[92-96]Lancer CB0 - [CB4 1.6] JAk wymienic olej w skrzyni +inne pytania...
Kacu555 - 15-09-2009, 15:22 Temat postu: [CB4 1.6] JAk wymienic olej w skrzyni +inne pytania... Witam! Pierwsze moje pytanie to jak wymieni olej w skrzyni biegow?? Jak wogole sprawdzic stan oleju ??Drugie pytanie to zdejmowanie boczkow w drzwiach widzialem juz takie tematy lecz wszystkie z elektrycznymi szybami lecz ja takowego luksusu nie posidam niestety i niemoge zdjac przez ta korbke od podnoszenia szyb probowalem ja zdjac lecz nie moge ;/ Trzecie pytanie kiedys z rok temu wierzdzajac do garazu niestety porysalem drzwi i chcialem sie za to wziasc i chcialem sie zapytac co myslicie o spreju zeby to psiknac zeby to niestarszylo czy jednak musi byc lakier ?? prosze o pomoc . Pzdr
tomekk - 16-09-2009, 07:41
1. olej spuszczamy poprzez odkręcenie śruby na dole skrzyni biegów, jest to jej najniższy punkt (duży łeb odróżniający się od pozostałych). Do spuszczania należy odkręcić także taką małą śrubę z boku skrzyni widoczną od chłodnicy, przez którą wleci powietrze i stary olej lepiej spłynie. Następnie zakręcamy śrubę, przez którą olej wyleciał i przez tą z boku wlewamy olej do środka, około 2 litry. Lejemy, aż olej zacznie się przez nią przelewać - wtedy mamy właściwy poziom - dokręcamy tą śrubkę i gotowe. Auto podczas tego zabiegu musi stać równo! a olej zalej 75W- 90W GL-4 nie ważne jakiej firmy.
2. wydaje mi się, że powinna być gdzieś tam metalowa zawleczka, która blokuje zdjęcie korbki. musisz ją podważyć płaskim śrubokrętem, albo wyciągnąć szczypcami. Reszta jak w elektrykach.
3. czy to głębokie rysy? jak tylko delikatne to można wypolerować pastą mikrościerną np tempo, albo automax i śladu nie będzie (możliwe, że powinieneś się wspomóc drobnym papierem wodnym 1500-2500 przed zastosowaniem pasty). Jeżeli głębokie (do metalu) to trzeba zamalować i wtedy spray / malowanie całego elementu lub zaprawka. Zamawiasz o odpowiednim kolorze w sklepie lub przez internet np allegro. Ja bym na twoim miejscu zamówił litr farby i prysnął także zderzaki:P (tylko że zderzaki są z plastiku więc potrzebujesz specjalny podkład na propylen) numer koloru znajdziesz na tabliczce, która znajduje się na masce samochodu - widoczna po podniesieniu jej do góry.
KaWu - 16-09-2009, 07:47
Cytat: | Jak wogole sprawdzic stan oleju |
Stojąc przodem do auta, jak się położysz (chyba że uda ci się z góry ) to w górnej wysokości skrzyni jest śruba wlewowa. tam sprawdzisz poziom.
Cytat: | jak wymieni olej w skrzyni biegow |
Rozgrzewasz skrzynie (jazda) i następnie pojemnik pod skrzynię i na spodzie jest śruba spustowa. Spuszczasz olej. Później zakręcasz korek (zwróć uwagę w jakim stanie jest podkladka) i bierzesz się za wlanie nowego oleju korkiem opisywaneym wyżej.
Wlewasz ok 1,8÷1,9 litra. Olej pełny syntetyk 75W90 GL4.
Cytat: | zapytac co myslicie o spreju |
na pewno nie będzie to tak jak pistoletem. Ale jak ktoś umie się sprayem posługiwać i np zależy mu tylko żeby korozja nie postępowała to można tak zrobić. Ważne jest przygotowanie powierzchni itd.
Cytat: | czy jednak musi byc lakier |
chodzi o "clear" Lakier bezbarwny Jak masz metalik / dwuwarstwowyto lakier czy to spray czy malowanie pistoletem to musisz bezbarwnym też malować.
tomekk - 16-09-2009, 15:35
KaWu napisał/a: | to w górnej wysokości skrzyni jest śruba wlewowa. |
no ja bym powiedział, że tak trochę bardziej w dolnej części niż w górnej, ale chyba nie da się tej śruby pomylić:P
[ Dodano: 16-09-2009, 19:40 ]
śruba do spuszcznia o ile się nie mylę na klucz 24 a do wlewania na 17-stkę
Lopullus - 09-11-2010, 19:24
Witam. Ja mam pytanie co do oleju, jak zaleje 85W90 GL-5 to będzie źle ? Z tego co słyszałem to ten GL-4 to poprostu starszej technologii, i ja gorszą płynność czy coś takiego. Jak to jest ? Bo cenowo to jest kolosalna różnica, a jak się poprosi o taki w sklepie to jest zawsze mega zakurzony i mówią sami że to staroć.
mkm - 11-11-2010, 23:41
Lopullus napisał/a: | Witam. Ja mam pytanie co do oleju, jak zaleje 85W90 GL-5 to będzie źle ? |
Bardzo źle.
