To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - Roznice skrzyn 1.6 vs 1.8

mkm - 15-09-2009, 23:34

Czerwien napisał/a:
ale warto inwestować w tą skrzynie bo ma zdrowe przełożenia :D

z 1.6?

londolut - 15-09-2009, 23:38

mkm napisał/a:
Czerwien napisał/a:
ale warto inwestować w tą skrzynie bo ma zdrowe przełożenia :D

z 1.6?
Si.
mkm - 15-09-2009, 23:50

No to w tym momencie osłabiliście mnie panowie na maxa…
pawela twierdzi, ze super przełożenia sa w 1.8 i pakuje ja do 1.6, a tu okazuje się, ze super przełożenia sa w 1.6 i pakuje się ja do 1.8… Brawo, brawo.
Niestety pyjte jak chcesz pojeździć dlugo (wiecej niż dwa lata) tym autem to już szukaj skrzyni od 1.8, bo ta z 1.6 jest za slaba. Co ma słabszego niestety jeszcze nie wiem ale nawet czytanie opisow Miskow ze skrzynia 1.6 w 1.8 dowodzi, ze ta „zamiana” dlugo nie jezdzi. W druga strone owszem.

Powiem Wam szczerze, ze zwątpiłem!

pyjte - 16-09-2009, 00:17

mkm napisał/a:
tym autem to już szukaj skrzyni od 1.8, bo ta z 1.6 jest za slaba
wiesz co poki co spisuje sie bardzo dobrze ;) . A dostaje bardzo po sobie. Skrzynia 1.6 do 1.8 pasuje do niego jak ulał, auto ma bardzo dobre przyspieszenie ;) dużo lepsza elastyczność... mkm nie wiem czy sie przejechales czy wiesz jak to jezdzi. Z checia Cie przewioze.
mkm - 16-09-2009, 00:33

pyjte, pelna zgoda.
Rozbawil mnie tylko fakt, ze w Twoim temacie chwali się skrzynie z 1.6 zamontowana w 1.8, a w swoim temacie [p]pawela[/b] chwali skrzynie z 1.8 majac ja w 1.6, praktycznie tak samo to argumentując. Przyspieszenie, elastyczność itp.
Teraz moja „teoria” niestety nie poparta dowodami (jeszcze).
Skrzynie z 1.6 i 1.8 sa „prawie” takie same. I to „prawie” mnie interesuje. Jakby nie patrzec gti to prawie 30KM roznicy…
Moje „czarnowidzenie” wzielo się z tego powodu, ze jeżeli skrzynia z 1.3 zalozona u mnie w 1.6 wytrzymala rok (roznica mocy około 40KM) to z 1.6 w 1.8 także powinna miec skrocony zywot.

rosomak1983 - 16-09-2009, 00:37

O ile mi wiadomo to skrzynie sa niemal identyczne... Jedyna róznica to prezełozenie głowne.
londolut - 16-09-2009, 00:46

mkm napisał/a:
pawela chwali skrzynie z 1.8 majac ja w 1.6
Paweła miał wcześniej A/T - weź to pod uwagę.
mkm - 16-09-2009, 01:09

Nie twierdze, ze te skrzynie nie sa identyczne. Ot po prostu na tym forum czytałem pare tematow dotyczących Gti-kow ze skrzyniami z 1.6.
Zawsze cos szwankowalo. A to cos huczalo, a to synchronizatory, a to cos jeszcze… Z tego powodu zacząłem się zastanawiac czym te skrzynie się roznia, bo roznic wg. mnie się musza.
[/quote]

kartomaniak gti - 16-09-2009, 18:26

tak odnośnie skrzyni... w moim 1wszym gieteju skrzynia padła po roku użytkowania, fakt faktem ale auto nie miało lekkiego żywota, założyłem następną skrzynie i po pół roku trzeba było ją remontować
pyjte - 16-09-2009, 19:48

Może postaram się to jakoś wszystko racjonalnie podsumować:

1. mkm, nie wiem skąd przypuszczenia, że są jakieś problemy. W moim aucie poleciała linka sterująca skrzynią biegów, która nie jest jej elementem! Wszystko wskazywało, że to synchronizator, który zamówiłem i leży i się kurzy :? Więc twierdzenie, że są jakieś problemy mija się z prawdą, przynajmniej w moim przypadku. Ostre forsowanie czegoś o czym nie możemy powiedzieć na 100% jest nie fair.

