To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] Głośna praca i drgania po wymianie rozrządu

Marek1984 - 17-09-2009, 23:20
Temat postu: [EA3A/W 2.4] Głośna praca i drgania po wymianie rozrządu
Witam moze ktos doradzi co zrobic-mianowicie wymienilem rozrzad znaki sie zgadzają i olej.Ale misiek duzo glosniej chodzi i czuc drgania na pedale hamulca.
Bartek - 18-09-2009, 07:18

Znaki to nie wszystko.....żle ustawione koło na pompie oleju. Współczuję, ale rozrząd do poprawki - jedno na 3 ustawienia tego kółka na znaku jest prawidłowe. Pod kolektorem wydechowym przy rozruszniku jest wziernik zaślepiony śrubą na klucz 14. Jak wchodzi weń śrubokręt swobodnie, to jest OK, jak opiera się o wałek balansowy, to trzeba obrócić o 360 st. kółko i sprawdzić ponownie. 1 na 3 jest OK.
j13mk - 18-09-2009, 08:40

Marek1984 napisał/a:
czuc drgania na pedale hamulca
Rozrząd wymieniałem tydzień temu, różnicy w głośności nie ma, ale drgania na pedale gazu wyczuwalne... od razu je zauwazyłem, jak i to, że Gal "lepiej się zbiera".
Bartek, czym grozi jazda z takimi ustawieniami?

Bartek - 18-09-2009, 09:04

Pomijając wszystkie inne niedogodności akustyczne i szybkie zużycie mocowań silnika - szybko postępująca owalizacja cylindrów.....generalnie niefajna sprawa ;)

[ Dodano: 18-09-2009, 09:04 ]
PS. na "zbieranie" się nie ma żadnego wpływu

j13mk - 18-09-2009, 09:11

Bartek, dzięki za szybką odpowiedź... do warsztatu czas ruszyć.

[ Dodano: 18-09-2009, 10:55 ]
Cóż, poleciałem od razu do Gala... i zgłupiałem, nie czuję drgań na pedałach... jedynie gdy silnik "schodzi" z obrotów to przy 1100rpm wyczuwalne jest drganie (ogólnie na karoserii, pedałach, nawet lusterko drży). Chyba muszę zwiększyć dawkę leków, bo na łeb już dostaję :mrgreen:
Znalazłem to: i zanurkuję pod autko, rozumiem, że po ustawieniu górnych znaków (wtedy wszystkie powinny być na miejscu) mogę sprawdzić, czy dobrze mi złożyli rozrząd?

P.s. ja naprawdę dostaję "hopla" na punkcie tego autka :)

[ Dodano: 18-09-2009, 15:53 ]
To się znajomemu z warsztatu dostanie :evil: 25mm - książkowo wszedł mi bolec w ten "wziernik", czyli do bani - w poniedziałek na warsztat i mają przestawić, chyba dobrze sprawdzałem...

Matik608 - 21-09-2009, 12:47

Bartek napisał/a:
Znaki to nie wszystko.....żle ustawione koło na pompie oleju. Współczuję, ale rozrząd do poprawki - jedno na 3 ustawienia tego kółka na znaku jest prawidłowe. Pod kolektorem wydechowym przy rozruszniku jest wziernik zaślepiony śrubą na klucz 14. Jak wchodzi weń śrubokręt swobodnie, to jest OK, jak opiera się o wałek balansowy, to trzeba obrócić o 360 st. kółko i sprawdzić ponownie. 1 na 3 jest OK.

Bartek rozumiem ze jesli ustawie górne koło na znaczkach i bede wkładał śrubokret i niestety nie bedzie dobrze to mam jeszcze możliwość trzech obrotów górnego koła od znaczku do znaczku (pełen obrót) i raz na trzy obroty ma sie zgadzać? dobrze rozumiem?
właśnie sprawdzałem to u siebie bo niestety mam problemy po wymianie i ustawiłem górne znaczki i niestety tylko kawałek gwoździa moge wsadzic i to pionowo do góry a nie tak jak na obrazku w manualu 60mm do środka 8 milimetrowego precika pod takim kątem jak wziernik.
Czyli mam to źle ustawione czy krecić jeszcze dwa razy wałem?

