To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - soft turbo do sigmy:P

amokqq - 11-09-2009, 14:05
Temat postu: soft turbo do sigmy:P
Tak wiem, że to troszke ciężkie i kaso-chłonne:P ale poważnie zastanawiam.

Soft turbo, 0.4 może 0.6 bara. Jak myślicie, ile może to dać mocy i jaki będzie miało wpływ na żywotność silnika?

Zastaniawiałem się nad jakiś "kitem" z e-baya, albo skompletowanie sam potrzebnych rzeczy.

VirMan - 11-09-2009, 14:46

SofTurbo to określenie doładowania elektrycznym silnikiem (kompresorem ) o niewielkie stopnie sprezania. Ja osobiście robię własnie 0.1 - 0.15 bara na turbinie 0.8 KW. Mam nadzieję że rezultat bedzie ciekawy - nie radzę podnosić bardziej ze względu na konstrukcję nieuturbionych silników :) poprostu wszystko pójdzie w kawałki.
krzysius - 11-09-2009, 18:18

a co z hamulcami z kad podciśnionko,co z zaworami podcisnieniowymi(EGR,KLAPY W KOLEKTORZE ) :?: :D
amokqq - 11-09-2009, 20:50

Oj po przeczytaniu trochę więcej na temat turbo, stwierdzam, że może 0.3 bara niunia by mogła przyjąć.

Ciekaw jestem jak to się odzwierciedli w mocy.

Nic, pozostaje eksperymentować:P
Zabiorę się za ten projekt i zobaczę co za monstum stworzę...

[ Dodano: 11-09-2009, 21:26 ]
http://cgi.ebay.com/ebaym...&category=33742

Hm... zestaw turbo, w sumie można coś takiego spróbować.

Pewnie w chwili obłębu i braku opamiętania po prostu zamówie...
Zobaczymy co z tego będzie.

Anonymous - 11-09-2009, 23:41

amokqq, eksperymentuj jak najbardziej tylko to co widzę po zestawie to jest do silnika rzędowego a pamiętaj ze w sigmie masz V i będą potrzebne 2 turbiny i jeszcze jedno skoro masz silnik 24V i wstawiasz Turbo to może najpierw zacznij szukać drugi dobry silnik w razie na wymianem jak twój oryginalny w końcu się zmieli!!! :mrgreen:
Ale to Twoje auto i Twój wybór

Zajc3w - 11-09-2009, 23:43

juz chyba lepiej zrobić swapa : http://www.allegro.pl/ite...rbo_czesci.html cenowo tylko troche drożej a jest 100% pewności ze silnik wytrzyma.
amokqq - 12-09-2009, 09:59

Swap z 3000 gt... że ja o tym nie pomyślałem.

Ale roboty będzie od groma. Cenowo faktycznie trochę drożej, ale to fakt 100%, że nie będzie bum i po silniku:P

Będe kombinował. Dam znać jak zabiorę się za to.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Zajc3w - 12-09-2009, 10:04

Najlepiej od razu z całym napędem i będzie pierwsza w Polsce sigma 4WD ale to już na prawdę duuuuuża robota. :twisted:
Morfi - 12-09-2009, 11:17

Te turbo kity z ebay-a pochodza z chin. Sa bardzo nie wytrzymałe itd. Jedynie co to maja zestaw rurek który mozna dopasować do prawie dowolnego auta :) I to tez zestaw do rzedowej czwórki a nie widlastej szóstki.
piusza o tym tutaj
http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=1080
i tutaj
http://www.eclipse.net.pl...320d27998212477

wiecej w ciagu 5 min nei znalazłem a wiem, że duzo o tym pisali na forach :P

Lepiej robić swapa :P

Anonymous - 13-09-2009, 19:13

Zajc3w, i tutaj masz racje by mieć moc to tylko silnik z 3000 gt reszta to badziew
a teraz amokqq, jeśli zrobisz Swap na tym silnik to wielki szacun bede chylił czoła ku tobie masz sedan wiec jest więcej możliwości w zrobieniu 4x4 bez większej ingerencji w budę auta ale pamiętaj jak będziesz wsadzał silnik to musisz z 3000gt wziąć wszystko a wiec Skrzynie biegów, reduktor, tylne i przednie zawieszenie cale, wał napędowy, calutka instalacje elektryczna łącznie z środkiem auta, zegary od oleju, turbo i ładowania, wszystkie komputery odpowiadające za prace silnika no i musisz mieć kogoś to to wszystko wsadzi w sigmę podłączy i uruchomi . Tak więc nie dużo kasy myślę ze jakieś 15 000 pln na początek stykanie :mrgreen:

amokqq - 13-09-2009, 22:05

Z "drobnej przeróbki" swap +praktycznie wymiana połowy auta:) ale wiecie co... dalej mi się wydaje ciekawym pomysłem.

Kasowo ciut dużo, ale pomyślę. Musiałym dostać całego 3000gt na chodzie... tak będzie najłatwiej.

Tak jak mówię, będe myślał. Kasy sporo, więc też jest jakiś problem. Ale może się udać.

VirMan - 13-09-2009, 23:19

nie musisz całej insTALACJI :) - WYSTARCZY TA OD SILNIKA - KOMPLETNA - RESZTA JEST BAAARDZO PODONA W 24V JAK MASZ 12V TO MOŻE BYĆ ORZEJ , ALE PRZY 24V MASZ NIEMAL TO SAMO :)

Sory Caps:P

Anonymous - 14-09-2009, 07:03

amokqq, jeśli kupisz cale 3000 gt nawet z angli to masz już problem z głowy wystarczy później tylko włożyć w to prace i chęci i powinno być si a co do przekładki to niestety tak to wygląda to nie jest tylko pomysł ze silnik i już do tego do chodzi właśnie cala reszta bebechów by to hulało
zbyszek05 - 14-09-2009, 20:16

silnik + ecu+ parę kabelków .....i tak ...napewno rozerwie skrzynię zarówno manuala jak i automat ...napewno pozrywasz sobie tulej wachaczy przednich i będziesz dłubał w owym zawieszeniu ...napewno nie będzie frajdy z jazdy bo przy dobrym zestrojeniu tego wszystkiego awd nie wystarczy ...i tak można wymieniać nie mówiąc o usztywnieniu zawieszenia przedniego i hamowni. dodam od siebie że 20 koni na silniku od sigmy 24V to jest juz coś bo na 4 biegu można wykręcić blat. ....tylko po co - szkoda skrzyn i półosi napędowych ....to jest długa historia i dużo kasy .sama wymiana podejdzie tylko po co? skoro nie zużyjemy nigdy tych 285 koni!

p.s przy wymianie silnika sam chciałem tak zrobić marzyło mi się takie cacko....przednia oś i ok 300 kucy ...kazdy zachwalał owy silnik ...mało przebiegu a każdy taki sam...zrezygnowałem bo za dużo kasy jak na takie przeróbki ...ciągle byłoby coś i ciągle samochód na lewarkach i ręce w smarze ....zakupiłem sobie od SL 226 konny i jestem zadowolony chociaż niedosyt mam ale podoba mi się jak się zbiera do 200

Anonymous - 14-09-2009, 22:27

amokqq, widzisz i masz odpowiedz od pana zbyszek05, no ale skoro chcesz czuć coś takiego (przeróbki i nie jeżdżące auto) na własnej skórze to i tak życzę powodzenia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group