2. Auto z przebiegiem ponad 200tyś niezależnie jaką ma skrzynie może wykazywać pewne zużycie- zarówno w 1.3 jak i w 1.6 oraz 1.8. Jest to wypadkowa kilku czynników- dbałości, sposobu eksploatacji itp.

3. Wydaje mi się, że skoro skośnoocy inżynierowie wymyślili skrzynie do GTi to najlepsza będzie skrzynia z GTi do GTi, a z 1.6 do 1.6 itp. Jak to działa w rzeczywistości nie wiem- nie ma żadnego CA5A na Śląsku więc pewnie tego nie sprawdzę. Wiem jedno- na pewno auto mniej pali niż seryjne CA5A (dłuższe przełożenia). Póki co jestem zadowolony z wszystkich aspektów, może przyszłość zweryfikuje moje zadowolenie.

Pozdrawiam!!!

Anonymous - 16-09-2009, 19:52

pyjte napisał/a:
Jak to działa w rzeczywistości nie wiem

Uwierz,że nie byłbyś zadowolony :)

Anonymous - 16-09-2009, 20:32

pyjte napisał/a:
autoR napisał/a:


Nysan ma w swoim ulepie(prawdziwym gti) krzynie z 2.0 td i twierdzi że jest spoko. :wink:
Było to podyktowane jakimiś rozwiązaniami technicznymi czy brakiem skrzyni z gti? W sumie ta z diesla jeśli dobrze myślę może być bardziej wytrzymalsza....


Nie rozwiązaniami technicznymi lecz:
- dłuższe przełożenie i biegi(mniej wachluje lewarem) - przy 120km/h na 5 ciszej zdecydowanie w aucie :wink:
- ekonomia
- w założeniu powinna być bardziej wytrzymalsza - życie pokaże

Hubeeert - 16-09-2009, 20:36

Dzieciaki - więcej konkretów, mniej bicia piany i spokojniej.
Jeżeli chodzi o brak argumentów to moim zdaniem zarzucanie komuś ich braku bez przedstawienia własnych trudno zakwalifikować jako argument.

A na zdrowy chłopski rozum panowie - skrzynia z GTi miała krótsze przełożenia. Ta z 1.6 dłuższe. Przełożenie skrzyni z GTi do 4G92 da wzrost dynamiki i zmniejszenie prędkości max. I odwrotnie - skrzynia z 4G92 do 4G93 DOHC to spadek dynamiki i wzrost vmax - w rozsądnych granicach oczwiście bo ten silnik ma tylko 140KM i nie jest to specjalny rajdowiec.

I jeszcze mała uwaga na koniec - nie będę tolerował personalnych przepychanek. Zwłaszcza od osób, które nie przebierają w słowach i są do siebie uprzedzone. Załatwcie swoje prywatne sprawy poza Forum. Lub ja załatwię Nam odpoczynek od Was. Nie będę powtarzał w nieskończoność ostrzeżeń - to jest ostatnie.

Pozdrawiam
Administrator Forum

pawela - 16-09-2009, 23:01

Hubeeert napisał/a:
A na zdrowy chłopski rozum panowie - skrzynia z GTi miała krótsze przełożenia. Ta z 1.6 dłuższe. Przełożenie skrzyni z GTi do 4G92 da wzrost dynamiki i zmniejszenie prędkości max. I odwrotnie - skrzynia z 4G92 do 4G93 DOHC to spadek dynamiki i wzrost vmax - w rozsądnych granicach oczwiście bo ten silnik ma tylko 140KM i nie jest to specjalny rajdowiec.

słowo w słowo tak chciałem to opisać ;)

pyjte, jeździłem Twoim egzemplarzem rok temu, mam porównanie z serii 1.6, 1,6 ze skrzynią GTi, serii GTi i GTi ze skrzynią 1.6.
Hubeeert napisał najprawdziwszą prawdę.
Z uwagą, że w GTi jest na tyle dużo Nm, że spadek dynamiki jest praktycznie nie zauważalny, ale inne są obroty na poszczególnych biegach

rosomak1983 - 16-09-2009, 23:42

dobra panowie a teraz kwestia spalania. Na krótkiej skrzyni powinno byc wieksze. Tak mi sie przynajmniej wydaje...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group