To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Zagadka z gaśnięciem, dla odważnych ....

pelo99 - 17-09-2009, 17:32
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Zagadka z gaśnięciem, dla odważnych ....
No to ponownie mam pytanie w związku z moją Cari 1.8 GDI. Sprawa przedstawia się następująco: Samochód sprawuje się jak należy wszystko w jak najlepszym porządku, ale po prostu sobie gaśnie podczas jazdy. Pierw zaczyna przerywać, a później gaśnie. Zazwyczaj się to dzieje po przejechaniu dłuższego dystansu, czyli po dobrym rozgrzaniu samochodu. Objaw wygląda jakby był brakowało paliwa lub prądu. Teraz opisze co i jak było sprawdzone: wczoraj miałem do dyspozycji MUT-II także komputer wykazał pełny brak błędów. Przejeździłem około 60km z podpiętym komputerem i sprawdzałem wszystko co mogłem chyba. Obie pompy działają bez zarzutu, podczas gaśnięcia trzymają ciśnienie do końca, w czasie jazdy jest około 5 MPa. Następnie zająłem się wartościami podawanymi w ms - czyli wtryski i tutaj także nic nie wskazywało na błąd lub wieszanie się wtryskiwaczy, dalej przeszedłem do czujnika położenia wału i tutaj także wszystko ok. No i oczywiście żadnych błędów, sonda lambda także pracuje w odpowiednim przedziale. Także naprawdę dużo zależności zostało wykluczonych. Dzisiaj jeszcze będę podmieniał sterownik umieszczony w komorze silnika, ten od sterowania wtryskami i zapewne jeszcze innymi podzespołami, może się coś rozgrzewa i zaczynają "styki" szaleć. Jak nie pomoże będę miał kompa centralnego ale to będzie później montaż, bo muszę znowu mieś MUT-II do zakodowania kluczyków.

Panie i Panowie pomocy, może ktoś miał coś takiego, już nie wiem czego się "chwycić" :(

[ Dodano: 17-09-2009, 19:06 ]
wymieniłem sterownik i zaczynamy dzisiaj testy ...

Maretzky85 - 18-09-2009, 10:19

Może się cewki przegrzewają ?
Koyocik - 18-09-2009, 10:53

A jak przerywa, co się dzieje z kontrolkami/prądem w kabinie (radio itd)?
pelo99 - 18-09-2009, 13:25

no sprawa jest taka że nie zawsze zgaśnie, czasami po przerywa i jedzie dalej, a czasami zgaśnie całkiem, ale dopiero wtedy jak zgaśnie to zaświecą się kontrolki od oleju i akumulatora, czyli tutaj niby nie ma problemu.

Znajomy rozmawiał z kierownikiem serwisu w "Dojczlandi" i on także obstawia ten sterownik silnika ... zobaczymy co i jak będzie bo opcji jest dużo ...

pzodro i czekam na kolejne podpowiedzi.

PS: a jak sprawdzić czy coś dolega cewkom ??

[ Dodano: 05-10-2009, 11:58 ]
Maretzky85 napisał/a:
Może się cewki przegrzewają ?

no i niestety dalej wszystkie zabiegi nie pomogły :(

może to coś z tymi cewkami, jest jakaś możliwość sprawdzenia ich organo leptycznie ??
i czy możliwe jest to że jak jedna wariuje to cały zapłon jakby odcinało ??

POMOCY !! Nawet serwis ASO zaczyna ręce rozkładać :/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group