To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Piski z silnika

japan_jacek - 14-09-2009, 19:00
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Piski z silnika
Mam problem z piszczenie spod maski :? . Po odpaleniu po ok 5-10sek. zaczyna cuś piszczeć, nierównomiernie. Napewno nie są to paski (rozrząd został niedawno wymieniony). Piski dochodzą jakby z drugiej strony silnika. Gdy dodam gazu, pisk znika, jednak po odpuszczeniu pedału znów wraca w tempie błyskawicznym. Natomiast po wciśnięciu sprzęgła, nawet o trzy cztery centymetry jest cisza, dopóki się go nie puści. Znajomy powiedział, że to może być łożysko sprzęgła i to spory wydatek(nie sama część lecz robota, ponieważ trzeba ponoć wyjmować skrzynię bieów) :cry: . Co o tym sądzicie?

[ Dodano: 14-09-2009, 19:13 ]
http://w402.wrzuta.pl/film/aKe6W2cJogE/film0002

materiał dźwiękowy

pan_slonik - 14-09-2009, 19:17

na 95% łożysko oporowe sprzęgła.
japan_jacek - 14-09-2009, 20:01

wiesz/wiecie ile może to kosztować mniej więcej?
sampler - 14-09-2009, 20:12

ja bardziej obstawialbym lozysko walka sprzeglowego. Skoro dzwiek znika przy wciskaniu sprzegla
prelud - 14-09-2009, 20:44

sam koszt lozyska nie jest duzy.znajomy dobrze mowi ze trzeba zdejmowac skrzynie.u mnie tez gwizdalo lozysko oporowe i za jedna robota od razu wymienilem cale kompletne sprzeglo (lozysko oporowe,docisk i tarcza).Sam koszt sprzegla 420zl z wysylka u Japaneze firmy AISIN plus sama robocizna 400zl ;/ koszt niemaly ale sprzeglo elegancko bierze i jest cichutko pod maska :)
ociek8 - 14-09-2009, 21:17

tak jak sampler pisze - nie lozysko oporowe ale lozysko wałka sprzęgłowego - ( jesli wciskasz sprzeglo to odłączasz skrzynie dlatego wtedy jest cisza ) a łożysko oporowe przy wciśnietym sprzęgle zaczyna sie krecic
sampler - 14-09-2009, 21:26

Na odwrot. Jak wcisniesz sprzeglo to kreci sie lozysko oporowe a skrzynia stoi (wtym lozyska na walku) a jak puscisz to oporowe stoi a kreci sei walek sprzeglowy
japan_jacek - 14-09-2009, 21:57

dziękuję Wam za pomoc. Już mniej więcej wiem co i jak. Mam jeszcze jedno pytanie, odnośnie serwisu- gdzie(w-wa i okolice) radzilibyście mi pojechać- do EVOLUTION SERVICE czy AUTO TW?
W wątku o serwisach te dwie firmy są najczęściej wymieniane, ale zarówno jest pare osób, które odradzają ES jak i istnieją przeciwnicy AUTO TW, więc już sam straciłem rozeznanie kto w tej bajce jest dobry a kto zły. :?: :?: :?:

pan_slonik - 15-09-2009, 00:13

Panowie.

Łozysko oporowe na 95%. :!:

Zadajcie sobie pytanie: czy łożysko zalane olejem bedzie piszczeć???

Łożysko oporowe po puszczeniu sprzegła kręci sie, a ze jest sucho i sie przyciera to trze o docisk skąd bierze sie pisk. Po naciśnieciu sprzegła cichnie, ponieważ jest mocniej docisniete do docisku (słoneczka) i juz nie trze.

Po rozebraniu sprzęgła zapewne na słoneczku będzie mały wytarty rowek, własnie od łozyska.

