Pajero Pinin - Przeróbka PININA ???
ciastek - 09-09-2009, 18:06 Temat postu: Przeróbka PININA ??? Witam moi staruszkowie mają Pinina 1,8 stały napęd x4 z chyba 2002 r i znowu w terenie rozwalił ojciec sprzęgło teraz chciałbym przy naprawie wsadzić tam reduktor ale pytanie czy sie da i jak tak to jaki ktoś może coś wie na ten temat, może próbował coś takiego wykonać.
Proszę o pomoc
plandrzej - 09-09-2009, 23:40
Skrzynia oryginalna od pinina jest z reduktorem zobacz na allegro sprzedają takie z 2003 roku
zbyszekm2 - 10-09-2009, 08:55 Temat postu: Re: Przeróbka PININA ???
ciastek napisał/a: | Witam moi staruszkowie mają Pinina 1,8 stały napęd x4 z chyba 2002 r i znowu w terenie rozwalił ojciec sprzęgło teraz chciałbym przy naprawie wsadzić tam reduktor ale pytanie czy sie da i jak tak to jaki ktoś może coś wie na ten temat, może próbował coś takiego wykonać.
Proszę o pomoc |
hm. a ty masz bez reduktora?
ciastek - 11-09-2009, 12:39
ale to nie ma znaczenia że ja nie mam silnika gdi tylko inny bo to jest wersja z stałym napędem na 4 koła
mstrucz - 14-06-2011, 08:11
Wg opinii eksperta można wymienić samą skrzynię rozdzielczą od SS4 do MPI. Użytkownikowi taka zmiana dałaby możliwość używania trybów 4H, 4 Hl i 4 Ll, czyli na cztery asfalt, na cztery z blokadą , na cztery z blokadą i reduktorem. Opcja 2H byłaby dostępna po zamontowaniu całego systemu SS4 czyli również pompy obsługującej sprzęgło w przednim dyfrze (wolne koło dołączające napęd na przód) o ile MPI i GDI mją te same przednie dyfry (tzn o ile w MPI to sprzęgło jest, bo tam nie jest potrzebne, ale wydaje mi się, że Mitsubishi montowało te same dyfry), ale nie wydaje się ona potrzebna. Ogólnie można powiedzieć, że SS4 z GDI to system pochodzący konstrukcyjnie z PII (brak centralnego mechanizmu, jest tylko wiskoza - VCU), natomiast system FullTime z MPI to zubożona wersja systemu z PIII/PIV - ma i centralny mechanizm różnicowy i sprzęgło VCU (do utrzymywania symetrycznego podziału mocy). Przednie sprzęgło (w dyfrze) jest konstrukcyjnie tożsame z rozwiązaniem z PIII.
W przypadku wymiany, trzeba by było sprawdzić, czy wersje MPI i GDI miały te same wały, dyfry w osiach itp (chodzi o wytrzymałość) myślę, że można to zrobić po kodach części zamiennych.
Piotrek4 - 18-01-2013, 17:20
Udało się może komuś zrobić przeróbkę?? Czytając wcześniejszy post wnioskuję że po przełożeniu skrzyni rozdzielczej z ss4 do mpi nie mamy już wtedy centralnego mechanizmu różnicowego i VCU i napęd oprócz braku możliwości odpięcia przedniego napędu jest identyczny z fabrycznym ss4?? Jeżeli się mylę to mnie poprawcie. Oprócz wymiany skrzyni rozdzielczej nie trzeba jeszcze zmieniać coś w elektronice i łap od skrzyni??
gule - 10-04-2013, 04:32 Temat postu: Wytrzymałość skrzyni Podłącze się bezczelnie pod temat...
-zna ktoś może wytrzymałość skrzyni Pinina (V5M21), pytając o wytrzymałość mam na myśli maksymalny moment obrotowy jaki jest w stanie ona przenieść na koła bez rozpadnięcia się (może jakieś słabe punkty)??
-oraz jaki max. moment obr. może przenieść VCU na przednią oś ??
pytam, gdyż rozumiem że skrzyni z Pajero III V5M31 z SS na przekładni planetarnej nie jesteśmy w stanie włożyć do Pinina ze względu na wyjście przedniego wału znajdujące się po przeciwnej stronie ?? Ta opcja najbardziej by mi odpowiadała bo już w serii przy 3,2DiD znosi ok. 400Nm, ma sprzęgło ok.275mm no i oczywiście przekładnie planetarną..
Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek, nawet szczątkowe informacje...
Pozdrawiam Michał.
mstrucz - 10-04-2013, 20:20
Silnik pinina ma w wersji 2,0 GDI coś koło 140 Nm - a i tak potrafi skrzynię przegrzać. Na tubie są filmiki jak 2,0 robi "burnout" i to niezły, ale wątpię aby ta skrzynia była wytrzymała. Nie wiem jakie są róznice w wymiarach skrzynek w PIII i Pininie ale spodziewam się, że znaczne. To przede wszystkim.
SS4 może dać na przód do 50% mocy.
gule - 11-04-2013, 18:03
Wynikałoby z tego że Visco jest obliczone na 70-90Nm... słabo
Jeśli chodzi o wytrzymałość to gdzieś znalazłem opis jak komuś półoś z tyłu ukręciło na 35" oponach i to bez szaleńczej jazdy, czyli kolejne potwierdzenie że może być cieniutko z wytrzymałością...
Gene - 14-04-2013, 09:27
No to robi sie powazny klopot. Fabryczne polosie przy takich kołach nie wytrzymają dlugo w żadnym Mitsubishi. Chętnie poczytaj ten opis...
gule - 17-04-2013, 01:21
Nie mogę go znaleźć, ale pogrzebię jeszcze później w historii przeglądarki..
Zapowiada się naprawdę słabo, miałem plan wrzucać do Pinina silnik 2,0T, bo autko mi się strasznie podoba, jak na swoje gabaryty i napęd jest bardzo lekkie co mnie szczególnie przekonuje. Jednak jeśli przy 350KM i okolicach 500Nm momentu mam zmieniać skrzynie, reduktor i półosie z częstotliwością raz na miesiąc to ja dziękuje
Domyślam się że skrzynia V5M31 i napędy w klasycznym Pajero by wzięły na klatę taki moment obr. bo fabrycznie jeżdżą z niewiele mniejszym przy silniki 3,2DiD, ale wysoka masa własna go dyskwalifikuje....
Gene - 19-04-2013, 10:07
Tak na moj gust i doswiadczenie to maksymalnie kola 33" do fabrycznego Pajero. Czy to bedzie 2-ga, 3-cia generacja czy Sport. Potem trzeba zmieniac elementy na wzmacniane. Przykro mi to nie Patrol tylko IFS.
gule - 28-04-2013, 01:55
Gene napisał/a: | No to robi sie powazny klopot. Fabryczne polosie przy takich kołach nie wytrzymają dlugo w żadnym Mitsubishi. Chętnie poczytaj ten opis... |
Tak jak obiecałem: http://www.pajerio.com/fo...ca-parts?page=1
|
|
|