To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - [2.5 TD] pęknięta rama

rafal_pajero - 09-09-2009, 15:25
Temat postu: [2.5 TD] pęknięta rama
Witam wszystkich użytkowników Pajero:)

Mam mało ciekawy, jak i skomplikowany problem... wczoraj w moim misku pękła rama przy tylnim prawym kole w miejscu, gdzie mocowany jest amortyzator. Po bliższych oględzinach okazało się, że rama w tym miejscu była już kiedyś spawana. Wszystko nie wygląda za dobrze, jest w tym miejscu też sporo rdzy. Ogólnie rama, pomijając to felerne miejsce i swoje 20lat, wygląda całkiem przyzwoicie.

Tak więc co zrobić? oddać auto do spawania? tylko gdzie? mieszkam w Warszawie, może ktoś mógłby polecić warsztat który byłby to wstanie zrobić za rozsądne pieniądze?generalnie jak narazie zamożnym off-roadowcem nie jestem;)
na allegro są dostępne ramy od pajero II, może kupić taka ramę za 800-1000złzł? tylko teraz pytanie czy to się będzie opłacać.. przełożenie wszystkiego też pewnie będzie kosztowało...

Z góry dziękuje za wszystkie rady i pozdrawiam serdecznie!

Anonymous - 16-09-2009, 14:08

Ja bym przyłożył karton do ramy i wyciął dokładnie kształt tylnego profilu ramy. Dociął dwa takie kawałki z blachy 4mm przyspawał po bokach, potem od góry i doły po płaskowniku ładnie doginanym do kształtu i spawanym elegancko i cieszył się pojarą. Zanim odpadnie to dłuuugo jeszcze.
rafal_pajero - 17-09-2009, 13:22

dzieki, rama pospawana, pawie jak nowa;)
Anonymous - 18-09-2009, 17:50

Zdjęcia zapodawaj dla potomnych. :D
Cytrus - 20-09-2009, 19:35

Witam jestem nowy niedawno kupiłem Pajero I i też mam problem z ramą jeszcze nie pękła ale jest mocno skorodowana w okolicy mocowania resorów piórowych mógł byś powiedzieć gdzie spawałeś swoją
polaff - 02-10-2009, 00:03

to własnie typowe....\\
Sam sobie poradzilem i mam w dupie innych.

Sorry za słownictwo, ale nie da się inaczej

Brystol - 06-12-2009, 13:22

acinski napisał/a:
Ja bym przyłożył karton do ramy i wyciął dokładnie kształt tylnego profilu ramy. Dociął dwa takie kawałki z blachy 4mm przyspawał po bokach, potem od góry i doły po płaskowniku ładnie doginanym do kształtu i spawanym elegancko i cieszył się pojarą. Zanim odpadnie to dłuuugo jeszcze.



Spawać migomatem, czy elektrycznie?

Robert09 - 09-12-2009, 14:38

Brystol napisał/a:
acinski napisał/a:
Ja bym przyłożył karton do ramy i wyciął dokładnie kształt tylnego profilu ramy. Dociął dwa takie kawałki z blachy 4mm przyspawał po bokach, potem od góry i doły po płaskowniku ładnie doginanym do kształtu i spawanym elegancko i cieszył się pojarą. Zanim odpadnie to dłuuugo jeszcze.



Spawać migomatem, czy elektrycznie?


:shock: o ile mi wiadomo migomat też elektrycznie spawa.

waclaw2727 - 09-12-2009, 19:38

Brystol napisał/a:
acinski napisał/a:
Ja bym przyłożył karton do ramy i wyciął dokładnie kształt tylnego profilu ramy. Dociął dwa takie kawałki z blachy 4mm przyspawał po bokach, potem od góry i doły po płaskowniku ładnie doginanym do kształtu i spawanym elegancko i cieszył się pojarą. Zanim odpadnie to dłuuugo jeszcze.



Spawać migomatem, czy elektrycznie?


spawane tak zwane elektryczne( elektrodami ) przetapia dokładnie blachę i lekko osłabia do okoła a migomat nie zawsze dokładnie pospawa gruba blachę więc do ramy dobre spawanie jest potrzebne (elektrodami) chyba ze ktoś ma duży migomat

dar0077 - 11-03-2010, 00:34

Tylko migomat do spawania . Po elektrodach metal szybciej rdzewieje i jest większa możliwość przetopienia podrdzewiałych elementów ramy.
watson1911 - 11-03-2010, 18:32

dar0077 napisał/a:
Tylko migomat do spawania . Po elektrodach metal szybciej rdzewieje i jest większa możliwość przetopienia podrdzewiałych elementów ramy.