Tak na marginesie, jezeli skrzynia bedzie wyciągnieta warto przy okazji wymienic łożysko wałka sprzęgłowego koszt ok 100 a nie trzeba dwa razy płacic za wyciągniecie skrzyni. 8)

ociek8 - 15-09-2009, 07:04

łożysko na wałku sprzęgła nie jest zalane olejem :) chyba ze byś wlał w skrzynie z 10 litrów oleju. Druga sprawa jesli sprzęgło nie jest wciśnięte to łożysko oporowe sie nie kręci.Idzie wysłuchać czy szumi opór czy szumi łozysko wałka. Zostaje przy swoim jesli piszczy bez wciśniętego sprzegła jest to łożysko na wałku , jeśli wciskasz sprzęgło i jest cisza automatycznie odłączasz skrzynie z obrótów.Jeśli wciskasz szprzęgło i jest szum - łożysko oporowe.
sampler - 15-09-2009, 07:12

lozysko oporowe nie powinno sie krecic aczkolwiek moze jesli sprzeglo nie odbija do konca. Zreszta po sciagnieciu od dolu oslony bedzie to do zauwazenia.
Krzyzak - 15-09-2009, 07:53

musialem sie wtracic, bo chyba sporo osob nie ma pojecia o budowie sprzegla...
lozysko oporowe sprzegla jest typu RS - zamkniete, tam nic sie nie ma prawa dostac; jest nasmarowane fabrycznie i oczywiscie sie zuzywa, wiec trzeba wymienic (najlepiej caly komplet sprzegla)

z zasady dzialania lozysko dotyka kolnierzem na zewnetrznej biezni do sprezyny docysku (tej gwiazdy), ale tylko podczas pracy - wiec rowek na gwiezdzie jest norma

po puszczeniu sprzegla lozysko nie powinno sie krecic - po to smaruje sie walek sprzeglowy pod nim a w dobrych zestawach jest specjalny smar do tego

lozysko w skrzyni na walku oczywiscie warto wymienic, tyle ze trzeba rozkrecac skrzynie i poza kosztem zamiennika lozyska (80 zl) dochodzi koszt rozebrania skrzyni; oczywiscie jest ono smarowane olejem ze skrzyni, bo to zwykle lozysko kulkowe

ociek8 - 15-09-2009, 08:18

wiem jak jest zbudowane i na jakiej zasadzie dziala sprzęglo, jeśli ktoś odrazu obstawia lozysko oporowe nie zna sie chyba na budowie sprzegła, U japan_jacek jest typowy objaw uszkodzonego łożyska na wałku sprzęgłowym , lub podparte oporowe w co wątpie
pan_slonik - 15-09-2009, 17:53

nie ma co sie kłucic.

Pewne jest ze szkrzynie trzeba wyciągnąc i zapewne wtedy sie okaze co tak naprawdę dolega miskowi. :rolleyes:

Tak na marginesie już to:

1. łożysko na wałku sprzegłowym może: huczeć, szumiec, buczeć, stukać itd ale na pewno nie piszczeć.

2. łożysko dociskowe sprzęgła moze: huczeć, buczeć, szumiec, stukać no i piszczeć.

3. skrzynia jest zalana olejem, który podczas obracania sie wałków skrzyni jest rozprowadzany po całej skrzyni smarując (zalewając) w ten sposób m.in. łożysko wałka sprzęgłowego. Twierdząc ze łozysko to nie jest zalane (smarowane) olejem to po co zaraz za nim w strone sprzęgła jest założony simering???? tym bardziej ze łożysko to nie ma nawet osłon na wianku (koszyku) i kulki sa widoczne :roll:

ps. robimy zakłady??? :lol:

japan_jacek - 16-09-2009, 20:17

dzis podjechałem Misiaczką do AUTO TW. Jak na złość po przejechaniu 30kilku km piski ustały. Z mojego opisu mechanik stwierdził, że jest to zazpewne łożysko oporowe sprzęgła, jednak nie chciał wydać ostatecznej diagnozy, gdyż nie było słychać dźwięku. Umówiłem się za dwa tyg i jak tylko sie dowiem co było przyczyną to napisze

[ Dodano: 06-10-2009, 19:31 ]
Problemem było ŁOŻYSKO OPOROWE SPRZĘGŁA. Zostało wymienione i wszystko chodzi tip top :finga:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group