To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Problem z R/D LOCK-iem

rogal16-91 - 15-09-2009, 17:53
Temat postu: Problem z R/D LOCK-iem
Witam wszystkich. Kupiłem Pajero II które jest wyposażone w blokadę tylnego mechanizmu różnicowego... Jednak po załączeniu blokady ( słychać silniczek pracujący przez kilka sekund i na desce pali się kontrolka na stałe ) nie działa w praktyce... Podpinałem linką samochód pod drzewo i wylewałem wodę pod koła i nie kręcą mi się oba koła... Co jest nie tak ? Jaki jest koszt części składających się na blokadę ? Jakie są najczęstsze usterki blokady ?
73dar - 15-09-2009, 19:57

Nie wiem czy mam racje, ale żeby blokada zadziałała to trzeba zapiąć co najmniej 4hlc, jezeli nie zapiołeś napędu blokada chyba nie zadziała. Pewien tego nie jestem, sa na tym forum mądrzejsi i na pewno się wypowiedzą. Poza tym dosć orginalny sposób na sprawdzenie, ja bym na to nie wpadł.
Anonymous - 15-09-2009, 20:07

Wiele razy było o tym na forum... Poszukaj a znajdziesz.

Ale by zapiąć blokadę trzeba 4HLc lub 4LLc. Jednak jak kolega mówi, że słyszy silniczek to włącza w taki właśnie sposób.

rogal16-91 - 15-09-2009, 20:54

Biegi terenowe włączam... nie o to chodzi jak włączyć blokadę tylko co mogło się popsuć bo jest zepsuta na 100 % silniczek pracuje ale nie załącza się... jaki jest koszt tych części składających się na blokadę. Może macie jakieś foto z rozebranego mostu jak to wygląda w środku ?
73dar - 16-09-2009, 07:49

http://forum.mitsumaniaki...af686f1ab34a3ff
tu coś jest niestety w języku angielskim,

Gene - 18-09-2009, 10:03


Gene - 18-09-2009, 10:07

Dziwne, ze kontrolka sie pali. Jesli silnik robi to mechanizm zalacznia dziala. Czy podczas zalaczania i rozlaczania kontrolka mruga?
rogal16-91 - 20-09-2009, 23:11

kontrolka od blokady mruga w trakcie działania silniczka a po chwili pali się światłem stałym...
zbyszekm2 - 20-09-2009, 23:27

rogal16-91 napisał/a:
kontrolka od blokady mruga w trakcie działania silniczka a po chwili pali się światłem stałym...

O ile się załączy.
Kontrolka miga do puki nie zaskoczy blokada, Silniczek może przestać już kręcić, a kontrolka może dalej mrugać.

[ Dodano: 20-09-2009, 23:28 ]
po za tym tam silniczek jest w kompresorku, który zapina blokadę.

rogal16-91 - 09-11-2009, 22:33

dzięki za schemacik jeżeli ktoś by wiedział które części odpowiadają za blokowanie mostu ( na schemacie ) może ktoś już naprawiał taką blokadę ? jak to zrobić ? co mogło się popsuć ? blokada jest mi potrzebna a nowy most kosztuje ok 1000 zł i trochę roboty jeszcze... a blokada np firmy ARB to już komiczna suma i jeszcze kompresor do tego... pomóżcie :wink:

[ Dodano: 11-11-2009, 16:24 ]
A może mój kompresor słabo daje ciśnienie ? jakie powinno być ciśnienie powietrza i jak sprawdzić jakie ma mój kompresor ?

mazy - 20-11-2009, 20:03

Witam - podpinam się pod ten temat bo mam problem związany z blokadą tylnego mostu w swieżo zakupionym Pojero II z 93r V6 3.0 - po załączeniu blokady słychać kompresorek/kontrolka miga a efektu nie ma. Pokukałem i znalazłem przewód powietrzny z kompresora do ....no właśnie do nikąd. Gdzie mam szukać krócca na obudowie mostu. Jak rozróżnić mosty z/bez blokady ? Być może poprzedni właściciel zżenił jakiegoś szczepa i zamontował most bez blokady o ile jest to możliwe.

