Sigma/Diamante Techniczne - duże spalanie i brak mocy
Dario79 - 17-09-2009, 22:32 Temat postu: duże spalanie i brak mocy Witam,
mam problem z moją sigmą (3,0 v6 12v '95 automat,kombi) .
Samochód odpala b.dobrze, pracuje równo chociaż czasami na wolnych obrotach potrafi falować, problem polega na spalaniu- w cyklu mieszanym na odcinkach ok 30 km(bo tyle mam do pracy) gazu pali ok 28-30 litrów na 100km, lub benzyny ok16-17l/100km przy spokojnej jeździe max do 130km/h. Wymieniłem filtr powietrza, świece i przewody w.n., sonde i przepływomierz, sprawdzony rozrząd- ok. Błędy z ECU sprawdzone, wykasowane(sonda, wtryskiwacze-wymienione) Nadmienię, że misia nie jest wyścigówką i do 100km/h przyśpiesza w ok 18 sekund. Macie pomysły co może jej dolegać??? przebieg to 255tyś km- tylko czy prawdziwy??? Może mieć znaczenie katalizator???? Sigma zdecydowanie lepiej przyśpiesza powyżej 3000 obr/min, bo z dołu łapie muła. Proszę podpowiedzcie coś bo zbankrutuje przez tankowanie mojej misi.
pozdrawiam,
dario
Anonymous - 18-09-2009, 07:26
Jeśli falują delikatnie obroty i jest zamulona do 3000 rpm a powymieniałeś wszystko to kolejny problem jaki może być to ssa gdzieś fałszywe powietrze, bo sigma nie przyspiesza do 100 w 18 sekund, automat 12V max powinien się kręcić w 10s.Posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnieniowe oraz węże z przedmuchów sprawdź w jakim stanie jest guma doprowadzającą powietrze z filtra do przepustnicy , sprawdź czy może na tylnym kolektorze rurka od EGR nie jest gdzieś pęknięta . Jeśli wszystko ok dalej to może być zawalona przepustnica i kolektor ssący '' smołą'' ze spalin zdjąć i wyczyścić.
VirMan - 18-09-2009, 18:10
może ecu.. ? zgłupiał i coś źle czyta.. ?
zbyszek05 - 18-09-2009, 18:36
katalizator usuń ....i po kłopocie
Zajc3w - 18-09-2009, 21:20
zbyszek05 napisał/a: | katalizator usuń ....i po kłopocie |
Możesz to rozwinąć?? Sugerujesz zapchanie katalizatora, czy co??
VirMan - 19-09-2009, 10:07
Wiesz - rozwinąć może tak ... - jeśli jest zapchany katalizator , to może dławić.. ale nie zapyta pan Zbyszek.. rady fachowca.. najpierw wytnij a potem sprawdzaj
zbyszek05 - 19-09-2009, 21:26
no własnie czekałem aż fachowcy rozwiną temat .... zapchanego katalizatora.
nie wiem co miało tylko znaczyć "najpierw wytnij potem sprawdzaj"?
a ecu też mam wyciąć virman ...?bo źle czyta ???
katalizator może być zapchany bo w końcu już tyle lat tam siedzi a benzynę mamy sami wiecie jaką ...zapchany katalizator będzie powodował właśnie słabe wkręcanie na obroty niższe jak i wyższe co czuje się jako spadek mocy przez co auto będzie więcej palić pb. - występuje objaw owego zamulenia - przypadek podobny miał kiedyś kolega w audi c4 2.8
zapodałem więc wskazówkę .osobiście i tak bym kata wyciąl i wspawał strumienicę bo po 16 latach i tak nic nie oczyszcza .
nie wiem virman o co pijesz do mnie z takimi swoimi podtekstami - ja nie jestem elektrykiem,inzynierem etc...uczę się na błedach swoich jak wielu z nas a to że nie podoba mi się temat / łukasz,bubek - peka kielich / i twoja metoda to moja sprawa -napisałem że tak bym nie zrobił i odradzałem takie nowatorskie łatanie ....TO JEST MOJE ZDANIE I KAZDY Z WAS ROBI JAK UWAŻA . po to jest forum - piszę swoje zdanie ,inni piszą swoje i ktoś ma możliwośc wyboru .tak że panie virman -proszę życzliwie skoncz .
