Sigma/Diamante Techniczne - natępny problem traci zapłon??
Jaceksigma - 09-09-2009, 20:38 Temat postu: natępny problem traci zapłon?? Witam panowie mam następny problem może coś podpowiecie.
Silnik zaczął mi szarpać po prostu tak jak by tracił zapłon. Trzymając gaz w jednej pozycji silnik traci obroty i zaraz odzyskuje. generalnie nie da się jeździć. To samo jest na benzynie i na gazie. Myślę ze to może aparat zapłonowy? albo coś z komputerem. Jakie są wasze pomysły?
Anonymous - 09-09-2009, 22:30
myślę że powinienieś sprawdzić emulator wtrysków - chyba tak to się nazywa
Zajc3w - 09-09-2009, 22:32
Na zimnym i na ciepłym?
Świece, kable WN i kopułka nie są przedpotopowe??
Przepustnica czyszczona, TPS ustawiony/nieruszany sprawny??
Przepływomierz sprawny?(podmień z innej sigmy)
to tyle co mie przyszło do głowy. Podobne objawy ustąpiły u mnie po wymianie świec, kabli WN serwisie przepustnicy i ustawieniu TPSa. Robiłem wszystko naraz więc nie wiem co dokładnie było przyczyna dławienia i szarpania.
Jaceksigma - 09-09-2009, 22:39
Nie sądzę żeby to było coś z przepływomierzem lub z tps bo na gazie mam to samo a gaz jest na Blosie wiec bez elektroniki. świece mają parę tysięcy przewody tez raczej zdrowe.
Zajc3w - 09-09-2009, 22:44
Jaceksigma napisał/a: | Nie sądzę żeby to było coś z przepływomierzem lub z tps bo na gazie mam to samo a gaz jest na Blosie wiec bez elektroniki. świece mają parę tysięcy przewody tez raczej zdrowe. |
To chyba wykluczyliśmy wszystko poza modułem zapłonowym lub cewką. Ale wg mnie wtedy by wogóle nie palił.
Nadworny mechanik może coś wymyśli
Anonymous - 10-09-2009, 06:58
i tak się dzieją chocki klocki z autami na gaz zauważcie ze prawie każdy kto ma auto na gaz to coś się dzieje z zapłonem jest to za duża ingerencja w silnik auta, a szczerze powiem ze te auta kiepskich instalacji nie lubią ale dobra nie krytykuje tego co kto ma ja stawiam na przepływomierz te przepływki są strasznie czule na nawet najmniejsze cofki powietrza, być może padł czujnik temp powietrza w przepływce, na dzień dobry wpiąć się w gniazdo diagnostyczne na benzynie i spróbować zczytać błędy o ile są , jeśli nie ma to posprawdzać wszystkie węże podciśnienia być może któryś jest przetarty i bierze fałszywe powietrze wtedy będzie taki objaw na gazie i na benzynie,ewentualnie stawiam na świece przy gazie ich zużycie jest 2 krotnie szybsze
VirMan - 10-09-2009, 20:21
taaa... ja mam gaz i nic sie nie dzieje - zależy od stopnia wyeksploatowania auta.. na benzynie tez sie dzieją.. plis... jedyne co może cierpieć , to gniazda zaworówi popychacze i same zawory... to jest jedyne co się może szybciej zużywac.... świece tez sie moga deliktniej szybciej wpyalac. - ale generalnie jeśli ktoś jeżdzi na zbyt ubogiej mieszance - tylko wtedy a to że trzeba mieć lepsze świece wynika z tego ze gaz ma wyższą izolacyjność , i poprostu trzeba mieć lepsze świece i tyle - to samo zużycie świec pozwoli jeździć na benzynie a na gazie juznie... dah mówione 1000 razy.
lukasz12 - 10-09-2009, 20:58
W takich przypadkach ja standardowo polecam sprawdzić zachowanie samochodu na benzynie choć tutaj raczej jest wyraźny problem najpewniej z układem zapłonowym bo nawet jeśli jest nieodpowiednio ustawiony gaz to fakt auto będzie miało mniej mocy ale nie powinno szarpać i zapłony nie powinny wypadać - wiem to po przykładzie Sigmy kolegi Blizna który ma mieszalnik i faktycznie - auto się zbierało jak by miało ze 120 koni ale nie szarpało tylko po prostu nie szło. Do sprawdzenia trochę elementów - rozdzielacz (kopułka i palec), w następnej świece i kable, ostatecznie cewka i moduł zapłonowy. Więcej szczegółów nie jestem w stanie podać bo szczęśliwie mam 24V gdzie jest bezrozdzielaczowy zapłon. Ciesze się z tego że 3 lata temu jednak zdecydowałem się na tą wersję (mimo większych kosztów utrzymania).
adpiekar - 10-09-2009, 21:21
Witam,także miałem takie objawy wymienilem kable WN filtry gazu i regulacja nie pomogła.Pomogła dopiero wymiana świec zapłonowych.Pozdro.
lukasz12 - 10-09-2009, 21:58
Podaje numery elementów w układzie zapłonowym jakby ktoś potrzebował
-palec rozdzielacza: MD611757 - w Intercars Cars są 4 zamienniki, znajduje bez problemu po podaniu numeru oryginalnego - ceny w okolicach 30 zł)
-kopułka: MD618431 - są 3 zamienniki - cena około 120 zł
-cewka: MD166146 - 3 rodzaje - od 85 do 200 zł
-moduł: MD164475 - jest 1 rodzaj - drogo - 350 zł
Jaceksigma - 28-09-2009, 23:42
mam pytanko: do cewki zapłonowej przykręcone są dwa elementy jeden to kondensator a ten drugi na dwa przewody co to jest? i do czego służy? generalnie jak wypnę wtyczkę od tych urządzeń (na 3 piny ) nic się nie zmienia silnik chodzi tak samo tyle ze obrotomierz nie działa. może te urządzenia są walnięte i dlatego mi przerywa?
świece zmieniłem na nowe i przewody zapłonowe też było dobrze przez kilka dni i znów to samo:(
jutro założę nową kopułkę palec i cewkę zobaczymy czy pomoże.
lukasz12 - 28-09-2009, 23:44
To drugie coś to chyba jakiś filterek przeciwzakłóceniowy o ile mnie skleroza nie myli
VirMan - 29-09-2009, 09:20
ostatno eksperymentowalem z kopułką zapłonową .. łukasz widział jak sie skonczyło - wymiana palca i zmasakrowana kopułka - ojaw - słąbszy silnik i jakby mulił - prawdopodobie kopułka daje taki brzydki efekt..
DOBRA WIADOMOSC! - robięelektroniczny zaplon na cewki od 24v ( nie zapłące 140 pln za kopółke skoro moge miec elektroniczny w tej cenie) , wiec jakby ktoś chciał , to taki modulik będzie po 150 pln dostępny , wprost na wpięci do wtyczki z aparatu zaplonowego , i wtyczki tranzystora.
zestaw będzie wymagał cewek z 24v , kabelki może starczą - zależy jak kto popodpina no i wtyczek do cewek reszta w kostce i można zapomnieć o wymanach , przeczyszczan iu , słabnieciu.. itd etc :]
wojtas - 29-09-2009, 18:13
VirMan napisał/a: | wymiana palca i zmasakrowana kopułka |
To jest ta którą mi wysłałeś razem z aparatem ? Wygląda w środku jak młynek do kawy
lukasz12 - 29-09-2009, 18:15
To jest ta którą próbował poprawić przez podgięcie styku - niestety było trochę za ciasno i ukręciło się
|
|
|