Carisma - Techniczne - kilka problemów - prośba o radę
radek230481 - 17-09-2009, 18:40 Temat postu: kilka problemów - prośba o radę Witam wszystkich
Wróciłem właśnie z wypoczynku, misiek zrobił 4tyś km i nie zawiódł Jednak mam kilka małych pytanek do was:
1) Temat rzeka - sorki za powtarzalność ale chodzi o obroty, a właściwie "falowanie obrotów" zarówno na zimny jak i na ciepłym silniku. Przed wyjazdem wyczyściłem przepustnice (była dość brudna) oraz czyściłem krokowca (również pełen syfu) i faluję między 900 a 1400. Co mogę zrobić jeszcze aby to ustało?
2) Druga sprawa to odpalanie.Chodzi o to że jak wstaje rano i odpalam to bez problem na dotyk, jednak jak pojeżdżę trochę i w ciągu dnia próbuje odpalić kolejny raz to cari jakby się dławiła (czuję takie jakby szarpnięcie). Osobiście odbieram to jako winę rozrusznika, ale dziwne że zawsze rano odpala na dotyk.Druga myśl to może słaby akumulator bo w sumie podczas jazdy obsługuje klimę i radio (4x50W). A co wy sądzicie?
3) Ostatni problem to spadek mocy na 4 i 5 biegu podczas podjazdu na niewielkie wzniesienia, efekt występuje rzadko ale występuje. Boje się aby to nie były początki awarii pompy wysokiego ciśnienia bo pociągnie po kieszeni Czy wymiana filtru paliwa pomoże?
dzięki z góry za rady
maciej76 - 18-09-2009, 01:15
radek230481 napisał/a: | 2) Druga sprawa to odpalanie.Chodzi o to że jak wstaje rano i odpalam to bez problem na dotyk, jednak jak pojeżdżę trochę i w ciągu dnia próbuje odpalić kolejny raz to cari jakby się dławiła (czuję takie jakby szarpnięcie). Osobiście odbieram to jako winę rozrusznika, ale dziwne że zawsze rano odpala na dotyk.Druga myśl to może słaby akumulator bo w sumie podczas jazdy obsługuje klimę i radio (4x50W). A co wy sądzicie?
|
Jakby to był akumulator. To wtedy byłoby odwrotnie(rano gorzej po jeżdzie lepiej). Przecież aku ładuje się podczas jazdy. No chyba, że pokonujesz bardzo krótkie odcinki. Wtedy nie zdąży się podładować.
M.Cyg. - 18-09-2009, 01:58
Witaj
Może, (ale nie musi) to być uszkodzenie pompy wys. ciśnienia.
Jedyna rada to wymiana. Przyczyna tego stanu rzeczy, to zazwyczaj paliwo kiepskiej jakości.Ja przeszedłem ten stan rzeczy już 3-krotnie. Objawy były podobne, spadek mocy, zapalanie się lampki "check engine" przy jeździe na 5-ce,a w póżniejszym okresie jazda na coraz niższym biegu i coraz mniejszą prędkością obrotową silnika. W końcowej fazie silnik pracował tylko na wolnych obrotach, włączenie 1 powodowało gaśnięcie silnika. Bardzo wysokie spalanie, nawet 20l/100 km.
Jednak po 1-sze, podepnij pod komputer, zdjagnozuj i skasuj błędy.
2. Jak to nie pomoże to szukaj pompy na ALLEGRO koszt ok. 450 - 600 PLN, bo w ASO
koszt 10x więcej.
Pozdrawiam.
Marek
Anonymous - 18-09-2009, 08:55
Mialem podobne obiawy, do wymiany silnik krokowy
petyer666 - 18-09-2009, 09:03
posluchaj z plywaniem obrotow mialem tak jak ty i okazalo sie ze pekla mi rura laczaca chlodnice z silnikiem ta na dole od duzego obiegu i ubywalo plynu chlodzacego sprawdz czy nie dostajesz temperatury i czy nie smierdzi z pod maski jak zatrzymasz sie po jezdzie?
radek230481 - 18-09-2009, 10:30
maciej76 napisał/a: | radek230481 napisał/a: | 2) Druga sprawa to odpalanie.Chodzi o to że jak wstaje rano i odpalam to bez problem na dotyk, jednak jak pojeżdżę trochę i w ciągu dnia próbuje odpalić kolejny raz to cari jakby się dławiła (czuję takie jakby szarpnięcie). Osobiście odbieram to jako winę rozrusznika, ale dziwne że zawsze rano odpala na dotyk.Druga myśl to może słaby akumulator bo w sumie podczas jazdy obsługuje klimę i radio (4x50W). A co wy sądzicie?
|
Jakby to był akumulator. To wtedy byłoby odwrotnie(rano gorzej po jeżdzie lepiej). Przecież aku ładuje się podczas jazdy. No chyba, że pokonujesz bardzo krótkie odcinki. Wtedy nie zdąży się podładować. |
maciej76 zrobiłem test, mianowicie zrobiłem wczoraj 100km bez włączonego radia i bez klimy i podczas postojów odpalał na dotyk, dzisiaj zawiozłem dziewczynę do pracy + kilka km po mieście z włączonym radiem i klimą no sytuacja się powtórzyła. Może podładować go prostownikiem?
|
|
|