Pozdrawiam - Świeżak bez doświadczenia

rogal16-91 - 22-11-2009, 11:00

po prawej stronie mostu tylnego na godzinie 2 mniej więcej jest taki ogonek do którego powinien być przymocowany przewód od kompresora i chyba jeszcze jakieś kabelki od czujnika. zrobił bym zdjęcie ale nie mam akurat teraz aparatu :?
jabol66 - 26-12-2009, 20:09

Ja napisze tyle co wiem mioałem ten problem wcześniej ale u mnie nie było reakcji ze strony samochodu po naciśnięciu przycisku więc rozebrałem najpierw czujnik załączenia blokady działa jak bolec czy wsunięty czy wysunięty załączona/wyłączona, czujnik okazał się oki bo na sucho ruszając go kontrolka gasła zapalała sie
sprawa następona silnikczek sprężonego powietrza podłączyłem na kerótko działał ale blokada nie załączała sie (chyba bo kontrolka nie zapałała się a efekt końcowy podam za chwile) postanowiłem srawdzić szczelność przewodu powietrza sprężonego i przedm,uchać go z brudu (zapomniałem odpiąć od mostu) i niestety po zapodaniu na wężyk 8 atmosfer przepchnąłem poduszkę od blokady na drugą steronę i szpera na 100% caŁY CZAS. po przejechaniu jakieś 100km miałem mostr do wymiany ponieważ po rozebraniu mostu udało mi się zrobić brak blokady (czyli działajkący mechanizm różnicowy ) ale wył już tak że nie szło wytrzymać (jak w autobusie) ząbki od głowki w zasadzie brak ząbków powodował to że nie mogłem mieć już blokady. po wymianie główki podobno miało wszystko działać ale niestety autko sprzedałem a kupiłem drugą pajerke w której diff lock działa (ale używam tego w.....) blokada na 100 wypraw pomogła mi dwa razy ale wtedy kiedy wpakowałem się w coś takiego że nigdy bym tam bez asekurachji nie wjechał, a mając pomoc kogoś innego blokada Ci się raczej nie przyda. Ale wiem ja też lubię jak coś jest to ma działać, choć nie używam.
ufff może choć troche pomogłem i powodzenia

[ Dodano: 26-12-2009, 20:12 ]
a zapomniałem dodać cisnienie na silnikczku to znikome jakieś 0,5 do 1 atmosfery a skoro u ciebie czujnik pokazuje że załączył blokade to poduszka trochę przepchnięta ale
1. albo niewystarczająco
2. albo ząbki wytarte że nie dochodzą do drugich odpowiednio


a i jeszcze jedno nie znam się na tym poprostu piszę to co wiem a wiem to raptem w 20% i nie jestem tego pewien pisałem tyle by chociaż trochę pomóc:)

gołąb - 27-12-2009, 14:00

[ Dodano: 27-12-2009, 14:03 ]
jabol66 napisał/a:
blokada na 100 wypraw pomogła mi dwa razy ale wtedy kiedy wpakowałem się w coś takiego że nigdy bym tam bez asekurachji nie wjechał, a mając pomoc kogoś innego blokada Ci się raczej nie przyda. Ale wiem ja też lubię jak coś jest to ma działać, choć nie używam

Nie masz racji kolego blokada jest bardzo pomocna-gdy ja zalaczysz to obydwa kola tylnego mosto ciagna Ci na 100%,a bez blokady niekoniecznie A przeciez wiadomo ze co dwa to nie jeden

jabol66 - 27-12-2009, 15:11

Powiem Tak z tym co napisałeś zgadzam się ale najczęściej pomaga Ci się to szybciej zakopać. Z własnego doświadczenia wiem że po grząskim terenie jeżdze częściej na 4 koła ale z włączonym międzyosiowym mechanizmem różnicowym (dalej zajade). Chociaż nie mówie że te dwie blokady są niepotrzebne (czasem hjest dużonlepiej z nimi ale to jakieś 10% przypadków, oprzynajmniej dla mnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group