To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - problem z temperatura silnika :(:(:(

chomik_1988 - 07-09-2009, 19:32
Temat postu: problem z temperatura silnika :(:(:(
Witam.... mam taki problem ktorego nie moge pojac a wiec jade na trasie do 100km/h to jak sie zatrzymam po okolo 30 km to temperatura mi rosnie ale nie wchodzi na czerwone pole i plyn jest wyrzucany przez zbiorniczek przelewowy... jakies mega dziwne cisnienie sie robi w ukladzie :( ale co lepsze moge jezdzic caly tydzien po miescie i temperatura nawet na chwile sie nie podniesie... odrazu powiem ze ubywa troche plynu nie znacznie jezdzac po miescie oczywiscie... termostat jest wyciagniety korek chlodnicy jest nowy.... wyciekow zadnych nie znalazlem:( nie ma jakies bialej chmury za autem:(:(:( moze ktos cos pomoze:( olej czysty nie spieniony... podejrzewam glowice ale wole sie was poradzic...
mmatulek - 08-09-2009, 07:39

Witam,

Jest duża szansa, że niestety to uszkodzona uszczelka pod głowicą lub sama głowica. Ja przerabiałem ten temat w wakacje. Znikał mi płyn chłodniczy w dość poważnych ilościach mimo, że nie było widać wycieku. Ale z drugiej strony mój kolega miał objawy podobne do Twoich z tym, że wywalało mu płyn w mieście a na trasie było ok. Okazało się, że chłodnica była zamulona. Po jej wymianie problem ustąpił.

Rajek - 08-09-2009, 08:07

pewnie czytałeś moje tematy z problemem temperatury ale skoro korek nowy hmmm mi sprawdzali takim urządzeniem przytkniętym do korka od chłodnicy czy nie mam spalin w układzie chłodzenia okazało się , że nie ma. Popytaj się w warsztatach o te urządzenie nie wiem niestety jak to się nazywa może wtedy wyeliminujesz głowice, czego życzę, u mnie ewidentnie był problem z korkiem po jego wymianie problem ustąpił. Może naprawdę masz zamuloną chłodnice albo masz zapowietrzony układ. Zlej płyn z chłodnicy takim odkręcanym korkiem po prawej stronie trojąc przodem do samochody i zobacz czy nie leci jakiś syf ewentualnie spróbuj przepłukać jakimś specyfikiem. Powodzenia.

[ Dodano: 08-09-2009, 08:07 ]
Węże twarde? Wentylator się włącza?

chomik_1988 - 08-09-2009, 09:29

weze twarde, obydwa cieple, wentylator sie zalancza, wlacze klime to drugi tez sie zalancza... plukalem jakims srodkiem z firmy berner przy zlewaniu go nie lecial zaden syf:( i nic to nie dalo:( a i oczywiscie jak zalalem to juz woda nie plynem i odpowietrzylem...
Maretzky85 - 08-09-2009, 09:52

Może pompa wody umiera ?
Rajek - 08-09-2009, 10:10

no to może być pompa wody no i ta głowica uszczelka skoro ubywa płynu... czekamy na wypowiedzi naszych nadwornych mechaników :lol: licz się z tym, że powiedzą oni że masz cały silnik do wymiany hehehehe
VirMan - 08-09-2009, 11:12

obstawim kończącą się pompe wody , jak jedzie na wyższych obrotach , to mieli a jak staje to za niskie obroty do przegonienia wody - i taki efekt.
lukasz12 - 08-09-2009, 11:23

Hmmm, a może jest i to i to tzn (tutaj spekuluje) że pompa z jakichś przyczyn ma poluzowany wirnik (choć nie wiem jak się to może stać skoro z tego co widziałem wirniki sa metalowe) a dodatkowo zamulona chłodnica stawiająca duży opór i dlatego przy nieco większych obrotach pompa nie pracuje tak jak powinna, mogę się mylić...
VirMan - 08-09-2009, 11:28

przeciez gośc pisał ,że jak staje to sie gotuje , a podczas jazdy jest ok.
wniosek - przy niskich obrotach brak krążenia - wniosek , pompa :)

chomik_1988 - 08-09-2009, 11:43

ok wielkie dzieki jakos na dniach rozbiore i ogladne i wymienie jak bedzie rozwalona... dam znac jak zrobie czy cos sie poprawi....
lukasz12 - 08-09-2009, 14:46

chomik_1988 napisał/a:
ok wielkie dzieki jakos na dniach rozbiore i ogladne i wymienie jak bedzie rozwalona... dam znac jak zrobie czy cos sie poprawi....


Pamiętaj że pompa jest napędzana przez pasek rozrządu - może też pasuje go wymienić przy okazji i rolki - rozrząd najlepiej wymienić jako KOMPLET - czyli wszystkie elementy które są napędzane przez pasek.

VirMan - 08-09-2009, 17:34

rozrząd + pompa + kółeczka :)
Anonymous - 08-09-2009, 20:25

chomik_1988, kolego sympatyczny na pompę to ja bym nie stawiał pompa to prawdziwa rzadkość by padła jeśli wypycha płyn z ukł chłodzenia to jest trzaśnięta uszczelka pod głowica na 150% powstał na razie mały przedmuch pomiędzy cylindrem a płaszczem wodnym stad robi się ciśnienie wypychające płyn z ukł nie ma inne możliwości przy wyższych obrotach pompa rozwala pęcherzyki spalin w coś rodzaju wody gazowanej wypychając to poprzez korek do zbiorniczka wyrównawczego ale gdzie spaliny uchodzą, a plyn nie przy wolnych obrotach zapowietrza się ukl chłodzenia i wypycha płyn do zbiorniczka później w glebę , niestety głowica któraś do zrzucenia można to łatwo sprawdzić po kompresji uciekając , ja osobiście jeśli robię auto dla siebie to jak już robić głowicę to obie bo zrobisz jedną a za jakiś czas ten sam problem dotknie druga i kasa wydana podwójnie
VirMan - 08-09-2009, 20:48

a może i racja - tak jak to opisujesz ,to nawet też by robiło , bo jakstoi to za wolno żeby przeginoło gazy do chłodnicy... fakt - to i rzeczywiscie głowica taki efekt dawać..
chomik_1988 - 08-09-2009, 21:08

jutero bede wiedzial czy glowica bo kumpel co pracuje w mercedesie ma mi przynies przyzad do mierzenia spalin w ukladzie chlodzenia... i przy okazji przyzad do mierzenia kompresji.... a jesli bedzie dobrze to robie kompletny rozrzad i odrazu wymienie chlodnice wole wymienic jedno i drugie i miec spokuj mam nadzieje.... a odrazu zapytam czy kupowac w Inter Cars rozrzad czy gdzies indziej szukac jakies konkretnej marki?? co polcacie?? i jaki jest to koszt kompletnego rozrzadu...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group