Aby pisać o spawaniu trzeba spawać i mieć pojęcie,niech każdy wypowiada się o rzeczach,które robił,albo wie dokładnie jak to robić,a nie zasłyszanych w pubie przy piwie,bez urazy oczywiście.Ludzie tu szukają pomocy i po to zadają pytania by otrzymać odpowiedź konkretna,a nie "ja bym pospawał migomatem bo on jest taki amerykansky"Wybacz kolego,ale pojęcia chyba nie masz o spawaniu bo gdybym pokazał Ci moją rame pospawaną ELEKTRODAMI to kopara by Ci opadła.Nie pisze tego złośliwie,ale tylko po to by pomóc odpowiedzieć na zadane tu pytanie.Pozdrawiam wszystkich :)

AndrzejM22 - 11-03-2010, 21:59

No niestety prawdą jest że sama spawarka nie pospawa czy to będzie migomat czy elektrodowa jak spawacz będzie do dup..... i na odwrót . Dopiero dobry spawacz z odpowiednim narzędziem potrafi zdziałać cuda . A skutecznych metod łączenia metalu jest wiele . Ja osobiście jestem zwolennikiem spawania migomatem i tą sztukę jako tako opanowałem . Ale znam tez ludzi którzy używają klasycznej elektrodowej spawarki i przewyższają mnie o głowę albo i dwie. Także obie techniki są dobre i skuteczne. Przynajmniej do łączenie zwykłej stali bo z innymi metalami to różnie bywa
jawaldek - 11-03-2010, 22:34

Cytrus napisał/a:
Witam jestem nowy niedawno kupiłem Pajero I i też mam problem z ramą jeszcze nie pękła ale jest mocno skorodowana w okolicy mocowania resorów piórowych mógł byś powiedzieć gdzie spawałeś swoją
nie wiem z której strony Warszawy ale jeśli południowa strona to w miejscowości Gołków na ulicy Łąkowej jest warsztat co robi terenówki->> wiadomość mam od jeep-niętego :wink: ->>motał w tym warsztacie swojego
Jeepa i jak oglądałem samochód to w Gołkowie znają się na rzeczy.
AndrzejM22 napisał/a:
No niestety prawdą jest że sama spawarka nie pospawa czy to będzie migomat czy elektrodowa jak spawacz będzie do dup..... i na odwrót . Dopiero dobry spawacz z odpowiednim narzędziem potrafi zdziałać cuda
i dobrze prawisz->> lepiej oddać do warsztatu co potrafi to zrobić odpowiedzialnie niż gdzieś w trasie ma rama się rozwarstwić. Tył ramy w Miśkach to newralgiczny punkt na rudę.
Gołków koło Jazgarzewa a Jazgarzew koło Piseczna :mrgreen:
http://www.piaseczno.eu/i...emid=95&lang=pl

dodgev;) - 11-03-2010, 22:34

witam grono :) długi czs przygladam sie tej dyskusi i robi sie coras ciekawsza :roll: , do rzeczy . Jakieś 2 latka temu spawałem swoją rame bo wyglądała jak ser szwajcarski od tego czasu siadła ponownie niestety w innych miejscach co ciekawe oddalonych od spawów . Zakupiłem drugiego ''żuczka" rozebralem i po wypiaskowaniu ramy ruwniesz nadawała sie do spawania :( w miejscach tylnych resorów wymieniłem cały element na nowy dopasowywałem z profili zimnogietych , teraz już jest w trakcie składania specjalistą nie jestem ale jesli sie chce to zrobić dobrze z zamontowaną budą nie pospawasz wszedzie .
(sorki za błędy)

AndrzejM22 - 12-03-2010, 09:11

dodgev;) napisał/a:
specjalistą nie jestem ale jesli sie chce to zrobić dobrze z zamontowaną budą nie pospawasz wszedzie


No generalnie ruda zżera dolną cześć ramy i boki profilu tam gdzie zalega najwięcej błota . Także do tych miejsc jest całkiem dobre dojście. Ale na pewno zdjęcie budy z ramy bardzo usprawnia prace przy niej i jest zdecydowanie mniej gimnastyki.

dodgev;) napisał/a:
(sorki za błędy)


Na błędu ortograficzne i interpunkcyjne jest bardzo proste rozwiązanie pisanie postu w Wordzie albo jakimś innym programie przeznaczonym do pisanie co ma opcję sygnalizowani o błędach. Ja tak robię bo moje wypowiedzi bez korekty raziły by strasznie błędami. A tak są czyste ładne i czytelne .Ale to tak po za tematem. :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group