VirMan - 19-09-2009, 23:18
wystarczy zmierzyć ciśnienie na wykręconej lambdzie w układzie wydechowym i porównać z dobrym układem. Całkowitego usuwania katalizatora nie polecam - mogą być problemy z policją która ostatnio ma coraz "fajniejsze" zabawki.
zbyszek05, bez urazy - nie chce po Tobie jechać. Chodziło mi tylko o to ,że piszesz jedno zdanie , bez kontekstu , a jak się to czyta to nie wiadomo o co chodzi.. tylko tyle. Ja nie pisałem o usuwaniu tylko sprawdzeniu.. to bardzo istotna różnica.
Anonymous - 20-09-2009, 09:43
panowie po co excesy powiem tak jesli w katalizatorze nic nie ''lata'' w środku to się go nie wycina wystarczy popukać w katalizator i jeśli jest głuchy dźwięk to jest ok ale jeśli jest pusty to znaczy ze kawałki katalizatora są już w ukl wydechowym tylko ze wtedy auto nie będzie zamulone tylko do 3000 rpm ale na całej skali obrotów a z kolegą Dario79, już rozmawiałem okazało się ze ma sondę lambdę o nie odpowiednich parametrach i ECU źle steruje mieszanką jest po prostu za bogata, mimo ze na allegro oferują uniwersalne sondy to jednak nie jest tak do końca, sam ostatnio musiałem dobierać niby uniwersalna sondę ale pod konkretny silnik według katalogu NGK pod silnik 4G63 w tym przypadku było to w Outlanderze
VirMan - 20-09-2009, 10:06
i po kłopocie - ale jeszce jedna sprawa z tym katalizatorem - zdarza sie tak , że katalizator ma wkład metaliczny a nie ceramiczny , i wtedy nie bezie latał. - i może by zapchany nagarem i rzeczywiście tkać układ cały. Widziałem to na własne oczy i to siepo ciśnieniu poznaje
rupert70 - 06-10-2009, 22:54
Dzięki Wam Panowie, troszkę mi oczy otworzyliście,bo moja Misia zaczeła własnie wiecej palić niż powinna.Czyli jednak sondę trzeba "wyniwelować",jak piszecie
lukasz12 - 06-10-2009, 23:51
Cokolwiek przez to niwelowanie rozumiesz ale wycięcie sondy na pewno nie jest polecane, tak jak i permanentne pozbycie się katalizatora (o ile jest oczywiście sprawny)
A co do działania sondy sprawa jest prosta.
Sonda to trochę jak bateryjka która produkuje prąd gdy w mieszance jest za mało tlenu (bogata mieszanka).
Przy małym i średnim obciążeniu silnika ECU działa w tzw. pętli zamkniętej tzn. komputer zubaża mieszankę i odczytuje poziom sondy - jeśli jest niski to wzbogaca, odczytuje sondę i jeśli jest bogato to później zubaża i tak w kółko. W momencie kiedy sonda się skończy to nie produkuje tego napięcia lub robi go za mało (tzn. sonda daje sygnał niższy niż normalnie (normalnie 0.8-1 V) albo daje tylko w momencie kiedy mieszanka jest bardzo bogata a nie tylko trochę bogata). Zatem ECU cały czas próbuje wzbogacić bo sygnał z sondy jest niski zatem auto cały czas jeździ na bogatszej mieszance. Temat sondy już był wałkowany jakiś czas temu - łącznie z namiarami jaką sondę kupić.
http://forum.mitsumaniaki...highlight=sonda
Z ofert z allegro proponuje najtańszą NGK/NTK -
http://www.allegro.pl/ite...przewodowa.html
sprawdzi się - tylko dobrze żeby miała tak około 30 cm kable żeby połączenie z oryginalną wtyczką zrobić w kabinie a na zewnątrz.
Piotr - 11-10-2009, 22:47
Powodem zamulenia mogą brć przewody wiem cos o tym tez pije jak smok a mocy nie ma , trafilem na 2 komplety przzewodow ktore mialy przebicia 1 JPN po 2 miesiacach iskra skakała gdzie chciala a 2 po 2 tygodniach firmy Japan teraz czekam na 3 kpmplet tym razem NGK - .
|
|
|