00 ]
zamontuj odolejacz przed filtrem odmy najlepiej żeby filtr odmy był z pokrywą zaworów na jednym poziomie a odolejacz pod nimi, często sprawdzać ile w nim sie nazbierało oleju
co do nierównej pracy na wolnych to zależy od reszty silnika, gdy będzie dużo przedmuchów ze zużytych pierścieni to filtr odmy szybciej się zatka
Creatinian1990 - 11-09-2009, 22:22
aha;)
noo i to mi się podoba;) idealne wytłumaczenie:)
zenek_bb - 16-09-2009, 05:08
mogę jeszcze dodać że niewielka ilość mgiełki olejowej nieszkodzi silnikowi i niezanieczyszcza nadmiernie układu dolotowego, na dodatek smaruje tależ przepustnicy a w przypadku wsysania zanieczyszczonego powietrza (np. przez uszkodzony filtr powietrza lub przez wyschnięty filtr sotżkowy/bawełniany) część zanieczyszczeń nietrafi do silnika przyklejając się do nawilżonego olejem dolotu
przy sprawnych pierścieniach i uszczelniaczach zaworowych itd przez odmę niewydostaje się duża ilość zanieczyszczeń
jeżeli coś jest niesprawne to tak czy inaczej jest do naprawy
seryjnie przepustnice można czyścić co 3lata i będzie zawsze czysta, takie przeróbki niesą bardzo potrzebne, a jak już to poprostu zastosować oli catch i tyle czyli pojemnij z dwiema rurkami na górze tak żeby gaz przepływał a olej osadzał się na dnie i tyle
|
|
|