Bartek - 21-09-2009, 13:12

Niestety, żeby to sprawdzić MUSISZ zdjąć osłony rozrządu. W każdym przypadku raz na 3 obroty wejdzie śrubokręt bez oporu, ale wtedy znak na kółku pompy wcale nie musi być na znaku, mimo, że znaki na wale i wałkach są OK
Matik608 - 21-09-2009, 14:14

Bartek napisał/a:
Niestety, żeby to sprawdzić MUSISZ zdjąć osłony rozrządu. W każdym przypadku raz na 3 obroty wejdzie śrubokręt bez oporu, ale wtedy znak na kółku pompy wcale nie musi być na znaku, mimo, że znaki na wale i wałkach są OK

ściągnąłem tylko górną część obudowy.
Kurde to ja juz nic z tego nie rozumiem :shock:
po ustawieniu górnego kola na znaczkach ani razu po trzech obrotach nie wchodzi śrubokret do wziernika.
myslalem ze jesli ustawie górne kolo na znaczkach to na wszystkich kolach i rolkach beda sie zgadzac.
Mówie mechanikowi ze jest zle, on mówi że wszystko ustawione jest dobrze i wszystkie znaczki sie zgadzaja, jak mam mu to przetłumaczyć że jest źle i jak to ustawić? przecież tego nie da sie ustawić jeśli ta pompa oleju ma własny świat i nie zgrywa sie z żadnymi znaczkami...
Bartek, prosze przetlumacz mi to jakos z polskiego na nasze i daj jakąś instrukcje :|

Bartek - 21-09-2009, 14:43

instrukcję wkleił j13mk, a co do pokrywania się wszystkich znaków na wszystkich kołach ma to miejsce co 6 obrotów wału korbowego (co 2 obroty pokrywają się znaczniki na wałkach rozrządu z wałem, co 3 obroty pokrywa się znacznik na pompie oleju z wałem, co daje pełny powrót do stanu początkowego co 6 obrotów) A wszystko przez to, że pompa oleju ma przełożenie 3:2, a wałek balansowy nią napędzany kręcić się musi 2x szybciej od wału (tak samo jak lewy wałek napędzany osobnym paskiem).

Reasumując patrząc na wał, śrubokręt MUSI wejść raz na 6 razy, patrząc na wałki, raz na 3 razy. Jeżeli nie wchodzi w ogóle, to jest skopane koncertowo :roll:

Matik608 - 21-09-2009, 15:06

Bartek, czyli tak jak by dobrze to sprawdzilem, wynika na to że jeśli patrzył bym na wał raz na 6 obrotów wchodzi śrubokręt, ja patrzyłem na wałek górny, to ten od zaworów chyba, ani razu do wziernika śrubokręt nie wchodzi dobrze, luźno wszedł jak znaczek był po 3 obrocie wału i znaczek był po 1/4 trzeciego obrotu za znaczkiem czyli 1/4 obrotu za dużo wiec wynika z tego że jest źle ustawione o 1/4 obrotu?? nie znam sie na tym za bardzo i nie chce tu jakiś głupot wypisywać, próbuje to jakoś zrozumieć i samemu zdiagnozować bo na mechaniku już krzyżyk postawiłem, chcesz mieć dobrze zrób to sam niestety :(
już myśle nawet o tym żeby do jakiegoś Mitsumaniaka z Łódzkiego który sie zna jechać żeby mi to zrobił bo szkoda nerwów do takiego ustawiania w ciemno.
Tylko nawet nie wiem do kogo :roll:

Marek1984 - 22-09-2009, 20:56

Dzieki wam chłópaki mi srubowkęt wszedł cały i rozrzad juz jest dobrze ustawiony.Teraz auto odrazu inaczej gada i nietrzesie.Pozdrawiam :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group