| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Praca klimatyzacji a obroty silnika
 
 Moomin - 10-09-2009, 20:00
 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Praca klimatyzacji a obroty silnika
 Witam!
 
 Chciałem Was zapytać - czy w Waszych autach odczuwa się załączanie i wyłączanie sprężarki klimatyzacji? Bo nie wiem czy to normalne, ale moje auto jakoś nerwowo na to reaguje - potrafi samo przyspieszyć przy wyłączaniu sprężarki, skaczą mu odczuwalnie obroty. Tak ma być czy coś nie tak? Jest to automat, bo może ma to znaczenie i przepustnicę mam elektroniczną. Wymieniałem właśnie i myślałem, że to ustąpi, ale na nowej (używanej) jest to samo.
   
 P.S. Ktoś już o tym pisał, ale nie mogę znaleźć tamtego tematu.
 SHARK1979 - 10-09-2009, 20:19
 
 
  	  | Moomin napisał/a: |  	  | czy w Waszych autach odczuwa się załączanie i wyłączanie sprężarki klimatyzacji? | 
 U mnie tak, obroty troszke latają przy właczonej myśle, że to normalne
 przemekx303 - 10-09-2009, 20:34
 
 u mnie to samo ,widocznie ten typ tak ma
 Moomin - 10-09-2009, 20:40
 
 W takim razie OK. Dzięki za odpowiedzi.
   scaniol - 10-09-2009, 20:48
 
 cześć Moomin , u mnie zachowuje się identycznie jak opisujesz ( też automat ) , ale mam do Ciebie pytanie o automat właśnie , jak wygląda zmiana biegów ? czy od 1 do 4 jest płynna czy może któryś bieg przełącza Ci inaczej ? bo mam wrażenie , że po rozgrzaniu oleju w skrzyni z 2 na 3 dziwnie przełącza .
 Moomin - 10-09-2009, 21:07
 
 
  	  | scaniol napisał/a: |  	  | cześć Moomin , u mnie zachowuje się identycznie jak opisujesz ( też automat ) , ale mam do Ciebie pytanie o automat właśnie , jak wygląda zmiana biegów ? czy od 1 do 4 jest płynna czy może któryś bieg przełącza Ci inaczej ? bo mam wrażenie , że po rozgrzaniu oleju w skrzyni z 2 na 3 dziwnie przełącza . | 
 Hej!
 W górę (od 1-4) to przełącza raczej normalnie, ale po rozgrzaniu olej redukcja z 3 na 2 jest czasem jakaś taka gwałtowniejsza. Nawet o to pytałem w ASO wczoraj. Panowie się przejechali, podłączyli do komputera i nic nieprawidłowego nie stwierdzili.
 Akurat chyba zmiana między 2 i 3 może być troszkę inna bo z tego co czytałem to biegi 1, 2 są na jednym wałku, a 3 i 4 już na innym więc jak przechodzi z wałka na wałek to będzie trochę inaczej. Ale może głupoty gadam, jak tak to niech mnie ktoś poprawi. Coś takiego czytałem.
   A na czym polega ta dziwność w Twoim przypadku?
 scaniol - 10-09-2009, 21:12
 
 przełączy i za chwilę obroty spadaja o jalies 300 obr w dół , na zimnym jest idealnie
 
 [ Dodano: 10-09-2009, 22:14 ]
 pytałem różnych mechaników i jest na to 150 odpowiedzi , kazdy mówi co innego
 Moomin - 10-09-2009, 21:21
 
 Tak chyba nie mam, ale jest też sytuacja tak koło 2500 obr, że trzymam wciśnięty gaz, auto się rozpędza, a obroty zamiast rosnąć, spadają o jakieś 200 i potem rosną dalej. Też o to w ASO pytałem.
  Jest tam jeden mechanik, który sam miał Carismę automat i mówił, że tak one mają. Jak to określił "te automaty zawsze były trochę dziurawe".   scaniol - 10-09-2009, 21:22
 
 ile kosztuje w Aso podłaczenie kompa aby spr skrzynie
 
 [ Dodano: 10-09-2009, 22:23 ]
 na którym biegu tak Ci sie dzieje
 
 [ Dodano: 10-09-2009, 22:24 ]
 pytam , ponieważ u mnie jest właśnie identycznie chwilę po przełączeniu z 2 na 3 , tak jak Ci napisałem
 
 [ Dodano: 10-09-2009, 22:26 ]
 u ojca w Camry przy przebiegu ok 390 000 km automat pracuje idealnie , nic się nie dzieje , jednak to prawda , że toyota ma bardzo dobre i niezniszczalne automaty
 Moomin - 10-09-2009, 21:31
 
 U mnie jest to chyba na trójce i/lub czwórce.
 Ja jeżdżę do Białegostoku do Grafixu - samo podłączenie chyba 100zł, ale mi za to nigdy nie liczyli bo i tak podpinali komputer żeby sprawdzić problemy, z którymi się zgłaszałem. Chyba, że cena końcowa zawierała w sobie i podpięcie do MUTa...
 scaniol - 10-09-2009, 21:55
 
 czy twoje auto ma dobre przyspieszenie czy raczej bez szału
 Moomin - 10-09-2009, 22:04
 
 Nie narzekam na przyspieszenie. Fajnie się zbiera. Denerwuje właśnie tylko ta dziura koło 2500 bo wrażenie jest takie, że auto staje na chwilę. Sporo gorzej jest z przyspieszeniem gdy pracuje klimatyzacja...
 A co, nie jesteś zadowolony ze swego?
 
 [ Dodano: 10-09-2009, 23:11 ]
 Aha, tak sobie uświadomiłem, że ta dziura w przyspieszeniu jest odczuwalna właśnie przy rozgrzanym oleju. Na zimnym albo lekko ciepłym tego raczej nie ma.
 scaniol - 10-09-2009, 22:13
 
 Kupiłem ją tanio bo trzeba było zrobić kilka rzeczy , ale jestem zawiedziony zawieszeniem ( zero luzów , a jednak coś puka i z przodu i z tyłu ) , przyspieszenia też nie ma rewelacyjnego po przejściu z Camry 3.5 270 koników
  , ogólnie nie myślełem , że będzie tyle problemów z przepustnicą , zawieszeniem i takie tam rózne pierdoły . Anonymous - 10-09-2009, 22:14
 
 u mnie oobroty spadaja do 500 potem sie lekko podnosza, nic nie faluje  ale auto do 3000 tys zachowuje sie jakbym wiózł 2 tony, na plus 1 tona na przyczepce
  pozniej jest ok scaniol - 10-09-2009, 22:16
 
 Moomin , czyli u Ciebie jest dokładnie tak samo jak w moim aucie z tą jak to nazywasz ''dziurą '' , na zimny prawie nie czuć zmiany biegów , a na ciepłym oleju właśnie pojawia się ten problem co mnie wkurza bo lubię jak wszystko działa perfekcyjnie
 
 |  | 
 |  |