To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] Wymiana łożysk w CA0

Anonymous - 25-08-2006, 17:20
Temat postu: [ALL] Wymiana łożysk w CA0
nosze sie z zamiarem wymiany łozysk poniewaz zaczynaja byc coraz bardziej dokuczliwe :/. Chcialbym zrobic to samemu, bo wtedy cieszy to najbardziej, a i kieszen pelniejsza. Tylko czy dam rade? to jest jakas skomplikowana czynnosc? potrzebne sa jakies specjalistyczne narzedzia? moze chcialo by sie komus jakiegos malego manuala napisac?

z gory dziekuje za kazda podpowiedz

Anonymous - 25-08-2006, 17:33

Manuala znajdziesz na forum w dziale Download. Z przodu się do łożysk nie dobierałem, więc nie wypowiadam się. Tył to w miarę prosta sprawa. Ściąga się koło, bęben i odkręca piastę. T tyłu wymienia się całe piasty. To tyle ode mnie - wyjeżdżam do Białego! Powodzenia!
Anonymous - 25-08-2006, 17:38

niestety ale troche cienko z moim angielskim

a z tylem z tego co widze, to wydaje mi sie, ze nie powinno byc klopotu.

Anonymous - 25-08-2006, 18:23

zdejmujesz kolo, pozniej tarcze i ukazuje ci sie piasta, lozyska samego nie kupisz, dostepne jest lozysko z piasta tylko.
harpagan - 25-08-2006, 19:14

Dokladnie jak mowi deenbe tyl to pikus jesli chodzi o wymiane ale niestety jak bije po kieszeni
lozysko razem z piasta :|

Anonymous - 25-08-2006, 20:00

harpagan napisał/a:
Dokladnie jak mowi deenbe tyl to pikus jesli chodzi o wymiane ale niestety jak bije po kieszeni
lozysko razem z piasta :|


nawet mi nie mow :evil: u mnie (jambor, jc) tyl 345 japonskie, zamienniki po 245. zamawiac bede u japaneez`a po 195 (japonskie). przod duzo tansze, ale juz nie pamietam ile.

wymiana z tylu jest prosta, a przod?

Anonymous - 28-08-2006, 14:26

Z przodem jest gorzej bo sie zmienia samo lozysko.
Trzeba miec chyba jakis sciagacz bo inaczej bedziesz musial ciac szlifierka.
Nabic lozysko to tez sztuka aby nie rozwalic. Najlepiej oczywiscie na prasie ale skoro sam bedziesz to uwazaj.
Z tylem jest prosciej ale znacznie drozej bo wymienia sie cala piaste. Odkrecamy stara przykrecamy nowa.
Ceny:
- przod: oryginal - 87,50; podrobka - 65,79
- tyl: oryginal - 241,50; podrobka - 181,30

Ceny brutto. Jak chcesz to sie zglos to moge zalatwic.

Anonymous - 28-08-2006, 15:28

kaeres napisał/a:
Z przodem jest gorzej bo sie zmienia samo lozysko.
Trzeba miec chyba jakis sciagacz bo inaczej bedziesz musial ciac szlifierka.
Nabic lozysko to tez sztuka aby nie rozwalic. Najlepiej oczywiscie na prasie ale skoro sam bedziesz to uwazaj.


Dokładnie tak - z przodem jest trochę zabawy.
Ostatnio wymieniałem u mechanika łożyska z przodu i z tego co zaobserwowałem to potrzebne narzędzia są nastepujące:
- młotek to podstawa :twisted:
- kawał okrągłego matalowego wybijacza do zdjęcia łożyska
- coś do podwadzenia "zawleczki" zabezpieczenia (może być śrubokręt)
- prasa

Z tego co patrzyłem łożysko wyjmiesz w miarę prosto, schody zaczynają się przy wkładaniu łożyska - trzeba uważać żeby nie włożyć krzywo i dopchnąć do końca (wskazana prasa).

Hugo - 02-01-2008, 12:23

U mnie też huczy któreś łożysko w kole i nie jestem pewien które. Na 90% prawy tył, ale możliwe, że prawy przód. Jak to sprawdzić?
Tomekp - 02-01-2008, 12:53

Hugo napisał/a:
U mnie też huczy któreś łożysko w kole i nie jestem pewien które. Na 90% prawy tył, ale możliwe, że prawy przód. Jak to sprawdzić?


Najprościej podnieś lewarkiem i zakręć kołem - powinno być słychać i można bezsprzecznie stwierdzić które.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group