Tylko GL-4.
Lopullus - 15-11-2010, 00:39
a czym to się różni ? Konkret chciałbym usłyszeć. Jakieś uzasadnienie.
Anonymous - 15-11-2010, 01:05
Ostatnio przerabiałem ten temat w związku z wymianą skrzyni. Na coltmanii macieekg napisał:
Cytat: | GL-5 to jest inna specyfikacja i ma dodatki, które powodują korozję elementów wykonanych z metali kolorowych m.in. brązu z którego wykonane są w skrzyniach coltów synchronizatory. Ja bym nie ryzykował, tym bardziej że cena i dostępność jest taka sama. Musi spełniać normę GL-4, ale jeżeli spełnia obie czyli GL-4 i GL-5 to też jest dobrze. |
Ja do swojego zalałem Texaco 75w90, spełnia GL-4 i GL-5. Kupiłem bez problemu, zapłaciłem coś koło 40 zł za litr.
mkm - 15-11-2010, 03:48
Lopullus napisał/a: | a czym to się różni ? Konkret chciałbym usłyszeć. Jakieś uzasadnienie. |
Czasami co za dobre i za nowe dla naszych autek nie jest do końca zdrowe.
Ja zalałem GL-5 i po kwartale skrzynia padła (zapewne był to zbieg okoliczności, ale niepokój pozostał)
Zaufałem więc osobom, które piszą, że trzeba lać GL-4 i taki leje.
Jak chcesz to masz porównanie obydwu.
Jak rozgryziesz co to jest lepkość kinetyczna to wytłumacz nam czym te oleje się różnią. Ja poległem
GL-4 - mineralny
Postać fizyczna/ barwa/ zapach: Przezroczysta ciecz/ bursztynowy do jasnobrązowego/
charakterystyczny zapach oleju
pH Brak danych
Temperatura wrzenia: Powyżej 300°C
Temperatura zapłonu: Powyżej 190°C
Temperatura płynięcia: Nie wyżej niż – 27°C
Własności utleniające: Brak danych
Prężność par: Brak danych. Do pominięcia w normalnych warunkach
użytkowania.
Rozpuszczalność w wodzie i
rozpuszczalnikach:
W wodzie nierozpuszczalny. Rozpuszczalny w rozpuszczalnikach
węglowodorowych.
Współczynnik podziału n-oktanol/woda Brak danych
Gęstość: Ok. 880 kg/m3
Lepkość kinematyczna w 40°C 9 – 24 mm2/s
Granice wybuchowości: Palność mgły olejowej przy koncentracji ok. 45g/m3.
Temperatura samozapłonu: Brak danych. Do pominięcia w normalnych warunkach
użytkowania.
Szybkość parowania: Brak danych
Właściwości korozyjne: Nie wykazuje właściwości korozyjnych.
GL-5 - syntetyczny
Postać fizyczna/ barwa/ zapach: Przezroczysta ciecz/ bursztynowy do jasnobrązowego/
charakterystyczny zapach oleju
pH Brak danych
Temperatura wrzenia: Powyżej 300°C
Temperatura zapłonu: Powyżej 200°C.
Temperatura płynięcia: Nie wyżej niż – 23°C
Własności utleniające: Brak danych
Prężność par: Brak danych. Do pominięcia w normalnych warunkach
użytkowania.
Rozpuszczalność w wodzie i
rozpuszczalnikach:
W wodzie nierozpuszczalny. Rozpuszczalny w rozpuszczalnikach
węglowodorowych.
Współczynnik podziału n-oktanol/woda Brak danych
Gęstość: Ok. 880 kg/m3
Lepkość kinematyczna w 40°C Ok.16 mm2/s
Granice wybuchowości: Palność mgły olejowej przy koncentracji ok. 45g/m3.
Temperatura samozapłonu: Brak danych. Do pominięcia w normalnych warunkach
użytkowania.
Szybkość parowania: Brak danych
Właściwości korozyjne: Nie wykazuje właściwości korozyjnych.
tomekk - 19-11-2010, 12:22
gl-5 szkodzi synchronizatorom, wynika to ze składu chemicznego
|
|
|